Toon posts:

Koeling Asus V7100 MX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Asus V7100 Geforce MX2 gekocht, maar tot mijn stomme verbazing zat er geen koelfan op de chip (alleen zo'n blokje).

Geeft dit voldoende koeling, of is het beter hier toch een los ventilatortje op te schroeven? (Ik dacht dat alle nieuwe, snellere, kaarten een koelfan nodig waren :? )

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Nee hoor niet nodig. Zit op bijna geen enkele GF2MX. Weinig stroomverbruik, dus niet al te veel warmte-ontwikkeling.
Tenzij je wilt gaan overklokken, want dan kan een fan geen kwaad. Er zitten al van die mooie standaard gaatjes in de kaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt.

Welke koeling raadt je me aan als ik 'm ga overklokken?

Op mijn Viper550 had ik een ventilator van een 486-chip gemonteerd. Gewoon met de schroefjes in/tussen de uitstekende pinnen van het koelblok, maar levert dat bij deze kaart dan ook voldoende koeling, of is een speciale chipcooler beter (zo'n Orb geval bijvoorbeeld)?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
BLUE-ORB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat laat in ieder geval aan duidelijkheid niks te wensen over *D

Thx

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

Johnny E

Dôh !!

Let wel: het PCI slot onder je AGP slot word onbruikbaar

Specs!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 23:34 schreef Johnny E het volgende:
Let wel: het PCI slot onder je AGP slot word onbruikbaar
Is er een koeling dat dat voorkomt ? Want op de p2b zitten maar 4 PCI sloten ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 23:50 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Is er een koeling dat dat voorkomt ? Want op de p2b zitten maar 4 PCI sloten ;(
Ook zonder koeling verloor ik op mijn vorige mobo (A-Trend ATC 6150) mijn 1e pci slot. Het 1e slot zat zo dicht bij het AGP slot, dat het koelblokje van mijn Viper550 daar net iets overheen kwam. Tja, bad design.

Ik heb vandaag btw ook een nieuw mobo gekocht, daar zitten 6 pci sloten op, dus als ik de 1e niet meer kan gebruiken is dat geen probleem. Aan de overige vijf heb ik genoeg. Hoeft toch alleen nog maar een geluidskaart en een netwerkkaart in.
Pagina: 1