Quadro Fx kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Hallo allemaal,

Voor mijn werk gebruik ik op dit moment de volgende pc:

Specs:
IntelCore 2 CPU
6600 @ 2.40 Hz
Kloksnelheid 2.40 GHz, 2,75 GB
NVIDIA Quadro FX 1500
2 DVD Branders
Windows XP

De Pc wordt vooral gebruikt voor 3Ds Max (modelleren en renderen). Ik heb een aantal korte vragen waarmee jullie mij wellicht kunnen helpen:

- Maakt het gebruik van een Quadro kaart (t.o.v. een normale videokaart) veel verschil in 3Ds Max? (mental ray rendering).
- Maakt het gebruik van een quad core ipv dual core enorm veel verschil in performance (render tijd e.d.)

Alvast bedankt,

Felke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 19:18
Bij 3ds max wordt de videokaart alleen in de vieuw ports gebruikt en de cpu voor het renderen, bij mental ray zie je tijdens het renderen van die vierkantjes nou elk vierkantje is 1 processor (1thread) een quad core is dus dubbel zo snel met renderen dan een dual core.. (een normale quad core kan dus 4 threads tegelijk afhandelen, maar de nieuwe processors hebben hyper threading waardoor ze dubbel zo veel threads kunnen verwerken.

Dus ipv 4threads kunnen die er 8 tegelijk doen. Processors zoals de Core i7 920 of de i7 860 hebben dus hyper threading en hun duurdere varianten natuurlijk ook.

In hele zware scenes met veel poligons of andere dingen is een goede videokaart wel handig

Jouw Quadro FX 1500 is ook niet meer de snelste maar voor een beetje 3d model werk moet dat zat kunnen.

Maar.. in de toekomst kan de GPU de cpu ook helpen bij het renderen maar weet ik niet of dat met de huidige videokaarten ook gaat werken. Bij Vray-RT zijn ze al wel flik op weg zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment te denken aan een nieuw systeem (i7 860, 8 of 16 GB RAM) en wil het systeem voornamelijk gebruiken voor video editing, om precies te zijn Adobe After Effects. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel een Quadro FX5800 of FX3800 langzamer/sneller is dan een normale kaart (bijvoorbeeld Radeon HD 5870 of 5770).

De meeste benchmarks die ik vind kijken naar het spelen van games (http://www.videocardbenchmark.net/) waarin de Radeon HD 5870 het gemakkelijk wint en de 5770 gelijk scoort aan de FX5800 die veel duurder is (+/-2000 euro). Maar mijn vraag is dus, hoe groot is het verschil mbt video editing in After Effects?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Een korte maar duidelijke uitleg in het engels waarin het verschil wordt beschreven:
Many of these cards use the same chipset as the game- and action-oriented GeForce video cards by NVIDIA. Those cards that are identical to the desktop cards can be software modified to identify themselves as the equivalent Quadro cards and this allows optimized drivers intended for the Quadro cards to be installed on the system.[1] While this will not offer anywhere near the performance of the equivalent Quadro card,[citation needed] it can improve performance in certain applications, but may require MAXtreme for the speed improvements.

The performance difference comes in the firmware controlling the card. Given the importance of speed in a game, a system used for gaming can shut down textures, shading, or rendering after only approximating a final output—in order to keep the overall frame rate high. The algorithms on a CAD-oriented card tend rather to complete all rendering operations, even if that introduces delays or variations in the timing, priortising accuracy and rendering quality over speed.
In principe zijn de chips dus hetzelfde als de gamekaarten, maar worden dmv anders pcb-design, andere firmware en drivers geschikter gemaakt om te renderen e.d. in een CAD-omgeving.

bron: Wikipedia: Nvidia Quadro

[ Voor 41% gewijzigd door MicGlou op 08-02-2010 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:45:
Ik zit op dit moment te denken aan een nieuw systeem (i7 860, 8 of 16 GB RAM) en wil het systeem voornamelijk gebruiken voor video editing, om precies te zijn Adobe After Effects. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel een Quadro FX5800 of FX3800 langzamer/sneller is dan een normale kaart (bijvoorbeeld Radeon HD 5870 of 5770).
De meeste quadro kaarten zijn te vergelijken met Geforce-kaarten (hardwarematig bijna identiek) dus als je de specificaties opzoekt en vergelijkt met geforce-kaarten heb je een redelijk goede indicatie van de prestaties (want voor geforce-kaarten zijn massa's benchmarks te vinden). Het komt er inderdaad op neer dat quadro-kaarten qua prestaties niet in de buurt komen van high-end geforce- of radeon-kaarten (à la GTX295, HD5870, HD5970).
Felke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:04:
- Maakt het gebruik van een quad core ipv dual core enorm veel verschil in performance (render tijd e.d.)
Ja, hiervan zijn denk ik ook genoeg benchmarks te vinden (googelen op "benchmark i7 3ds max" zal wel veel verduidelijken, in veel reviews/benchmarks wordt er ook vergeleken met de vorige generatie CPU's, in dit geval core 2 duo's (al wordt meestal de E8400 als vergelijking gebruikt, die is weer zo'n 30-40% sneller dan jouw CPU).

Als je elke dag uren besteed aan renderen is een i7 geen slechte investering.

Ik zie nu dat het een gekickt redelijk oud topic is :z maar ach, het klopt toch

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.