Vraagje over VPN met Windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo allemaal, vraagje over Routing and Remote access in relatie tot VPN's.

Ik heb op 1 van m'n VMware machines een VPN server opgezet volgens deze Howto: \[2003]Howto: Setup VPN server Het enige verschil tussen de Howto en mijn settings zit 'm in stap 6. De VPN client krijgt een IP adres van mijn router, NIET van de Windows 2003 server. Dit werkt perfect, geen enkel probleem om van buitenaf een connectie te maken met m'n servertje.

Maaarrrrr, nu het probleempje. Er zitten dus 2 (virtuele, bridged) NIC's in dat VM image, 1 voor het lokale netwerk, 1 voor de VPN. Beide met een static IP address in dezelfde range. Zodra ik de routing and remote access service start kan ik geen enkele andere machine in m'n lokale netwerk meer pingen. Als ik de service uitzet lukt het pingen wel. Andersom, de NIC voor het lokale netwerk is WEL te pingen vanaf een andere machine (ook als routing and remote access aanstaat), de VPN NIC niet.

Ik heb bij de VPN NIC de default gateway al weggehaald, helpt niet. Ik heb in de routing and remote access properties van m'n server al ingesteld dat hij alleen als remote access server moet dienen, niet als router, ook dat werkt niet....

Wat zie ik over het hoofd hier? :?

Edit: wellicht handig om erbij te vermelden dat internettoegang vanuit het VM image geen probleem is. Dat terwijl ie m'n router (default gateway) niet eens kan pingen....

[ Voor 6% gewijzigd door Berk73 op 21-01-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Goed..... 2 opmerkingen....

1. een reboot doet wonderen, OOK als Windows er niet om vraagt.
2. think before you post.... 8)7

Na de reboot (waarvan ik dacht dat ik die allang een keer gedaan had) geen problemen meer om m'n lokale netwerk te benaderen. VPN werkt ook nog.... sorry om jullie hiermee lastig gevallen te hebben :)