Losse modem en losse router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 16:33
Hallo,

Sinds een paar jaar gebruik ik Draytek modem/routers. Nu is de modemfunctionaliteit van mijn Draytek 2800VG modemrouter (http://www.draytek.nl/pages/producten/2800/main.htm) gesneuveld. Het interne netwerk doet het nog prima, maar de modemfunctionaliteit lijkt kaduuk. Aangezien we binnenkort gaan verhuizen ben ik sowieso aan het orienteren hoe ik in onze nieuwe woning het netwerk ga aanleggen. Ik gebruik nogal wat apparatuur namelijk.

Mijn concrete hulpvraag is: als ik een losse modem wil aanschaffen, aan welke merken / modellen moet ik dan denken?

Ik overweeg om naast het modem een DLink DIR-685 router aan te schaffen, om de Draytek te vervangen.

Wat ik belangrijk vind is dat ik lokaal servers kan draaien die vanaf buiten bereikbaar zijn, dus er moet NAT aanwezig zijn. Daarnaast moet DHCP aan MAC adressen gekoppeld kunnen worden om dezelfde ip-adressen af te geven. En natuurlijk een goede firewall. Ik ben niet goed op de hoogte van in hoeverre deze functionaliteit aanwezig is binnen de DIR-685 (heb gezocht, maar nog niet gevonden).

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem voor welke lijntype: ADSL, kabel, fibre etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 16:33
Right, dat had ik ff kunnen melden, zucht.

Het gaat om een ADSL verbinding, analoog (geen isdn). Ik bedenk me trouwens ook dat dat het natuurlijk mogelijk is om NAT, firewall, DHCP ook op de achterliggende router te gebruiken, maar het lijkt me wel praktisch om dat bij de modem neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom de 685? Zit je echt te wachten op die (in mijn ogen) overbodige opties die het ding biedt? Waarom geen vele malen goedkopere 655 of Netgear WNDR3700?