Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De specs:
  • A8N-SLI Premium
  • AMD Athlon 64 x2 4600+
  • X1900XT graka
  • willekeurig geheugen (heb 3 latjes om mee te testen)
  • OCZ GameXStream 600W PSU
komt niet voorbij de POST, geen beeps. Fans draaien allemaal, en die van de X1900XT blijft full speed draaien (=> boot niet door)

Heb het batterijtje reeds vervangen, geprobeerd met ander geheugen (in aparte slots), booten met alleen CPU - RAM - Graka, dan zonder graka, dan zonder graka en ram, en dan alleen het moederbord. Ik krijg nooit beeps, het speakertje "klikt" wel bij het aanzetten van de stroom (schroevendraaier tegen de pins)

Gisterenmiddag werkte het wel nog allemaal perfect, heb toen de setup-defaults geladen (was bestemd voor 2de hands verkoop) in de bios, en nadat het de eerste keer niet meer bootte, heb ik de CMOS gecleared

Andere CPU of PSU heb ik niet.

Iemand die een oplossing weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Loop alle stappen langs. Als je alle stappen gehad hebt weet je waar het aan ligt.
Kom je een stap tegen die je niet begrijpt of waarover je vragen hebt, dan stel je die.
Kom je een stap tegen waar je de spullen niet voor hebt, dan zul je uiteindelijk niet met 100% zekerheid kunnen vast stellen waar het aan ligt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
# Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
Zelfs zonder CPU beept die niet dus ik gok op het moederbord. Blijft raar dat ie het wel deed gisterenmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Dan is het inderdaad waarschijnlijk het moederbord.

Dat of de speaker is kapot // verkeerd aangesloten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het moederbord geinspecteerd en heb geen kapotte elco's gevonden. Raar is ook dat hij na een tijdje draaien niet meer reageert op de powerknop 4 sec ingedrukt (shorten met screwdriver in mijn geval) houden, doch de eerste paar minuten slaat hij wel nog af als ik het doe.