Problemen met floppy. Plz help.

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik zal een beschrijving geven wat er aan de hand is:

Ik heb een mainbord met een (jawel) cyrix MII-Pr266 CPU. Nu is er een probleem met de floppy. Die detecteerd ie niet. Het lijkt mij de bios. ik zal vertellen waarom:

Als ik de pc opstart dan is het de bedoeling dat ie de a,c,scsi bootsequence volgt. dit doet ie ook alleen de fdd word niet gevonden. hij begint al in de bios te zoeken (omdat dat is ingesteld). hij zoekt.. het lampje gaat even aan en weer uit. zoekt verder en vind niets.. ik heb al meerdere diskettestations geprobeerd. en meerdere fdd kabels. Nu heb ik een aantal ISA kaartjes liggen met een com1, com2, parallel, IDE en FDD poorten erop. Ik heb in de bios de onboard poorten allemaal uitgeschakeld. Nu gebruik ik dat kaartje en sluit de floppydrive erop aan.

En waarempel.. jawel.. zelfde probleem.. Ik denk dat er iets fout is in de BIOS. Het kan varieren van 1 verkeerde instelling tot een virus..

Of heb ik dit mis????

Wie o wie kan mij helpen??? Plz.. ik kan niet verder met mijn netwerkserver op deze manier...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Vermoedelijk een sluiting op je moederbord of iets dergelijks.
Waarom probeer je niet te booten vanaf je cdrom kun je nt4 of win2k server installeren.

Verwijderd

Of een bios upgrade kan ook helpen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
nou die aansluiting werkt wel want bij die ISA kaart geeft ie dezelfde problemen..

Dan nog iets: De NT4 server is ingepakt en ik heb geen brander.. dus ik kan niet van cdrom booten en tijdens de installatie van NT4 heb je sowieso een floppy nodig....

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik ben niet echt verder gekomen.. nog iemand iedeen???

Verwijderd

Ideetje: boot met win98, zorg dat sys op c komt te staan en kijk of je een autoexec en config kunt maken met de MSCDEX blabla. Dan kun je in ieder geval NT gaan installeren met floppyless installation. Ideetje?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
uhmm... NT4 is een beetje een download en die is ingepakt.. ik heb die hdd ff bij mij erbij gehangen en uitgepakt op die hdd. nu geinstalleerd maar tijdens de installatie heeft ie een floppydrive nodig..

Nu heb ik aleen de hdd waar nt4 opstaat in mijn compu gehangen en geinstalleerd.. maar dan pakt ie mijn pc specs... en dat is niet helemaal de bedoeling....

Verder geeft ie dan een fout tijdens het booten en in de installatie..

Kortom het flopptdrive moet werken wil ik verder kunnen..

Verwijderd

Vraagt NT tijdens een floppyless installation om een diskette? Toch wel winnt.exe /x /b /s gedaan?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Staat je on-board FDD controller niet op disabled toevallig. Heb je meerdere kabels gebruikt, zitten er jumpers op die drive (ouwe fdd wil nog wel eens een jumper hebben..). Zet je bios instellingen eens op default, flash je bios, probeer die drive in een ander moederboard, idem voor de kabels...

Zijn maar ideetjes....

de betaler vervuilt

Verwijderd

Oh ja, nog iets heel stoms, heb ik zelf ook een keer gehad: die FDD-kabel past zeker maar op een manier he? Ik heb een keer geruild met een kabel die geen nokje bovenop had en de kabel er andersom in gedaan - ondanks dat hij maar op een manier zou moeten passen. En het werkte. Was een ABIT TX-5 moederbordje. Zelf zo'n systeempje gebouwd destijds, maar loopt als een trein.
Probeer eens, als je tenminste zo'n kabel hebt (dus glad aan twee kanten).:)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ik heb heel veel kabels en heel veel fdd's gebruikt.. Ik heb het via winnt gedaan en er staat niets op disabled...

Verwijderd

He Homo
koop degelijk spul van die kerel!!!
:P

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ja jezus René. Hoe ken ik nou weten dat het een kaas moederbord is???

enieweej.. het werkt nog steeds nie.. heb er al 5 uur in zitten in dat bagger ding...

Pagina: 1