Toon posts:

SBS 2008 hangt bij updates configureren fase 3 van 3 0%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een nieuwe server aangeschaft. Een Dell T110.

vorige week maandag wilde ik de server even opnieuw starten. Maar nu blijft de server hangen bij het opstarten en staat er al sinds gisteren "Updates configureren Fase 3 van 3 - 0% voltooid".

Hij blijft daar na iedere herstart hangen. Als ik hem afsluit duurt dat ook een eeuwigheid omdat er dan updates configureren staat.
Een bijkomstigheid is dat ik elke keer als ik hem opnieuw opstart en hij eindelijk het op geeft Fase 3 van 3 te configureren (het lijk erop dat hij na een aantal uren dit te proberen het opgeeft) mijn netwerkkaart driver opnieuw moet installeren.

weet iemand hoe ik dit wellicht op een andere manier kan oplossen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Poweredge T110 heb ik ook die ervaring. Het is gewoon niet zo'n snelle server.... Hoe lang heb je gewacht? SBS2008 bestaat nog geen eeuwigheid dus het lijkt me sterk dat het zo lang duurt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@ sanfranjake

De server is van vorige week maandag 09:00 tot dinsdag de dag erna 16:50 bezig geweest met configureren( behoorlijk lang vind ik).Toen starte de server wel door Alleen waren de updates mislukt en de netwerk driver verwijderd.
Ondertussen hebben we wel enkele updates kunnen installeren alleen bij sharepoint services update blijft de server sowieso hangen.
Heb je met de poweredge T110 ook het probleem met de netwerk driver of alleen dat het updaten lang duurt?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een Vista Laptop en de melding Updates configureren Fase 3 van 3 - 0% voltooid
Bleek dat er een pending.xml bestand aanwezig was waardoor de laptop steeds ging zoeken naar updates, deze werden niet gevonden en laptop startte weer opnieuw op en dus steeds in een 'loop' bleef hangen. Ik moest via recovery console pending.xml hernoemen en een Windows update installeren voor een bepaald onderdeel en daarna pas de overige windows updates.

Voor Server 2008, SBS 2008:

http://www.commodore.ca/w...rver_2008_tips_tricks.htm
Lezen vanaf punt 11.

Ik heb bovenstaande nog nooit gedaan op een server, dus of het werkt weet ik niet. Ik heb zojuist wel gekeken op een SBS 2008 of ik een pending.xml heb staan in c:\windows\winsxs, maar heb ik er niet staan aangezien er geen updates beschikbaar zijn (alles up-to-date).

[ Voor 9% gewijzigd door McWolf82 op 26-01-2010 23:05 ]