(Mediaspeler) Ervaringen Verbatim Mediastation HD DVR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben druk bezig met het zoeken van een geschikte mediaspeler die alle formaten kan afspelen en ook nog eens kan opnemen. Nu kwam ik de Verbatim Media station tegen en die sprak mij wel aan. Helaas kan ik nog weinig informatie over dit apparaat vinden op tweakers en op het internet. Graag zou ik wat gebruikers ervaringen willen van mensen die er 1 hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetfolder.com/wp-content/uploads/2009/08/verbatim-mediastation-hd-dvr-1.jpg

Al uw films, foto's en muziek opnemen, opslaan en afspelen.

De MediaStation HD DVR van Verbatim is een multimediaspeler en -recorder met een ingebouwde hybride DVB-T/analoge tuner voor het afstemmen op digitale en terrestrische tv-kanalen. Het apparaat beschikt over TV In- en TV Out-antennepoorten zodat u televisie kunt kijken terwijl u tv-uitzendingen opneemt met de MediaStation. Met de 1 TB kunt u maximaal 1400 films, 330.000 liedjes en 1.000.000 foto's, of 500 uur aan tv-opnamen opslaan.

Uw favoriete tv-programma's opnemen.

U kunt rechtstreeks vanaf de tv, kabel/satelliet-settopbox, dvd-speler of videorecorder opnemen met de functie Opnemen met één druk op de knop of door geplande opnamen te selecteren met EPG (Elektronische programmagids) via DVB-T. U kunt ervoor kiezen om rechtstreeks op de vaste schijf van de MediaStation, op een extern USB-opslagapparaat of op een geheugenkaart op te nemen.

Met de MediaStation kunt u ook inhoud afspelen terwijl u opnamen maakt vanaf de tv of een ander bronapparaat.

Met de functie Opnemen met één druk op de knop kunt u eenvoudig een programma opnemen door op de knop te drukken en de opnameduur te selecteren. U kunt kiezen uit: 30/60/120/180 of 240 minuten. Opnamen worden automatisch opgeslagen op de vaste schijf van de MediaStation.

Genieten van High Definition

Profiteer optimaal van uw nieuwe HD-tv! Met de MediaStation HD DVR kunt u HD-films (resolutie 1080i) afspelen, HD JPEG-foto's weergeven en SD-films aanpassen naar 1080i. U bekijkt uw films en tv-programma's met een nog grotere helderheid en scherpte, zodat u optimaal kunt genieten van deze entertainmentervaring.

Live-televisie pauzeren of terugspoelen

Met de MediaStation kunt u live-tv opnemen/pauzeren/terugspoelen/afspelen door middel van de functie Tijd verschuiven.

De MediaStation HD DVR beschikt over twee USB-hostinterfaces, zodat u kunt opnemen op of afspelen vanaf een extern USB-apparaat, zoals een USB-station of een andere externe vaste schijf. U kunt er ook voor kiezen om rechtstreeks op een geheugenkaart met hoge capaciteit (SDHC) op te nemen via de geheugenkaartsleuf.

Het apparaat biedt ook een knop Kopiëren met één druk op de knop waarmee u automatisch al uw foto's vanaf uw geheugenkaart naar de vaste schijf kunt kopiëren, zodat u zonder problemen zeer eenvoudig back-ups kunt maken. U kunt ook al uw foto's weergeven in een diavoorstelling (geheugenkaartsleuf geschikt voor SD/SDHC/MS).

Uw media streamen

Verbatim-modelnummers 47541/47543 beschikken over draadloze mogelijkheden via de optionele draadloze USB-dongle. Met deze functies kunt u het apparaat aansluiten op een draadloos thuisnetwerk en eenvoudig gegevens streamen vanaf uw pc of laptop.

H.264-bestanden

Videobestanden die als H.264 zijn gecodeerd kunnen op de MediaStation worden afgespeeld via LAN-netwerk of draadloos LAN-netwerk met de Transcode Server-software die op de cd wordt bijgeleverd.

Specificaties

* Ingebouwde digitale analoge tuner voor tv (DVB-T)

* HD-video tot 1080i afspelen

* Digitaal opnemen vanaf tv en aanpassen naar HD tijdens afspelen

* Opnemen met één druk op de knop

* Geplande opnamen

* EPG (Elektronische programmagids)

* Tijd verschuiven - live-tv

* opnemen/afspelen/pauzeren/vooruitspoelen/terugspoelen

* Kopiëren met één druk op de knop voor het maken van back-ups van foto's via de geheugenkaartsleuf

* SD/SDHC/MS-geheugenkaartsleuf

* Films afspelen

* Muziek afspelen

* Foto's weergeven - opties voor diavoorstelling met of zonder muziek

* H.264-bestanden afspelen via netwerk of draadloos netwerk in combinatie met

* Transcode

* Server

* Media afspelen vanaf externe opslagapparaten (via USB-hostpoorten)

* Ondersteunt ondertiteling in meerdere talen

* Functies voor netwerk en draadloos netwerk

* Mediastreams afspelen via ethernet en draadloos LAN-netwerk

* Gegevensopslag

* Externe gegevensopslag via de USB-hostverbindingen

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met dezelfde zoektocht en ben reuze benieuwd, belangrijk vind ik dat ik deze als NAS kan gebruiken op een normale manier.
Echte alternatieven heb ik niet kunnen vinden, de Conceptronic Media Giant bied alles wat deze ook heeft maar speelt geen MKV. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit leek mij dus de perfecte speler die alles kan. Helaas is er nog weinig te vinden betreft ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij ook inderdaad, denk dat ik er wel eentje aanschaf. ;) Bij mij komt ie op de slaapkamer te staan, zag al wel dat ik aparte software moet gebruiken om hem als NAS te benaderen.

Voor zover ik heb gezien is ie bij Komplett het goedkoopst. (217,- voor de wireless uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Komplett is hij idd het goedkoopst. Er zijn maar weinig winkels die deze mediaspeler verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een kickje, er moeten toch tweakers zijn die er eentje hebben? :?

Hij is overigens in de aanbieding bij Komplett, scheelt toch weer 2 euro. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:27:
Nog maar een kickje, er moeten toch tweakers zijn die er eentje hebben? :?

Hij is overigens in de aanbieding bij Komplett, scheelt toch weer 2 euro. :D
Ik zag het via dagartikel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net bestelt bij Komplett. Ik zal zodra alles er is mijn reactie geven over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:00:
Ik heb hem net bestelt bij Komplett. Ik zal zodra alles er is mijn reactie geven over het apparaat.
Wilde net vragen wie het als eerste ging uitproberen. :D
Ik wacht even op jouw bevindingen. (zag overigens net dat er nog maar 9 beschikbaar zijn dus ik moet snel zijn vrees ik :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07-2024
Ben ook erg benieuwd. Al een tijdje op zoek naar een apparaat wat ik kan aansluiten op mijn oude CRT via SCART of S-video, maar wat wel klaar is voor HD zodra ik mijn oude TV vervang door iets van deze tijd. Daarnaast moet ie analoge TV kunnen opnemen en is DVB-T een leuke extra optie (alleen NL 1,2 en 3 begrijp ik). Bittorrent client en NAS functie staan ook op mijn verlanglijstje.

Ik had naast de Conceptronic die ldhollander noemt zelf de EMTEC S800(H) gevonden.

Best belangrijk vind ik of EPG goed werkt en of ie niet te veel herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het een beetje gaat werken met het opnemen. Ik heb de nieuwe samsung led tv met ingebouwde digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Vraag me af of dit apparaat nog goedkoper gaat worden. Wat betreft prijs en wat wat je ervoor krijgt is ie aan de redelijk dure kant, is er geen alternatief?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
migros schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:14:
Vraag me af of dit apparaat nog goedkoper gaat worden. Wat betreft prijs en wat wat je ervoor krijgt is ie aan de redelijk dure kant, is er geen alternatief?
Hij heeft natuurlijk wel de opname functie. Als je naar andere aanbieders gaat kijken die dit ook hebben dan kom je toch een stuk duurder uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem helaas al weer terug gebracht. De tuner is werkelijk verschrikkelijk slecht van kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:21:
Ik heb hem helaas al weer terug gebracht. De tuner is werkelijk verschrikkelijk slecht van kwaliteit
Dat is jammer, we houden weinig alternatieven over dan. :/

Maar eens kijken of de Emtec voor een redelijke prijs te scoren is. (249,- vind ik net weer te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb deze mediaplayer ook al besteld maar ben toch niet overtuigd. Ik vraag me af of je met dit apparaat ook gewoon over internet kan surfen op sites zoals Youtube etc?

Ik zit ook te twijfelen of ik niet de Emtec S800H moet kopen in plaats van de Verbatin aangezien die in ieder geval een bittorrent client en internetradio heeft. Ik las ook ergens over Youtube en andere internetfilmpjes ondersteuningsprogrammatuur (wat een woord) voor de S800H is dat zo?

En als laatste als allebei bovenstaande het niet worden wat dan te doen? Ik zoek een mediaplayer met DVB-T ondersteuning, opnamemogelijkheid, interne HD en webservices. Iemand een leuke suggestie?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mediastation van verbatim en moet deze al voor de tweede keer retourneren, de eerste had problemen met de tv-in en tv-out connectoren had deze geretourneerd en een nieuwe voor in de plaats gekregen.
maar ook deze functioneert niet naar behoren zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1392225 ook loopt de display constant vast waardoor deze ook niet uitgaat als je de mediaplayer in stand-by zet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb een een samsung led tv met een zeer goede ingebouwde digitale tuner. Het punt waarom ik voor de Verbaim koos was puur omdat mijn vriendin graag een opname apparaat wilhebben en ik iets maar ik alles mee kan afspelen. Ik heb eigenlij weinig zin om 2 apparaten te nemen als ik er ook 1 kan hebben. helaas is er nog geen goede aanbieder die een digitale tuner in zich heeft die goed is. Ik moet meen ik een DVB C hebben. Ik ben nu aan het kijken voor de AC Ryan die komt goed uit de testen. Helaas moet Verbatim nog veel aan dit apparaat doen. De gebruiksaanwijzing die erbij zat was alleen engels en heel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:36:
Ik ben nu aan het kijken voor de AC Ryan die komt goed uit de testen.
de AC Ryan dvr tv ofwat ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het kijken voor de AC Ryan die niet op kan nemen. Ik ben nu van mening dat er nog geen mediaplayers zijn die kunnen opnemen en die een supergoede kwaliteit bieden betreft het beeld en ontvangst.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er nog een nieuwe firmware update komt, of is er enkel V09?

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me dat er zo weinig mensen zijn die problemen hebben met deze verbatim mediastation hd dvr,
ik heb de mijne al twee keer moeten retourneren (meschien gewoon pech gehad).

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sermo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:16:
Het verbaast me dat er zo weinig mensen zijn die problemen hebben met deze verbatim mediastation hd dvr,
ik heb de mijne al twee keer moeten retourneren (misschien gewoon pech gehad).
De Verbatim MediaStation HD DVR is pas sinds oktober 2009 op de markt; dus er zullen weinig Nederlanders zijn die hem al (een geruime tijd) uit hebben geprobeerd.

Gezien de korte tijdsduur van introductie verwacht ik (helaas!) nog meer kinderziektes...

Zie ook deze review

http://www.insidehw.com/R...-MediaStation-HD-DVR.html

Dat is erg jammer, want ik denk dat deze multifunctionele apparaten de (gebruiksonvriendelijke) HD-recorders op den duur gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sermo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:21:
Had je de tuner op een digitaal signaal aangesloten?

Wat is precies "verschrikkelijk slecht" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik deze voor de tweede keer geretourneert heb kreeg ik mijn geld terug omdat komplett deze niet meer op vooraad had. Nu zijn ze terug binnen en ik ben van plan deze verbatim mediastaiton opnieuw te kopen maar ik weet niet goed of dit wel zo 'n goed idee is aangezien ik deze al twee keer heb moeten retourneren ben ik er niet echt gerust meer in. Is er messchien iemand die wel goede ervaringen heeft met deze mediaplayer of zou ik deze niet toch maar niet terug opnieuw kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik blijf maar problemen hebben met dat ding,

Start soms helemaal niet op , ik ben soms een uur bezig om te reanimeren, de display geeft al helemaal niet aan wat er gebeurd, er blijft gewoon "verbatim"staan,

Ik ga hem nu voor de tweede keer retourneren, ook de nieuwe software "V12" maakt nix uit,

Kinderziektes ok, maar dit lijkt meer op de nukken van een puber ( zei de ervaringsdeskundige )

Dus maar weer een RMA procedure aangevraagd bij Komplett, de vorige keer had ik binnen 5 dagen een verse. _/-\o_ , eens kijken hoe lang de levensduur van die is, ik hoop langer dan 5 weken...........

Zijn er echt geen betere alternatieven dan ?

gr.
Pagina: 1