Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Uhm...DGTL_Magician schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:23:
Met andere woorden hij wil NAT?
'Binnen' staat een machine met ip xxx.yyy.zzz.www (private). Van buiten is er een WAN-ip die verwijst naar dit IP (poort 8080). Nu wil hij op IP-niveau naar het WAN-ip adres gaat die op zijn beurt weer doorstuurd naar het LAN-ip adres. De Cisco doet dit echter niet op IP-niveau. Wel op DNS niveau (dns-doctoring).
static (outside,inside) <intern ip> <extern ip> netmask 255.255.255.255
Daarna nog een access-list maken om aan te geven welke poorten je wilt toestaan, en klaar.
Vicariously I live while the whole world dies
Waarom je dit zou willen is me een raadsel, en volgens mij is het ook niet mogelijk op een zinvolle manier
(enige mogelijkheid die ik zo zie is dat buitenIP naar een router routeren, die het NAT naar een transfer net tussen die router en de FW en de FW het vervolgens weer terug laten natten naar het private IP van de server.
Erg smerig dus.
Ook voor de DNS doctoring lijkt me een losse interne DNS met het outside domain aangemaakt en verwijzend naar de interne server een veel mooiere oplossing.
[ Voor 13% gewijzigd door bazkar op 21-01-2010 15:52 ]
Precies wat je schetst wil de klant.bazkar schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:51:
NAT gaat hier niet echt helpen, omdat de klant dus van binnenuit, op de server aan de binnenkant wil komen door het buiten IP van de server te gebruiken (als ik de OP goed volg).
Waarom je dit zou willen is me een raadsel, en volgens mij is het ook niet mogelijk op een zinvolle manier
(enige mogelijkheid die ik zo zie is dat buitenIP naar een router routeren, die het NAT naar een transfer net tussen die router en de FW en de FW het vervolgens weer terug laten natten naar het private IP van de server.
Erg smerig dus.
Ook voor de DNS doctoring lijkt me een losse interne DNS met het outside domain aangemaakt en verwijzend naar de interne server een veel mooiere oplossing.
De klant wil dit omdat hij zijn appliance (die alleen naar een ip-adres kan lullen) van binnen het netwerk wil testen (naar het WAN-ip)>
DNS-Doctoring werkt al, maar dat gaat hierbij niet helpen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Inderdaad, Cisco doet dit niet. Als ze dit willen testen zullen ze dat buiten hun eigen netwerk om moeten doen.CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:31:
Je wilt NAT-loopback, in essentie, maar volgens mij heeft Cisco daar een aversie tegen en vind je 't in geen van hun producten (behalve linksys mischien) terug.
Dit kan weer in de kast onder 'niet alledaagse vragen met hun antwoorden'.
Je enabled dit met: "same-security-traffic permit intra-interface" of met "same-security-traffic permit inter-interface" als het over een ander interface gaat met je zelfde security level.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
DNS doctoring in combinatie met PAT is een no-go op een pix/asa volgens mij.
Let wel: voor het commando same-security-traffic heb je minimaal PIX versie 7.0 nodig.DGTL_Magician schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:30:
Nou niet helemaal, want Cisco ondersteund "Hairpinning", een andere term voor NAT-Loopback.
Je enabled dit met: "same-security-traffic permit intra-interface" of met "same-security-traffic permit inter-interface" als het over een ander interface gaat met je zelfde security level.
Wat geen issue is als je een ASA hebtVicarious schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:35:
[...]
Let wel: voor het commando same-security-traffic heb je minimaal PIX versie 7.0 nodig.
Dat vind ik nergens terugDGTL_Magician schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:54:
[...]
Wat geen issue is als je een ASA hebt
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
DNS Doctoring werkt ook al. Dat doet het idd niet met PAT. Vandaar.Kirpeknots schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:42:
De NAT loopback werkt wel. DNS doctoring werkt echter niet in combinatie met port address translation. Wat je zou moeten doen is NAT (Het gehele IP) naar die server mikken en met een ACL wat poorten open laten over deze NAT. Dan werkt DNS doctoring wel.
DNS doctoring in combinatie met PAT is een no-go op een pix/asa volgens mij.
Ik ga de andere oplossing eens testen.