Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Net een Gigabyte p55 ud3 moederbord gekocht en probeer nu te booten vanaf een usb sticky van 8gb. Ik heb er gparted live opgezet en probeer ervan te booten. In het bios zijn een aantal mogelijkheden om te booten vanaf USB zoals:
usb-zip usb-fdd usbhdd enz.
Heb ze allen geprobeerd maar iedere keer start de pc gewoon naar Windows 7.

Hoe kan ik booten vanaf USB moet ik daarvoor nog meer instellen in het bios van Award?
Bij het starten van de pc wordt er wel de volgende text tussendoor weergegeven:
deze versie ondersteund alleen harddisks en cdromdrives. Ik neem toch aan dat dit moederbord, net nieuw, wel van usb kan booten, moet wel want anders staat het ook niet in de bootvolgorde?

Weet iemand toevallig welke optie er in het bios gekozen moet worden om vanaf usb stick te booten?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Begin eerst eens met het testen van die USB-stick in een andere PC waarvan je weet dat booten van USB wel werkt. Dan weet je daarna in ieder geval of het probleem bij de USB-stick of de BIOS ligt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dat vind ik nu eens een verstandig advies....

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 22:06
Volgens mij hoort er in het rijtje van mogelijke Bootdevices naast de twee die jij opnoemt ook iets van USB Flash te staan. De twee die jij hebt geprobeerd zijn voor USB hardeschijven of ZIP-drives.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij het starten van de pc wordt er wel de volgende text tussendoor weergegeven:
deze versie ondersteund alleen harddisks en cdromdrives.
Dat is de melding die je van de Intel Matrix krijgt. Dat staat hier weer totaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
Mijn USB stick OCZ Rally2 8GB verschijnt tussen de hardeschijven en is dus via het bootmenu toegankelijk door harddisks te selecteren en dan de usbstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Check even of je USB Legacy Support ingeschakeld hebt staan. En afhankelijk van je bios heb je kans dat je usb stick als normale (removable) harde schijf wordt gezien, controleer dus het menu'tje van de onderlinge hd volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nielson schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:59:
Check even of je USB Legacy Support ingeschakeld hebt staan. En afhankelijk van je bios heb je kans dat je usb stick als normale (removable) harde schijf wordt gezien, controleer dus het menu'tje van de onderlinge hd volgorde.
USB Legacy support zal op dit bordje trouwens ingedeeld zijn als 'usb keyboard support, usb mouse support en usb storage support'. Die 3e is in dat geval belangrijk (ik weet alleen zo niet uit m'n hoofd of die nu default aan of uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Het is gelukt. Moest in BIOS de usb stick als eerste optie zetten. Vind ik wel raar want als je met bootmenu opstart verschijnt hij niet.

monta

Pagina: 1