Veroznden pakketten veel te hoog als ik Bittorrent open !!!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus met een redelijk groot probleem

ik download dus allerhande dingen met bittorrent. ik stel mijn programma zo in dat de download limiet onbeperkt is en de upload limiet beperkt is tot 10Kb/s.
als ik in mijn programma kijk zie ik dat mijn torrent binnen mijn grenzen zit en dat de upload nooit hoger dan 15Kb wordt. Mijn download kan oplopen tot 500Kb en dat is het max dat ik uit de lijn kan halen.
na elke download voltooid is druk ik op stop, zodat deze niet meer verder upload met anderen

nu is mijn probleem dat ik op het eind van deze download, vb een film
ik bekijk dan de status van mijn internet, ontvangen pakketten is 900 000 en verzonden pakketten is 2 150 500

de verzonden pakketten zijn dus abnormaal hoog
ik heb dit probleem alleen als ik torrent open en begin te downloaden
ik heb ook al het programma proberen verwijderen en µtorrent installeren maar niets helpt. upload limiet tot 1Kb verminderen helpt ook niet

zou iemand weten wat er aan de hand is want op deze manier kan ik maar 10Gb downloaden, dan merkt ik dat belgacom mij een berichtje stuurt dat mijn internet op is en ik op smallband zit.

HELP GEVRAAGD !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry van de schrijffouten, heb mij een beetje gehaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:57
my guess, je stuurt erg veel mensen een verzoek, is je download wel echt 500KB op die momenten? want 900 000 pakketjes is nou niet echt veel, 2 150 500 is ook geen uitzonderlijk hoog cijfer na je pc lang te hebben downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is als mijn pc 1 uur aanstaat, ja het is 450Kb want een film is op 35 min binnegehaald. als ik een seizoen house ofzo binnenhaal dat is 5gig, dan kan je al raden dat mij upload na de sessie 12 gig is
verzonden pakketten is echt veel te hoog, alles in da programma waar ik weet van heb staat op zo laag mogelijk maar toch moet er ergens iets zijn waar dat programma mijn internet op soepeert, de vraag is alleen waar?
of is dit normaal dat dat zo hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Hier is echt niks mis. Een pakket is ergens tussen de 64 en 1500 byte groot. 2 miljoen pakketen houdt dus in dat je tussen de 128 megabyte en 3 gigabyte verzonden hebt,
De teller van windows begint na 4.2 miljard pakketten overigens weer bij 0 te tellen.

[ Voor 7% gewijzigd door FatalError op 20-01-2010 22:37 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vind het toch raar dat ik 3 dage geleden dit kreeg, had 5gig binnengehaald

verzonden : 13 500 000
ontvangen: 6 700 00
kweet niet echt wat een pakket is of wat verschil is, ik beschouwde dit dus altijd als de Kb waarde, dus 13.5 gig en 6.7 gig. en door dit zo te verrekenen klopte het eigenlijk wel als ik het verbruik bij belgacom bekeek.
maar als ik dus mijn 25 gig aan download wil opdoen en redelijk weinig aan upload, wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
btw ik sta nu op smallband, heb mijn programma geopent
ben momenteel tegen 14 kb/sec ant downloade, upload onder de 1Kb/sec, soms geeft hij hier zelfs geen waarde voor
als ik nu naar mijn status kijk
verzonden: 732.858 hier komt 40 per keer bij

ontvangen: 334.668 hier komt 20 per keer bij
vind dit wel raar dat er upload bij komt terwijl het programma bijna niets aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
@fatalerror ik heb hier 80 000 000 en ik download niet eens, bedoel je miljard?

uhm, staat in utorrent bij de torrent ook echt dat je zoveel geupload hebt, want als je met 500KB download en maar met 10KB upload, bestaat dat dus niet dat je zoveel GB geupload hebt. Bij utorrent gewoon rechtsonderin rechtsklikken en dan cappen op bijvoorbeeld 10KB

Over het niet seeden zullen we het maar niet hebben, maar dat is niet helemaal netjes, hoe groot is het limiet van belgacom bij jou abbo? weet je zeker dat het wel hoog genoeg is voor wat jij download?

edit: gebruik anders eens netlimiter of netstumbler, ben even de naam kwijt, daarin kun je gewoon hard cappen op snelheid of kun je zien hoeveel pakketten en MB's er werkelijk uitgaan

[ Voor 14% gewijzigd door LeVortex op 20-01-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

zou iemand weten wat er aan de hand is want op deze manier kan ik maar 10Gb downloaden,
Want Belgacom kijkt naar de hoeveelheid pakketten en niet naar de werkelijke hoeveelheid data??

Installeer gewoon eens een metertje (DU-meter kan ik me van vroeger herinneren) als je de getallen in je torrentclient niet vertrouwt. En kijk naar naar de bytes, niet naar pakketjes ;)
vind dit wel raar dat er upload bij komt terwijl het programma bijna niets aangeeft?
Waarom? Denk je dat je cliënt niet hoeft te vertellen welke pakketjes hij nog nodig heeft en of alles goed aankomt? Nee, natuurlijk moet hij gewoon communiceren met andere peers, het is geen eenrichtingsverkeer :)

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 20-01-2010 22:30 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Zoals ik al zei, een pakket kan heel klein of heel groot zijn. Deze teller zegt dus niets over of je veel of weinig gegevens verstuurt.20 grote pakketten (1500 byte) is bijvoorbeeld veel meer data dan 40 kleine (64byte) pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:03:
als ik in mijn programma kijk zie ik dat mijn torrent binnen mijn grenzen zit en dat de upload nooit hoger dan 15Kb wordt. Mijn download kan oplopen tot 500Kb en dat is het max dat ik uit de lijn kan halen.
na elke download voltooid is druk ik op stop, zodat deze niet meer verder upload met anderen
Dat is ook een lekker sociale configuratie. :/
FatalError schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:20:
Hier is echt niks mis. Een pakket is ergens tussen de 64 en 1500 byte groot. 2 miljoen pakketen houdt dus in dat je tussen de 128 megabyte en 3 gigabyte verzonden hebt,
Als je over een film van 650 MB ongeveer drie uur doet (met 500 kilobit per seconde) dan upload je in diezelfde tijd met 15 kilobit per seconde ongeveer 20 megabyte, oftewel ongeveer 10 byte per pakketje. Dat lijkt mij wel erg weinig, hoewel het me ook wel waarschijnlijk lijkt dat het gros van de uitgaande pakketjes allerlei TCP status messages en BitTorrent updates (keepalive, have, et cetera) zijn, die inderdaad allemaal een heel kleine payload hebben (want vooral pakketjes met file data hebben in BitTorrent een grote payload, en die verstuurt de TS nauwelijks).
De teller van windows begint na 4.2 miljoen pakketten overigens weer bij 0 te tellen. Niet meer dus
Ik vermoed dat dat sowieso 4,2 miljard was (de grens van een 32-bits integer) maar dat terzijde. ;)
Sneaky bastard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Soultaker schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:35:
[...]
<knip>

Ik vermoed dat dat sowieso 4,2 miljard was (de grens van een 32-bits integer) maar dat terzijde. ;)
Dat staat er toch?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien eens een andere download methode zoeken? Dit is namelijk vrij asociaal, alleen maar downloaden en verder niks delen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

De teller van windows begint na 4.2 miljard pakketten overigens weer bij 0 te tellen.
Windows vista niet hoor. Ik heb er nu 16miljard staan bij ontvangen en 4 miljard bij verzonden :)

Of bedoelde je alleen verzonden?

Edit: of het komt omdat ik 64bit windows draai denk ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 20-01-2010 22:44 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Limiet van het long datatype? :S

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik weet niet hoor, maar komt het misschien in je op dat een torrent-applicatie verbinding moet maken met diverse peers om blocks (delen van torrents) überhaupt te kunnen aanvragen? Net als dat je voor het opvragen van een website eerst een GET-request moet sturen. Je hebt behalve inkomende ook altijd uitgaande pakketten als je iets downloadt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
Lekker profiteren van andermans upload en zelf bijna niks uploaden?
Dat is gewoon assosiaal, ook al heb je een datalimiet, mischien hebben anderen die naar jou uploaden dat ook wel??

Dit is 1 van mijn redenen dat ik niet meer met publieke trackers download (als ik al wat met torrents wil binnenhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kijk gewoon met een metertje wat je al hebt geupload en gedownload. Het in Windows ingebouwde tellertje van het aantal pakketten dient hier niet voor. Los daarvan mogen we je eigenlijk niet helpen tenzij je alles legaal binnenhaalt, en is je BT-gedrag idd. wel erg associaal.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeVortex schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:28:
@fatalerror ik heb hier 80 000 000 en ik download niet eens, bedoel je miljard?

uhm, staat in utorrent bij de torrent ook echt dat je zoveel geupload hebt, want als je met 500KB download en maar met 10KB upload, bestaat dat dus niet dat je zoveel GB geupload hebt. Bij utorrent gewoon rechtsonderin rechtsklikken en dan cappen op bijvoorbeeld 10KB
heb abonement op 25 gig per maand, in mijn torrent programma staat idd vanonder de geuploade hoeveelheid en die is nooit zo veel hoor, hangt ervan af hoelang ik download. dit is normaal tege 5Kb/s

maar ik vind het gwn raar dat mijn verzonden pakketten zo hoog zijn in verhouding met mijn gedownloade terwijl mijn download programma juist zegt dat de ratio download/upload: 100/1 is dus daarom dat ik dit niet goe snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:11:
Kijk gewoon met een metertje wat je al hebt geupload en gedownload. Het in Windows ingebouwde tellertje van het aantal pakketten dient hier niet voor. Los daarvan mogen we je eigenlijk niet helpen tenzij je alles legaal binnenhaalt, en is je BT-gedrag idd. wel erg associaal.
ja ik weet dat wel vervelend is dat ik dit altijd afzet maar ik kan gwn niet anders dan iets downloade en daarna gewoon bittorrent te sluiten, anders is mijn 25 gig op 4 dagen erdoor.
het is gwn het probleem dat mijn upload pakketten zoveel zijn terwijl het juist andersom moet zijn, omdat mijn download snelheid zoveel hoger is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:52:
Ik weet niet hoor, maar komt het misschien in je op dat een torrent-applicatie verbinding moet maken met diverse peers om blocks (delen van torrents) überhaupt te kunnen aanvragen? Net als dat je voor het opvragen van een website eerst een GET-request moet sturen. Je hebt behalve inkomende ook altijd uitgaande pakketten als je iets downloadt.
dit kan goed zijn, maar ik heb er gerust voor over om paketten te verzenden, vind het gwn raar dat dit 2 keer zoveel is als bij ontvangen? als torrent op degelijke snelheid draait krijg ik 2x zoveel pakketten verstuurd dan wat ik ontvang, terwijl mijn upload gelimiteerd is tot 5kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je nu gewoon eens leest ipv dom door blijft drammen. Wat maakt in hemelsnaam het aantal pakketten uit? Zoals al eerder genoemd hangt het dus enorm af van hoe groot de pakketten zijn en zegt het dus NIKS over de data die je gebruikt.
En als je met een download limiet zit moet je gewoon niet downloaden, klaar. Nu verziek je het voor anderen omdat die wel naar jou uploaden en jij niks terug doet. Als je ratio dus 100:1 is betekent dat je gewoon echt een profiteur bent. Download dan gewoon niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:15:
[...]

ja ik weet dat wel vervelend is dat ik dit altijd afzet maar ik kan gwn niet anders dan iets downloade en daarna gewoon bittorrent te sluiten, anders is mijn 25 gig op 4 dagen erdoor.
het is gwn het probleem dat mijn upload pakketten zoveel zijn terwijl het juist andersom moet zijn, omdat mijn download snelheid zoveel hoger is !
Daar kan ik inderdaad wel van meespreken. Maar, hou nu toch eens niet zo vast aan het aantal pakketjes.
Je kan perfect miljarden pakketjes verzenden van een paar KB, terwijl je er maar een duidendtal ontvangt van een paar duizend KB ;) Hoeveel verstuur je nu echt, is de vraag.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:18:
dit kan goed zijn, maar ik heb er gerust voor over om paketten te verzenden, vind het gwn raar dat dit 2 keer zoveel is als bij ontvangen?
Als je 25 GB kunt uploaden, kun je ook 25 GB downloaden. ;)

Zoals FatalError en ik je duidelijk proberen te maken vereist het BitTorrent protocol nu eenmaal veel openstaande verbindingen, zelfs als je alleen maar wil downloaden, en voor elk van die verbindingen worden om de zoveel tijd kleine pakketjes verstuurd, ook als je niets uploadt. Het is nu eenmaal een kenmerk van een peer-to-peer protocol dat er verbindingen tussen clients geopend worden.

Als je dat niet wil, moet je op zoek naar een client/server oplossing zoals nieuwsgroepen, FTP of HTTP.

[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 20-01-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:15:
[...]

Kies dan een variant waarbij het niet 'egoïstisch' is als je niet upload: usenet.
het is gwn het probleem dat mijn upload pakketten zoveel zijn
Dat is geen probleem. Lees eens de reacties op je topic?
terwijl het juist andersom moet zijn, omdat mijn download snelheid zoveel hoger is !
6e keer dan: het hoeft helemaal niet andersom te zijn. Een hogere snelheid of meer bytes/data betekent niet meteen meer pakketten.

Er zijn een paar mogelijkheden:
  • Je accepteert onze uitleg en je neemt aan dat er geen probleem is
  • Verdiep je in netwerken en je ziet dat er geen probleem is
  • Je blijft doorhameren op de hoeveelheid pakketjes en steekt je kop in het figuurlijke zand :P
Aan jou de keus.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:42:
Misschien eens een andere download methode zoeken? Dit is namelijk vrij asociaal, alleen maar downloaden en verder niks delen.
ja ja vertel mij iets wat ik nog niet weet, moest mijn verzonden/ontvangen ratio in orde zijn zou ik graag het laten openstaan hoor, maar als ik opt einde van den dag 15 000 000 verbruikt heb, en ik doen zo 3 dage dan is het smallband !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:22:
[...]

ja ja vertel mij iets wat ik nog niet weet, moest mijn verzonden/ontvangen ratio in orde zijn zou ik graag het laten openstaan hoor, maar als ik opt einde van den dag 15 000 000 verbruikt heb, en ik doen zo 3 dage dan is het smallband !!!
Dat is dus jou probleem, maar jij kiest er voor anderen er mee lastig te vallen. Betaal dan voor een usenet server maar dit is gewoon je probleem van je afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:23:
[...]

Dat is dus jou probleem, maar jij kiest er voor anderen er mee lastig te vallen. Betaal dan voor een usenet server maar dit is gewoon je probleem van je afschuiven.
sorry khad alles nog niet gelezen, gwn het leek mij niet zo gewoon maar als jullie zeggen dat dit normaal is zal ik maar gewoon accepteren.
is er dan een methode waar ik mijn vebruik in de gaten kan houden, niet door paketten enzo, maar in bytes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja elke bandwitdh monitor programma.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

DU-meter is ook al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt iedereen, sorry dat ik beetje lastig maar het is soms niet makkelijk om in te zien dat er eig niets fout is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
-rant mode on:

debaenst, voor je nog eens zo doordramt op iets dat je opmerkt op je pc, lees je eerst eens in, in de materie. Had je wat meer info gezocht over bittorrent, het torrent principe en het tcp/ip protocol, had je misschien veel sneller gesnapt dat dit allemaal perfect normaal is.

Er is genoeg info te vinden over deze onderwerpen online, dat je het niet snapt kan ik begrijpen maar ik lees meerdere reacties die het jou uitleggen en toch blijf je doordrammen dat er iets niet klopt. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.

rant mode off-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
@itsvalium: vind jij het nou nog echt nodig om erover door te drammen terwijl hij al sorry zegt?

@topic-starter: Met bittorent heb je meer pakketen nodig, onder andere door hashfails en dergelijke, misschien is gewoon http downloads, of usenet een betere oplossing, al zal het niet gruwelijk veel uitmaken
Pagina: 1