Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoge CPU-load en HD-activiteit na starten

Pagina: 1
Acties:

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Ik heb een vraag/probleem. Laat ik bij het begin beginnen, ik heb een vrouw. Deze vrouw heeft een laptop waar ze redelijk veel achterzit. Om de zoveel tijd scan ik even en zie over het algemeen weinig troep op deze laptop behalve dat er weer wat programma's zijn geïnstalleerd die automatisch opstarten.

Nu begon de vrouw over dat de laptop traag is, dus ik dacht, even wat programma's uit het lijstje halen maar in dit geval is dat niet voldoende. Ik heb gescand met SpyBot en Malwarebyte's maar die vonden niets bijzonders. Dit terwijl de CPU en de HD het heel druk houden na opstarten. Dus ik heb even process explorer gestart en zie twee programma's bovenaan staan qua I/O read bytes: vsmon.exe met ongeveer 140.000.000 en msmpeng.exe met 3.400.000.000. De eerste is de zonealarm en de tweede is microsoft essentials.

Nu heb ik op de I/O read bytes en msmpeng.exe gegoogled maar vond eigenlijk niks wat een antwoord kan zijn. Dus hierbij mijn vraag; zit ik nu naar verkeerde zaken te kijken met die I/O of is hier iets apart aan de hand dat de CPU-load zo hoog blijft en de HD bezig blijft?

Er draaien verschillende programma's op de achtergrond maar zover ik kan zien hebben die (erg) weinig activiteit en het speelt nu misschien een weekje hoogstens twee zover ik weet. Mocht er meer informatie nodig zijn voor een goed antwoord dan wil ik dat best geven maar op dit moment is dat volgens mij niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 20-01-2010 22:50 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht