Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 15:23
De titel is nogal vaag en de vraag eigenlijk ook want het is nogal een specifiek probleem. Laat ik eerst beginnen met de situatie.

Sinds een paar maanden heb ik een 15" Macbook Pro gekocht (GEWELDIG DING), hier heb ik een Samsung SyncMaster XL2370 bij gekocht (ook een super ding trouwens :P) en via de mini-display port naar DVI adapter op mijn SyncMaster aangesloten.

Nu ben ik verslaafd aan SimCity 4. Als ik SC4 opstart wordt er netjes gevraagd welk beeldscherm ik wil gebruiken voor de applicatie, dan kies ik het externe scherm. Dat wordt ook allemaal mooi weergegeven alleen gaat het scherm van mijn Macbook dan op zwart terwijl ik die eigenlijk ook nog wil gebruiken voor muziek en browsen etc.). De vraag is dus, kan ik een applicatie fullscreen op één scherm draaien terwijl het andere scherm nog beschikbaar blijft voor andere applicaties?

offtopic:
Op Google is het moeilijk zoeken want het probleem is nogal "lang", ik hoop dat eindelijk iemand iets weet want ik erger me best er aan; heb je twee schermen is er eentje altijd zwart lol.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:23

dlmh

Lo-Fi

Bij fullscreen weergave van een toepassing/game is het standaard gedrag dat ander(e) scherm(en) op zwart gaan of informatie weergeven als dit door de app wordt ondersteund, bijv. Keynote.

Edit: zie deze website waarom dit zo is. Ik weet niet of dit met SL veranderd is, maar ik vrees het ergste ;)

[ Voor 37% gewijzigd door dlmh op 21-01-2010 14:30 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 15:23
Bedankt, die had ik dus niet gevonden :). Tja dan wordt het maar in Windowed mode spelen, 23" is gelukkig groot genoeg daarvoor.

Deze vond ik trouwens wel mooi;
I usually run in Windowed mode, in any event. OSX is a much less "full-screen-oriented' operating system than Windows XP
Dat ervaar ik zelf ook nu ik OS X ben gaan gebruiken :).