Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
De vraag is of de combinatie zoals in de TT gaat werken. Ik heb deze onderdelen al binnen, op de rest zit ik nog te wachten. Dus ik kan nog niet testen of het werkt. Ik heb namelijk op de QVL van het mobo gekeken:

http://global.msi.eu/uploads/test_report/TR10_1846.pdf

Daar staat dus bij 2 DIMMs wel een 'V'-tje en bij 4 DIMMs niet. Moet ik nu een RMA doen (moet binnen 7 dagen dus...) of is er nog kans dat het met de nieuwste BIOS wel gaat werken? Want ik kom bij de nieuwste versie (1.6) namelijk niet verder dan de beschrijving 'Improved memory compatibility' . Ik heb dus geen idee over welk geheugen dat gaat.. Weet iemand toevallig of dit kan gaan werken? Of soortgelijke ervaring gehad?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wss gaat het gewoon werken. Ze gaat niet alle geheugen testen hoor. Daar voor zijn er te veel moederborden en te veel geheugens dimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Inderdaad. Ik kijk altijd wel even in de QVL lijst. Maar als ze er niet in staan, en het is niet al te spannend geheugen, dan koop ik het gewoon :) Zolang je geen ASUS moederbord hebt gaat het volgens mij 99 van de 100 keer goed.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja de combinatie OCZ + Gigabyte is ook berucht :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik draai een MSI P55-GD65 met Geil 2x2GB DDR3-2133 CL9 RAM (GeIL Ultra GU34GB2133C9DC) en dat doet zijn werk uitstekend op DDR3-1600 CL6-7-6-18.
Verwacht dat viermaal 2GB 1333 CL7 in jouw situatie geen probleem zal zijn.
De memory controller zit in de CPU tegenwoordig, dus moederbord heeft er iets minder vat op tegenwoordig.

En tering wat zijn die prijzen gestegen van dat Ultra setje :o

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38
nou ik kan je zeggen, dit moederbord (of geheugencontroller in cpu) is behoorlijk kieskeurig. Ik had geheugen wat ook niet in de QVL lijst stond maar dit werkte ook met moeite en veel blue screens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Welk geheugen was dit dan?

En uiteindelijk werkt het toch, het is inderdaad mogelijk dat je dingen handmatig moet instellen in de BIOS....

[ Voor 68% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-01-2010 16:47 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon 1 setje erin gooi, dan OS installeren. Ik hoop dat dit zonder problemen gaat. Dan BIOS flashen en 2e setje erbij. Ik dacht eerst ook al van, als 1 setje werkt, waarom dan 2 niet? Maar misschien hebben ze dat gewoon niet getest. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen.

p.s. ik las dus ook hier op het forum dat dit moederbord kieskeurig is met sommige geheugenmodules. Maar goed, het geheugen van Ultraman werkt ook en dat staat ook niet in de QVL. Dus ik ben optimistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zolang je geheugen van een goed merk pakt zit je volgens mij eigenlijk altijd wel goed. Of ik moet gewoon geluk hebben. Dat was mijn ervaring met DDR2 iig. Op DDR3 gebied alleen nog maar GeiL gekocht en of het nou Intel S775, S1156 of AMD AM3 platformen waren, het draaide telkens perfect.
Alleen zit ik hier dus met 2 repen ipv 4 van die jongens, maar ik denk wel dat het goed moet gaan. Soms moet je dan de timings wat relaxen of de snelheid een trapje omlaag. Maar 1333MHz is officieel ondersteunt door Core i7 S1156, mijn verwachting is dat vier repen ook gewoon goed gaat werken op stock speed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkte het nu? Ik wil namelijk hetzelfde doen...
Pagina: 1