Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Inhoud meerdere bestanden tegelijk aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een kleine uitdaging. Ik heb voor mijn stage 600 (geen grapje) word bestanden gemaakt met de zelfde opmaak, en er staat naast een versie ook een datum op. Nou bedenk ik me net dat ik sinds het begin geen datum heb aangepast.

Ik wil nu alle datums aanpassen naar vandaag. Is er misschien een mogelijkheid om in meerdere bestanden tegelijk, de zelfde aanpassing te doen? (ik heb weinig hoop :'( )

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
1. Neem een macrotje op waarin je de datum aanpast.
(Gebruik als datumveld een veld wat automatisch de datum naar de huidige dag zet (zodat je het niet nog eens hoeft aan te passen)).
2. Schrijf code om deze wijziging op elk document toe te passen:
Ik heb even snel wat voor je gegoogled (ik doe nooit iets met word vba)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Sub ChangeDoc()
    Dim strDocPath As String

Dim strCurDoc As String
    Dim docCurDoc As Document

' set document folder path 
    strDocPath = "C:\path to document folder\"

' get first doc - only time need to provide file spec
    strCurDoc = Dir(strDocPath & "*.doc")

' ready to loop (for as long as file found)
    Do While strCurDoc <> ""
        ' open file
        Set docCurDoc = Documents.Open(FileName:=strDocPath & strCurDoc)

<Insert hier je opgenomen macro deel dat de datum aanpast>

' save and close
        docCurDoc.Close wdSaveChanges
        ' get next file name
        strCurDoc = Dir
    Loop
    MsgBox "Finished"
End Sub

Uiteraard even testen in een dir waar niet al je 600 documenten in staan als je 0 ervaring hebt met VBA, want het gaat vast niet ineens goed.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zodra je de uit macro-opnemen resulterende code 'voor het eggie' gebruikt wil je altijd heel erg oppassen. IMHO: nooit doen, hooguit ter inspiratie gebruiken.

Zie ook het recente Automatische kop- voettekst in meerdere documenten plaatsen maar dat gaat over de koptekst.

Overigens, je zou kunnen overwegen om niet de datum van vandaag te gebruiken maar die van de laatste keer dat het document is opgeslagen. In alle gevallen is het IMHO erg eng om zomaar in batch datums aan te passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb dmv dat scriptje een SaveDate ingevoerd. Het was even uitzoeken, maar dit is wel echt een handige optie in Word. Weer wat geleerd.

Bedankt voor de Hulp!