[Windows 7] Blue Screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1nooz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05-2011
sinds een weekje heb ik het probleem dat mijn pc met windows7 niet meer opstart. het lijkt goed te gaan maar plotseling komt er even een blue screen en kan ik hem alleen maar opstarten in veilige modus. systemherstel of opstartherstel wil allemaal niets helpen.

dit krijg ik via de veilige modus uit het logboek;
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 85FA0008
BCP2: 8F305A30
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

het lijkt iets met mijn video kaart te zijn maar in veilige modus draait hij op 120x1024. wel zie ik bij het opstarten mijn asus logo niet goed weergegeven, er zin gedeelte waar strepen zijn die vroeger goed werden wergegeven.

weet iemand een oplossing??

moederbord ASUS P5-KPL-CM
pentium 4 3.02MHz
2 GB RAM
Nvidia GeForce 7300LE 512MB

[ Voor 12% gewijzigd door no1nooz op 23-01-2010 23:27 . Reden: specs pc bij geplaatst op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Windows XP en 2000 BSOD guide, daar staat in hoe je automatisch opnieuw opstarten moet uitzetten, en hoe je het verder aanpakt. Dat het XP is maakt niet uit voor de aanpak. Geef ook de specificaties van je computer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10
Welkom bij GoT! (je bent al een paar maanden member, maar dit is je eerste post...dus toch maar ff een officieel welkom :+)

Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT Search. Ook kun je misschien, zoals gambieter al aangeeft, even je pc specs vermelden, maar het z'n beste tip is wel het doornemen van de BSOD Guide. Je kunt je startpost aanvullen d.m.v. de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop.

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 20-01-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Klopt inderdaad ^^ :)
Grote kans dat het inderdaad je grafische kaart is. En dan meer specifiek het grafisch geheugen. Draai eens wat testjes. Furmark, OCCT, Rthdribl, enz. Houd ondertussen de temperaturen van je hardware in het oog met software zoals HWMonitor, SpeedFan, Everest, enz. Tevens ook handig om het ''Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout" even uit te zetten, zo kan je gemakkelijk de eigenlijk errorcode (bv. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) nakijken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1nooz
ik heb ondertussen een van de reacties opgevolgd en dit is wat ik zie in de blue screen:

attempt to reset the display driver and recover from time out failure
stop 0x00000116 (ussen de haken komen verschillende adressen bij de verschillende keren opstarten)

nvlddmkm.sys address 8F2DAA80 base at 8F22E000

iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hij crasht blijkbaar op de driver van je Nvidia GPU.
Test dus eens je GPU met Furmark of OCCT, en experimenteer met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wellicht te overvloede: Check ook of je videokaart nog wel netjes in z'n PCIe slot zit en of ie prik krijgt uit je voeding.
Nou weet ik niet of je moederbord een eigen VGA heeft, maar je zou in het kader van problem solving ook kunnen kijken wat er gebeurt als je je videokaart er uit haalt, en je monitor op de VGA van het moederbord zet.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1nooz
ok,
kaart had ik al gechecked zit er goed in heb via een forum hier ook het probleem op kunnen lossen tijdelijk door de file nvlddmkm.sys opnieuw te plaatsen. Mijn kaart werd toen niet herkend door windows. Daarna alle drivers opnieuw geinstalleerd voor de video kaart maar toen ging het helaas weer mis! :-((

nu dus weer ff verder stoeien.

iedereen alvast bedankt voor zijn inbreng! ik laat nog iets weten wat het geworden is

• no1nooz
tsja,

alweer even geleden maar goed. ik heb nu mijn grafische kaart uit de pc gehaald en alles werkt nu op mijn interne videochip van het moederbord. nu heb ik geen problemen. Alles werkt prima.

maar nu wat kan ik doen om het probleem alsnog op te lossen?

als advies gaven ze op om alle files voor de geforce weg te gooien maar ik weet zo niet welke dit nu nog zijn. ook werd gezegd pak een oudere versie drivers maar ik zie voor windows 7 alleen de versie 196.21 dus daar schiet ik niets mee op...

wat nu?

Verwijderd

Werkte het nog wel in de veilige modus? Of anders zonder de Aero modus. Heb zelf gehad dat in 3D-modus de kaart crashde en 7 dus ook meenam, kaart bleek uiteindelijk defect te zijn.

Om drivers weg te gooien gebruik je drivercleaner. Deze haalt alles weg van je Nvidia (of ATI, etc.) weg.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 22:23 ]

• Petervanakelyen
Je kan DriverSweeper gebruiken (gratis tooltje) om alle Nvidia-drivers te verwijderen. Je verwijdert best eerst de drivers via het Control Panel, reboot, en dan dit tooltje gebruiken. Maar het kan ook goed zijn dat je grafische kaart gewoon kapot is?

Pagina: 1