Faillissement Disc-Planet en LCD-Planet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Edit 20 februari: Inmiddels is er sprake van een faillissement. Zie JJapie in "Faillissement Disc-Planet en LCD-Planet".

Dit topic is bestemd ter bespreking van de bedrijfsbeëindiging van Disc-Planet en LCD-Planet. Behalve dat beide bedrijven beëindigd zijn en de websites inmiddels uit de lucht zijn gehaald is bij Tweakers.net verder niets bekend. Wanneer wij meer te weten komen zullen wij dit uiteraard laten weten middels dit topic.

Voor beide shops staat inmiddels een waarschuwing in de shopreview, tevens zijn er geen prijzen meer voor de shops te vinden in de Pricewatch.

Shopreview van LCD-Planet
Shopreview van Disc-Planet

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Mocht je gedupeerd zijn, lees dan ook even Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten door.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 18:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

misschien wat meer info over wat Disc-Planet is/was en waarom ze stoppen?

google levert me niks op...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 18:53
Mij levert het ook niks op en wellicht is het handig om de status in de pricewatch te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disc-Planet verkocht voornamelijk monitors en monitoraccessoires in het duurdere segment (Eizo en LaCie). Ik heb daar twee jaar geleden mijn Eizo S2031W gekocht. Toen was de service in ieder geval top, kon hem zo inruilen ivm dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een bestelling lopen. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar het bedrijfsadres. Ik neem aan dat een curator gaat bepalen hoeveel iederen terugkrijgt van zijn schuld. Ik heb geen account bij kvk, maar daar zou bekend moeten zijn wie de curator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 17:16
Ik heb hier begin december een een Qnap nas besteld van 446,25€... omdat hij na weken nog niet geleverd was en LCD-planet extra geld wilde hebben om dat de nas duurder bleek te zijn heb ik hem geannuleerd.
Begin januari gebeld en toen kreeg ik het excuus dat hij z'n mail niet kon openen. Eerste instantie dacht ik dat het hier om een smoes ging, maar nadat ik hem uitgebreid telefonisch geholpen had hoe hij stap voor stap z'n outlook.pst weer kon inladen leek het mij (na aanleiding van zijn vragen) geen smoes meer. Ik moest een nieuw mailtje naar hem sturen met bestelnummer / reknr en hij beloofde mij het meteen in orde te maken.

Twee weken later nog steeds geen geld gestort. Probeer nu bijna dagelijks de 3 telefoon nummers te bellen maar tervergeefs.

Prima dat je je bedrijf wil beëindigen, maar dan mag je wel gewoon netjes je laatste klanten afhandelen. Sta op het punt naar de politie te stappen wegens oplichting.

Ik kan overigens niets vinden in het faillisementen register:
Discplanet kvk & LCD-planet kvk

[ Voor 35% gewijzigd door satoer op 22-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een bestelling bij Disc Planet. Na 4 maanden, heel wat telefoontjes en email heb ik geen product en geld is niet teruggestort. (ondanks reactie dat het keurig zal worden afgehandeld)
Mij is gemaild dat het bedrijf door de crises door z'n liquide middelen heen is. Ze zijn niet failliet, maar betalen niks terug.

Ik ben al stappen aan het ondernemen middels een aangetekende brief en e.v.t. aangifte van oplichting.
Bij de KvK wordt nog informatie nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb begin December een Synology Rs409+ besteld en 2 seagate harddisk.
Ik heb 2 keer kontakt gehad met de heer Van Heumen beide keren kreeg ik te horen dat Synology lever problemen had wat dus niet waar is.
Heb inmiddels aangifte gedaan wegens oplichting en zal nog verdere stappen ondernemen.
Let op de website is nog steeds beschikbaar!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb eind december 2009 bij Disc-planet een Eizo monitor besteld (en betaald) t.w.v. € 542,05.
Het is nu eind januari en, ondanks toezegingen van disc-planet heb ik nog steeds geen monitor.
Ik weet niet wat de reden voor dit alles is, maar inmiddels heb ik geen enkel vertrouwen meer dat de levering nog gaat plaatsvinden. Ik heb Disc-planet in gebreke gesteld en de bestelling geannuleerd met het verzoek om het geld z.s.m. terug te storten.
Mocht ik eind van deze week mijn geld nog niet teruggekregen hebben, ga ik deze zaak juridisch uit handen geven.
Mischien is het een idee om als gedupeerden van Disc-Planet b.v. onze krachten te bundelen,
er zijn wellicht nog meer mensen die de laatste tijd iets besteld hebben bij Disc-planet of LCD planet?

Update: PcHut.nl blijkt in mijn geval betrokken te zijn bij de niet levering van mijn monitor. Uit onderzoek blijkt dat tussen Disc planet blijkt een afspraak te zijn gemaakt dat ik rechtstreeks deze monitor geleverd zou krijgen via PcHut. Mijn geld is overgemaakt naar PcHut, en vervolgens doodleuk achtergehouden omdat ze onderling blijkbaar wat te goed hadden. Gevolg: Dhr. Gerbrand Hut van PC Hut is er met mijn geld van door en ik heb geen monitor.....Ik heb ze hierop aangesproken, ze hebben dit toegegeven echter zonder resultaat.
Ik zou zeggen oordeel zelf over dit gedrag van PCHut. Geen stijl om over de hoofden van klanten een onderling geschil oplossen. Ik heb de curator en mijn advocaat op op de hoogte gesteld, tevens ga ik nu verder met het publiceren hierover in de media.

[ Voor 65% gewijzigd door marcel2 op 22-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wracky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-01 15:44
Heh?!

Dit komt een beetje als een schok voor mij.... Ik heb 4 monitoren hier staan die zijn geleverd door disc-planet. Ben er jaren klant geweest! ik heb ook vrienden die daar besteld hebben en er is NOOIT iets mis gegaan. Precies wat er al eerder gezegt is: Gratis omruilen bij (sub)pixel defecten, en altijd goede communicatie.
Ik heb mr Van Heumen zelf ontmoet, en hij heeft ons ooit nog met 2 monitoren naar het station gebracht omdat we er op stonden dat we ze wilden komen halen!

Ik ben HEEL benieuwd wat HIER gebeurd is... :-(
Echt heel vreemd en droevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfreddd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02-2010
Ik heb een externe hard disk gekocht 4 weken geleden, geld overgemaakt en nog niets ontvangen. Op mail wordt niet gereageerd. Graag blijf ik op de hoogte van de ontwikkelingen en zou graag tips ontvangen over wat je beste kan doen om nog enige kans te maken geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mijn advocaat is disc-planet per 3-11-2009 uitgeschreven als bedrijf bij de kamer van koophandel.
Aan gezien het bedrijf niet meer bestaat zul je van het bedrijf geen cent meer zien.
Je kunt alleen nog proberen om de heer A Heumen persoonlijk aansprakelijk te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Disc Planet B.V. is op 16 februari j.l. failliet verklaard. Curator is mr. S. van Wijk, Postbus 18511 2502 EM 's-Gravenhage, tel. 070-3184200.
Pagina: 1