Verwijderd

Topicstarter
Ik had een klein vraagje,

Ik heb een LG 26LB75, nou wil ik hier een 2.1 setje op aansluiten, deze gebruikte ik voorheen op de PC maar hiervoor heb ik een nieuwe aangeschaft.

Nou is mijn vraag, is dit mogelijk?
Zo ja, hoe?
Zo nee, wat voor iets heb ik dan nodig om geluid via externe boxen te krijgen?

Dit had ik al gevonden als product informatie, maar ben in tvs niet zo technisch ;)
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/lg-26lb75-lcd-tv/
Thanks alvast!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Als eerste dan hoi en welkom op GoT :W

In de specificaties staat dat de tv een Digital audio uit (optisch/coaxiaal): optische uitgang heeft. Dus een digitale uitgang met optische toslink stekker/aansluiting.

In principe zijn de meeste pc-setjes gemaakt om te worden ingeplugd in een 3,5mm jack ingang. Zo te zien heeft deze tv geen analoge uitgangen voor het geluid. Dus er zijn nu een paar oplossingen die je kan proberen.

Wat sowieso werkt is een externe DAC aanschaffen. Deze maakt dan het uitgaande digitale signaal naar een analoog signaal. En met wat verloopjes kan je dan de speakerset daar op aansluiten. Nadeel is wel dat dit behoorlijk wat geld kan kosten en wellicht niet rendabel is voor een simpel 2.1 setje en dergelijke tv.

Andere mogelijkheid is om het 2.1 setje in te pluggen in de hoofdtelefoonuitgang. Maar zoals ik het in de specificaties zie is die niet aanwezig. Maar dat kan je zelf even uitzoeken door naar de tv te kijken.

Sommige tv's hebben de mogelijkheid om analoge audio via de scart-uitgang uit te voeren. Met een scart-adapter kan je dit realiseren. Je zet de adapter dan op "output" zodat het signaal de tv uit gaat. Met een verloopje van RCA naar 3,5mm jack kan je dan de apparatuur aansluiten. Kosten hiervan zullen een paar euro bedragen.

Let er in het vervolg wel op dat we hier op GoT wat meer inzet verwachten. Zo was het makkelijk geweest om te weten wat voor aansluitingen je huidige 2.1 set heeft, want nu heb ik lopen gissen.
Zie hiervoor ook De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Maar bovenstaande is dus hoe het zou kunnen, nu is het aan jou om te kijken wat van toepassing kan zijn en hoe veel geld je kwijt wilt zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Fear, bedankt voor je uitleg.

Bij deze is het helemaal duidelijk en mag het topic van mij gesloten worden :)

Bedankt!