Ik heb pas een ATI RADEON HD 4890 tweedehands gekocht. Ik heb de kaart effectief zien werken toen ik hem kocht. Ik kom thuis, vervang mijn 8800GT door deze nieuwe, ik start de pc terug op en ik krijg no signal te zien op mijn beeldscherm. De fan van de videokaart blijft op volle toeren draaien wat ik niet normaal vind. Na wat zitten te prullen met de power cables had ik toch besloten mijn oude kaart er terug in te steken om te kijken als er niets mis was met andere hardware. Ook dit gaf geen beeld meer. Omdat mijn ik mijn HD toch kon horen werken besloot ik toch maar is wat in te typen en te bevestigen met enter. Ik kreeg het error geluidje van windows dus wist ik dat de PC geboot was.
Toen dacht ik er dat iets aan het scherm scheelde. Deze getest op een andere PC en die bleek nog steeds te werken. Daarna toch maar eens geprobeerd op mijn oorspronkelijke PC met mijn 8800GT en toen bleek dit ook weer te werken (out of the blue).
Daarna heb ik nog eens de 4890 geprobeerd. Weer hetzelfde liedje, fan van de kaart op maximum en verder geen beeld. Daarna terug de 8800GT ingestoken en weer geen beeld. Toen heb ik de stroom van de PC en van het scherm losgekoppeld, daarna de kabel , daarna de kabel terug ingestoken in beide toestellen, stroom terug ingestoken en alles werkte terug..
Is er iemand die dit kan verklaren?
EDIT: Typos.
Toen dacht ik er dat iets aan het scherm scheelde. Deze getest op een andere PC en die bleek nog steeds te werken. Daarna toch maar eens geprobeerd op mijn oorspronkelijke PC met mijn 8800GT en toen bleek dit ook weer te werken (out of the blue).
Daarna heb ik nog eens de 4890 geprobeerd. Weer hetzelfde liedje, fan van de kaart op maximum en verder geen beeld. Daarna terug de 8800GT ingestoken en weer geen beeld. Toen heb ik de stroom van de PC en van het scherm losgekoppeld, daarna de kabel , daarna de kabel terug ingestoken in beide toestellen, stroom terug ingestoken en alles werkte terug..
Is er iemand die dit kan verklaren?
EDIT: Typos.