Tweakers.net zamelt kleding in voor Haïti

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

zeef

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

In dit topic kun je je vragen, opmerkingen en alle andere feedback over onze inzamelingsactie voor Haïti kwijt.

Almost done...!

Beetje pics
http://tweakers.net/redac...n-kleding-voor-haiti.html
• En die pics van de aankomst in de Caraiben? Well, we hopen er het beste van maar er lopen daar nogal wat mensen rond die iets anders aan hun hoofd hebben. Als ze d'r komen, dan melden we dat hier natuurlijk asap :)

[ Voor 99% gewijzigd door Rataplan op 03-02-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:06
Ik was zelf in Haïti tijdens de aardbeving, in Port-au-Prince, en zat er dus middenin en heb mijn 'fair share of shit' wel gezien.

Props voor deze actie, ongelofelijk veel succes, zorg er als organisatie voor dat alles eenmaal in PaP goed geregeld wordt - ik heb genoeg hulp gezien die daar op het vliegveld strandde. En mensen, geloof me, deze Haïtianen hebben nog zó lang hulp nodig. Ook ná de TV-actie houdt hun ellende niet op. Help Haïti herstellen. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Thanks Thijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:16

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat is precies de betrokkenheid van T.net in deze sponsoring, behalve aandacht eraan schenken? Dat kan ik niet helemaal terugvinden in het verhaal, ik lees dat T-Mobile de container sponsort en MyCom en Dynabyte voor de inzameling zorgen. Of zien we straks Haitianen in T.net shirtjes rondlopen? :+ Geen slecht woord over de actie zelf overigens hoor, dat absoluut niet, maar gewoon even nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
QFT :)
Heel netjes van Tweakers.net en ik hoop dat er veel wordt binnengehaald :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 21-01-2010 15:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het misschien een idee om die gele announcement balk van stal te halen?

.plan's springen niet zo in het oog en die gele balk absoluut wel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Glaanieboy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:53:
Wat is precies de betrokkenheid van T.net in deze sponsoring, behalve aandacht eraan schenken? Dat kan ik niet helemaal terugvinden in het verhaal, ik lees dat T-Mobile de container sponsort en MyCom en Dynabyte voor de inzameling zorgen. Of zien we straks Haitianen in T.net shirtjes rondlopen? :+ Geen slecht woord over de actie zelf overigens hoor, dat absoluut niet, maar gewoon even nieuwsgierigheid :)
Onze hoofdredacteur Wilbert heeft alle toezeggingen en hulp geregeld bij de bedrijven en wij gaan jullie opstoken om al je kleren te bezorgen bij de Dynabyte of Mycom!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
* Megaflix wil wel meehelpen met het inpakken van de container, maar ik moet eerst even vrij zien te regelen op het werk :) Ik heb die week oproepdienst, dus ik zoek even naar een collega die op die dag de telefoon kan opnemen als ik er niet ben. Hele mooie actie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou net zeggen, ik zie Dynabyte het in elk geval niet meer voor elkaar te krijgen hun klanten te laten weten dat ze aankomende zaterdag al kleding in kunnen leveren. Daarvoor is het te kort dag en daarmee komt T.net in the picture ;) Een actie wordt nooit succesvol als niemand ervan weet.

Verder nette actie! Ik zal kijken of wij ook wat in kunnen leveren zaterdag :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Megaflix schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:58:
* Megaflix wil wel meehelpen met het inpakken van de container, maar ik moet eerst even vrij zien te regelen op het werk :) Ik heb die week oproepdienst, dus ik zoek even naar een collega die op die dag de telefoon kan opnemen als ik er niet ben. Hele mooie actie trouwens :)
Aanmelden voor het inpakken kan hier:
Tweakers.net is dus op zoek naar mensen die ons op zaterdag 30 januari willen helpen om in Harderwijk (het centrale verzamelpunt voor verzending) de kleding in 'onze' container te sorteren en de container verzendklaar te maken. Als jij ons hierbij wilt helpen, dan kun je een mail sturen naar haiti@tweakers.net. We kijken hoeveel mensen we nodig hebben en versturen dan begin volgende week uitnodigingen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ja ik las het over dat aanmelden. Maar ik ben nu niet aan het werk, dus ik kan morgenvroeg pas een collega vragen en dán mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hooglander1 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:57:

Lijkt me, gezien het doel, een prima suggestie, waar ik me helemaal bij aan zou willen sluiten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:57:

Aan de ene kant heb je gelijk dat dat veel meer aandacht krijgt. Aan de andere kant weet ik 99% zeker dat er dan de nodige klachten komen, zoals bij de oproep om te stemmen voor de website van het jaar. Wat mij betreft een beetje lastig om te bepalen wat de juiste balans is hier.

Overigens wordt de .plan ook nog onder de aandacht gebracht via de spotlight rechtsboven op de fp, en ik dacht uit de berichten op twitter opgemaakt te hebben dat er ook nog banners voorbij zullen komen, maar die heb ik zelf nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig dat het al zo snel is en dus geen tijd om kleren op te sturen naar jullie. Ik heb al aan onze nationale aktie meegedaan maar zit ook met een volle kleerkast die jullie zou kunnen helpen.
300km afrijden om bij de dichtste mycom te geraken ga ik echter toch aan passen om eerlijk te zijn.

Valt er iets te regelen om tussen die 23-01 en 30-01 toch nog naar jullie te kunnen sturen? Zijn misschien ook nog andere Belgen die langs tweakers een bijdrage willen leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:21:
[...]Aan de ene kant heb je gelijk dat dat veel meer aandacht krijgt. Aan de andere kant weet ik 99% zeker dat er dan de nodige klachten komen, zoals bij de oproep om te stemmen voor de website van het jaar. Wat mij betreft een beetje lastig om te bepalen wat de juiste balans is hier.
Mensen die vinden dat 1 klik om de balk, waar aandacht voor de actie voor Haïti gevraagd wordt, weg te halen teveel moeite vinden, hebben hun prioriteiten aardig door elkaar liggen wat mij betreft.
Wat mij betreft komt die balk er.

Vande zomer net nieuwe slaapzakken gekocht omdat de oude eigenlijk te klein waren en qua design niet echt meer van deze tijd, weet meteen waar de oude heen kunnen :)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Gele balk is aangekaart. Over een inzamelpunt voor België - ik zou hier graag 'ja' op zeggen, maar de eerste reacties zijn zo positief dat we eerst maar 'ns de respons van aanstaande zaterdag gaan afwachten. Als die container dan niet al ontploft is, praten we verder ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:00:
en daarmee komt T.net in the picture ;)
Komt die aap toch nog uit de mouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je van je kleren af moet, is het misschien een idee om een post-adres op te geven waar de kleren ook eventueel heengestuurd kunnen worden?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

In het artikel: "Kan ik nog een andere manier helpen?"
Bellen naar 0800-1112
Sms "steun" naar 5050 (3 euro per bericht)

Misschien zinvol om toe te voegen aan dat artikel.

bron http://radio555.nl/

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11
Een beetje offtopic, maar wel voor het goede doel:

Koop een leuk PCtje voor je zoon/dochter/buurvrouw of desnoods als keukentrapje.
V&A aangeboden: Haïti PC Athlon XP-2500

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Gele balk is inmiddels afgeschoten :) We hebben al dermate veel respons dat we niet nog meer publiciteit gaan genereren. Er zijn een aantal mensen best een beetje zenuwachtig van jullie geworden :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Paquito schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:04:
[...]

Komt die aap toch nog uit de mouw.
Sure, we doen het allemaal voor het grote geld. Miljoenen gaan we hierdoor verdienen. Echt waar, stinkend rijk over de ruggen van die mensen. :')

Man, hou toch alsjeblieft op met je negatieve gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rataplan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:31:
[...]
...Er zijn is een aantal mensen best een beetje zenuwachtig van jullie geworden :D
/me rent hard weg - ik mag nu noooooit meer een tikfout maken :+

Mocht er overigens iets aan de hand zijn / geregeld moeten worden bij het inpakken van de container: ik heb die dag al bezoek gepland staan, maar zit daar in de buurt, dus kan in geval van nood binnen het kwartier ter plaatse zijn. Telefoonnummer bekend bij de organisatie, welgevormde vrouwen tussen 1.60m en 1.80m krijgen voorrang in geval van overlappende spoedmeldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:32:
[...]

Sure, we doen het allemaal voor het grote geld. Miljoenen gaan we hierdoor verdienen. Echt waar, stinkend rijk over de ruggen van die mensen. :')

Man, hou toch alsjeblieft op met je negatieve gezeur!
_O_ mooie reactie.
Nu zijn alle cynische zeurpieten aan het woord, a.s. zaterdag zullen de mensen die deze actie steunen wel spreken. Ik denk (en dat hoef ik jou vast niet te vertellen) dat er dan een mooie balans opgemaakt kan worden, dankzij de mensen die wèl hun stoel uit komen en iets doen, en zeker niet dankzij de zeurpieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:10

Standeman

Prutser 1e klasse

* Standeman gaat even de vliering op

We hebben hier nog wat kinder en baby kleding liggen. Dat hebben ze daar ook nog nodig!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Standeman schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:55:
* Standeman gaat even de vliering op

We hebben hier nog wat kinder en baby kleding liggen. Dat hebben ze daar ook nog nodig!
Über nodig! baby, peuter en kinderkleding zitten ze absoluut om te springen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:10

Standeman

Prutser 1e klasse

zeef schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:00:
[...]

Über nodig! baby, peuter en kinderkleding zitten ze absoluut om te springen! d:)b
Gelijk maar een oproep gedaan in Zwanger/Ouderschap deel 7

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jammer dat het alleen maar op as. zaterdag kan. Ik heb namelijk nog best wat liggen wat ik zou willen brengen alleen ben ik dan aan het werk. Helaas ook niet echt een Dynabyte/Mycom in de buurt... Morgens eens vragen of mijn vriendin toevallig een gaatje kan vinden om er even langs te gaan.

Gek trouwens dat er op de website van Dynabyte niks over deze actie staat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:38

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Plak op de vuilniszak een A4'tje waarop duidelijk staat wat er in de zak zit
Moet dit bij voorkeur in het Nederlands of Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:11
SandaX schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:40:
[...]

Moet dit bij voorkeur in het Nederlands of Engels?
In het Nederlands is mij zojuist verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hooiii

ik heb al 7 vuilniszakken vol handoeken en lakens. ( oma net overgeplaatst naar een verzorgingstehuis)
ook heb ik nog kleding en een zak vol schoenen van haar.
vind het echt een super actie!!

ook heb ik een vuilniszak vol met tenalady's en tena lady broekjes. allemaal nog nieuw en in verpakking. kan ik die ook inleveren?????????

groetjes,

Tiffany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Hoi en welkom op GoT en allemachtig, zeven vuilniszakken :D

Het linnengoed, de kleding en de schoenen zijn welkom, maar het Tena-spul kan je beter aan dat verzorgingstehuis geven. De gemiddelde leeftijd op Haïti is namelijk, schrik niet, achttien* jaar.

*) Ik heb ook een gemiddelde van zestien gezien. 't Is heel erg ver verwijderd van ouderdomsincontinentie, in ieder geval.

[ Voor 22% gewijzigd door Rataplan op 22-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Doen jullie ook nog iets met tweedehands schoenen, al dan niet veiligheid-? Ik heb er nog een stel liggen waar ik maar geen afstand van kan/kon nemen...

Sorry, ik ben net via de Mycom-site naar de posting (die ik natuurlijk eerst had moeten lezen) terecht gekomen en zie dat ze welkom zijn.
Mooi! Daar ben ik ook weer van af en ik maak er nog mensen blij mee ook!

[ Voor 42% gewijzigd door RoyalFlusher op 22-01-2010 22:30 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
knip :)

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan zelf niet omdat ik moet werken (was al wekenlang ingeplanned), maar ik laat een kennis van me vandaag naar de lokale Dynabyte gaan.

Ik lever een aantal oude, maar goede, overhemden, broeken, sokken en één oude zomerjas in. Alles nog prima bruikbaar, alleen wat vale plekken soms,met name op de jas, maar ik denk dat dat die mensen niet zoveel kan schelen ;)

Heb het niet geteld, maar bij elkaar zal iets van 12-15 stuks zijn ofzo. Niet veel, maar meer heb ik helaas niet wat weg kan.

Wel nog twee vraagjes:

- krijgen we ook nog te horen hoeveel ton (of andere eenheid) er is opgehaald in totaal?
- Er is sprake van één container. Wat gebeurt er met het spul dat eventueel surplus is als die vol zit? Word het de vuilnisbak ingegooid, word het weggegeven aan een ander doel, of laat men dan een tweede container aanrukken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:45:

Wel nog twee vraagjes:

- krijgen we ook nog te horen hoeveel ton (of andere eenheid) er is opgehaald in totaal?
- Er is sprake van één container. Wat gebeurt er met het spul dat eventueel surplus is als die vol zit? Word het de vuilnisbak ingegooid, word het weggegeven aan een ander doel, of laat men dan een tweede container aanrukken?
Voor zover we straks accuraat weten hoeveel er precies is opgehaald zullen we dat zeker laten weten. Tweakers.net heeft één container gesponsord weten te krijgen. Er is een reserve container beschikbaar, waarvoor we nog een sponsor proberen te vinden. De afspraak met WereldOuders is dat zij deze twee containers verschepen. Meer containers kunnen zij, naast wat zijzelf al zenden, op dit moment logistiek (op de plaats van bestemming) niet aan.

Indien we meer kleding inzamelen dan er nu verzonden kan worden, dan worden eerst de spullen verzonden waar op korte termijn het meeste behoefte aan is. Daarna zal Tweakers.net kijken of we andere containers gesponsord kunnen krijgen om de rest te verzenden. Zodra WereldOuders dan groen licht geeft dat zij daar ter plekke logistiek weer nieuwe goederen aankunnen, kunnen die containers dan weg. Als blijkt dat die tussenliggende periode te lang is, zullen we kijken of we iets moeten regelen voor de opslag.

Ons uitgangspunt is dat alle goederen uiteindelijk naar Haìti worden verscheept. Alleen in het geval dat dit logistiek onverantwoord is, bijvoorbeeld omdat we bizar veel hebben opgehaald, gaan we kijken of we een andere organisatie kunnen vinden die baat heeft bij de goederen die de eerste of tweede ´prioriteitsselectieronde´ niet hebben gehaald. Weggooien is uit den boze, dan zou verkopen en de opbrengst aan WereldOuders schenken nog een beter alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Helder, we wachten af!

Succes aan degenen die zich daadwerkelijk met het inzamelen, sorteren, verzenden en distribueren onder de bevolking bezig (gaan) houden!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook maar even mijn vader aangespoord (hij werkt als vrijwilliger in de Leidse weggeefwinkel), zij gaan vandaag ook tussen de bedrijven door (zaterdag is vaak een drukke dag) proberen om zoveel mogelijk kleding, lakens, etc bij elkaar te verzamelen voor deze actie :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 15:58

sf2

Heb al paar zakjes ingepakt met kleding. Maar de vestiging dynabyte in venlo 8)7 wisten niets van af.
hoe zit dat nou?

jammer :/

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
sf2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:37:
Heb al paar zakjes ingepakt met kleding. Maar de vestiging dynabyte in venlo 8)7 wisten niets van af.
hoe zit dat nou?

Dan moeten ze hun mail lezen. Ik heb vanochtend nog contact gehad met een hoge pief van Dynabyte. De winkels hebben donderdag én vrijdag een mail hierover gehad met instructies.

Ik heb net de winkel gebeld. Blijkbaar was een werknemer niet op de hoogte. Bizar dit, maar goed. Je spullen zijn daar weer/nog steeds welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilbert de Vries op 23-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:34
sf2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:37:
hoe zit dat nou?

Naar aanleiding van jouw post heb ik voor de zekerheid maar ff gebeld met de vestiging bij mij in de buurt. Misschien een idee voor anderen? Anders sta je wellicht "voor een dichte deur".
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:21:
Ook maar even mijn vader aangespoord (hij werkt als vrijwilliger in de Leidse weggeefwinkel), zij gaan vandaag ook tussen de bedrijven door (zaterdag is vaak een drukke dag) proberen om zoveel mogelijk kleding, lakens, etc bij elkaar te verzamelen voor deze actie :)
Net smsje van mijn vader:
Ziezo, 26 volle vuilniszakken plus een nagelnieuw opvouwbaar veldbed, topkwaliteit bij mycom gebracht, met alles wat er op dat lijstje stond, maar tot nu toe nog geen tenten en verbandmiddelen.
Dus :P :D
En dat was de ochtenddienst, de middagdienst gaat nog vrolijk door :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-09 21:20
ik lees dat het grote verzamel punt in harderwijk is.
ik zie alleen geen adres, kan ik daar ook spullen in leveren?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 03:03
Ik heb geen kleding om te doneren, ik denk dat ik wat geld overmaak aan Artsen Zonder Grenzen.

Intussen mogen we allemaal hopen dat onze hulp wat soepeler de weg naar de slachtoffers vindt dan tot nu toe het geval is:

Security “Red Zones” in Haiti Preventing Large Aid Groups from Effectively Distributing Aid
January 22, 2010
http://www.democracynow.o...zones_in_haiti_preventing
...
What I’ve been witnessing here is that the aid actually arrived fairly quickly. So, very quickly, they had ships there with supplies, medical supplies, water. As I understand, there’s thousands of tons of food that are available. But the problem that they’re having is distribution of the aid.
...
after the hurricanes happened, security restrictions got even higher for international aid groups, because they said, well, Haiti is even more insecure now. So you’re even less able to circulate in the communities. So it’s been this very self-perpetuating process, where, at this point, the Haitians on the ground who are ready to do something have no way to connect with the people down at the UN base who have all the materials to make a difference.
...

Radio Hams Fired Upon In Haiti
http://tech.slashdot.org/...-Hams-Fired-Upon-In-Haiti
"A team of radio ham volunteers from the Dominican Republic visited Port-au-Prince to install VHF repeaters, only to be fired upon as they left the Dominican embassy. Two non-ham members of the party were hit, one severely. ARRL is sending equipment, and there is confusion as unfamiliar operators in government agencies join in on ham frequencies."

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:58:
Ik heb geen kleding om te doneren, ik denk dat ik wat geld overmaak aan Artsen Zonder Grenzen.
Je kan dan beter elders doneren: http://www.telegraaf.nl/b...oeg_geld_voor_Hati__.html
Intussen mogen we allemaal hopen dat onze hulp wat soepeler de weg naar de slachtoffers vindt dan tot nu toe het geval is
Ik denk dat dat soort dingen beter in dit topic past: Krachtige aardbeving op Haïti
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
hallo?

Weet iemand het adres in harderwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
ari-equal95 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:13:
hallo?

Weet iemand het adres in harderwijk?
Als je je hebt aangemeld om te helpen op de 30e in Harderwijk, dan ontvang je komende week vanzelf bericht met nadere informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
oke bedankt, maar kun je daar ook kleding in leveren?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
ari-equal95 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:17:
oke bedankt, maar kun je daar ook kleding in leveren?

mvg
Je kunt daar geen spullen direct inleveren. In Harderwijk is het gebouw waar we zaterdag 30 januari de ingezamelde kleding gaan sorteren en de container gaan vullen. Inleveren kan alleen vandaag bij Dynabyte of MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
oke, erg bedankt voor de info!

suc6 nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:35:
[...]
Net smsje van mijn vader:

[...]
Dus :P :D
En dat was de ochtenddienst, de middagdienst gaat nog vrolijk door :P
_O_

Heb zelf vanmiddag ook een paar winkels in Leiden en Den Haag opgezocht. Dynabyte Den Haag had helemaal niks, maar MyCom zit daar toevallig direct naast en daar hadden ze al redelijk wat spul binnengekregen (vraag me niet wat er wel en niet bijhoort, de bedrijfsleider werd een beetje nerveus van vreemden in het magazijn dus daar kon ik niet uitgebreid gaan rondneuzen O-)):

Afbeeldingslocatie: http://wichers.net/files/got/mycomdenhaag.jpg

MyCom Leiden had een lekker voorraadje, en d'r was nog meer beloofd. En zie ik daar het veldbed van anandus' verwekker? ;)

Afbeeldingslocatie: http://wichers.net/files/got/mycomleiden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Geweldige actie! Vanmiddag nog nét voor sluitingstijd by MyCom Ceintuurbaan (A'dam) zes volle zakken afgeleverd, maar vergeten te vragen hoeveel ze hadden ingezameld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Kan ik nog ergens anders zakken inleveren, bijvoorbeeld in Harderwijk a.s. zaterdag?

Ik heb zelf al vijf zakken kleren/handdoeken/bedgerei en 1 grote doos verbandspullen ingeleverd op zaterdag, maar meerdere kennissen die ik hierover had gemaild hebben door te laat de mail lezen geen tijd gehad om e.e.a. in te leveren.

Ik wil de spullen wel bij hun ophalen en aslnog afleveren, maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
ik kom zaterdag helpen met mijn vrouw. Hebben er al zin in. Kunnen we gelijk weer ff op bezoek bij opa en oma :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag zaterdag in Harderwijk kleding afleveren, is dat mogelijk?
Ik woon namelijk dicht bij Harderwijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Dat opvouwbare kinderbedje heb ik vandaag in mijn handen gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:23

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hoeveel was er uiteindelijk ingeleverd? Viel het een beetje te doen om alles te verwerken en sorteren?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ging allemaal probleemloos, maar mensen, geen foto's uploaden, daar maak je me niet blij mee haha..

Hoeveel er was ingeleverd.. in mijn ogen niet veel, maar ook niet spectaculair weinig. We hebben alles goed gesorteerd en een zeer groot deel netjes opgevouwen en op een logische manier in dozen gezet. We hadden één container vol voor (ik schat) 30-40%?

Viel naar mijn mening eigenlijk een beetje tegen, zeker gezien het feit dat ze al rekening hadden gehouden met een reserve container wat ik nu lees.. ;(

[ Voor 73% gewijzigd door Red-Front op 30-01-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
volgens mij was die reserver container niet alleen voor die kleren. Ging nog meer spul naar toe. Hij was zeker 50% gevuld tot aan de nok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
De foto's staan online! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
iemand moet haar even duidelijk maken dat wij niet 22 medewerkers waren van MyCom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Dirk schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:52:
Hoeveel was er uiteindelijk ingeleverd? Viel het een beetje te doen om alles te verwerken en sorteren?
Hoeveel er is ingeleverd is moeilijk te schatten. Nadat we de zaken een beetje georganiseerd hadden en het sorteerproces hadden ingedeeld ging het redelijk vlot. Grootste probleem waren de zakken waarop keurig een papiertje zat met de tekst 'Kleding'. Deze moesten eerst helemaal worden uitgezocht, waarna de bruikbare kleding nog een keer door iemands handen ging op de plek waar de kleding per categorie (schoenen, baby, kinder, man, vrouw, ondergoed, etc) werd gesorteerd.
MeneerKrab schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:09:
[...]

Dat opvouwbare kinderbedje heb ik vandaag in mijn handen gehad :D
En ik heb 'm zaterdag weer in mijn handen gehad :)
Red-Front schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:56:
Ging allemaal probleemloos, maar mensen, geen foto's uploaden, daar maak je me niet blij mee haha..

Hoeveel er was ingeleverd.. in mijn ogen niet veel, maar ook niet spectaculair weinig. We hebben alles goed gesorteerd en een zeer groot deel netjes opgevouwen en op een logische manier in dozen gezet. We hadden één container vol voor (ik schat) 30-40%?

Viel naar mijn mening eigenlijk een beetje tegen, zeker gezien het feit dat ze al rekening hadden gehouden met een reserve container wat ik nu lees.. ;(
De actie om kleding in te kunnen leveren zou aanvankelijk een week duren, maar op verzoek van WereldOuders is dit beperkt tot 1 dag. Ik had graag gezien dat we 1 container helemaal hadden afgeladen, maar dat zat er helaas niet in. Wel denk ik dat deze container, hoewel voor de helft gevuld, verhoudingsgewijs behoorlijk is volgestampt. Er kan geen muisje meer tussen de dozen door lopen en ook in de dozen is geen ruimte meer :) Overigens was die tweede container inderdaad reserve, maar niet exclusief voor ons.

Ik zal komende week even een blogje schrijven met wat foto's.
MeneerKrab schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:32:
iemand moet haar even duidelijk maken dat wij niet 22 medewerkers waren van MyCom :X
Done en inmiddels is hun website bijgewerkt met de juiste teksten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Wilbert de Vries op 31-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
_o_ @ iedereen. Hebben jullie de stroopwafels ook ingepakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Zou iemand mij willen voorzien van een linkje naar haar site toe? :+

Wie heeft het roze hartje?

[ Voor 27% gewijzigd door Red-Front op 31-01-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Red-Front schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:21:
Zou iemand mij willen voorzien van een linkje naar haar site toe? :+
http://www.stichting-vwoic.nl/index.php?section=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 20:02
Dat hartje was toch in de balken gehangen?

Wanneer zien we Wilbert trouwens terug op een billboard voor snackbar 'het Hoekje'?

[ Voor 50% gewijzigd door thegve op 31-01-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
thegve schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:51:
Wanneer zien we Wilbert trouwens terug op een billboard voor snackbar 'het Hoekje'?
Uhmmmm... Niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Wilbert de Vries schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:29:
[...]
En ik heb 'm zaterdag weer in mijn handen gehad :)
[...]
Ja dat klopt, want wij hebben samen die laatste pallets uit de container geleegt.

Het roze hartje is gepakt door Dorry, die heeft hem nog in een zak gedouwt want ze vond hem zo mooi voor die kinderen

Misschien had ik moeten vertellen dat wij een school op bonaire gaan inrichten met nieuwe spullen, was Dorry niet meer van me af te slaan :D

[ Voor 15% gewijzigd door MeneerKrab op 01-02-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter

Pagina: 1