nieuw geheugen wil niet...

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:49
Ik heb vanmiddag ff m'n oude 2 x 32 mb pc66 geheugen door een reepie van 128 pc133 vervangen, maar de computer wil met geen mogelijkheid met het geheugen op 133 mhz opstarten. Ik moet het op 100 mhz instellen. Maar als ik een kwartiertje of zo in windows bezig ben, en ik start opnieuw op en stel het geheugen in de bios in op 133 mhz cas 2-2-2, werkt het daarna rete stabiel. Ga ik hierna mijn computer opnieuw opstarten, dan doet ie het weer niet. Dan moet ik eerst mijn geheugen weer op 100 mhz instellen (cas 2-2-2 of 3-3-3 maakt niet uit, werkt bijde). Als ik dan weer in windows ben aangekomen, en start opnieuw op en stel in de bios het geheugen weer in op 133 mhz cas 2-2-2, doet ie het weer goed. En als ik dan later mijn pc'tje weer opnieuw opstart, moet ik het zooitje weer terugklokken, ander doet ie het weer niet.
Wie o wie weet de oplossing of de oorzaak???

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou zeggen flash je bios ff. Een vriend van mij had hetzelfde probleem, de bios herkende het geheugen niet. Na het flashen was er niets meer aan de hand.
STANDAARD WAARSCHUWING: Wees voorzichtig bij flashen en volg aanwijzingen die in het mobo boekje staan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• gabberjoost
Ja, kan ik wel is ff proberen...

Nog ff een correctie:
de pc start alleen niet op met 256 mb @ 133 mhz als ik de computer afsluit en daarna met de aan/uit knop weer aanzet. Met opnieuw opstarten doet ie het wel gewoon.

• gabberjoost
Ik denk niet dat de bios flashen effect zal hebben, ik heb namelijk al de nieuwste versie (1005, correct me if I'm wrong).
Is het niet mogelijk om met wpcredit (of een soortgelijk progje) de snelheid op 133 mhz in te stellen?
Bij wpcredit heb ik het nog niet kunnen vinden...

• gabberjoost
Ik heb net nog ff alle settings in de bios terug naar default gezet en daarna alles weer opnieuw ingestelt.
zonder resultaat...

:'(

[typo]

• gabberjoost
Ik heb net een een beta versie van bios 1006 gevonden voor de P3V4X. Is het veilig om deze te gaan gebruiken???

:?

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

* RTBravo gebruikt de beta 1006.002 ook.
Geen problemen gevonden. Eigenlijk ook niets nieuws. Maar jah reken maar niet op een officiele BIOS van ASUS, want ze zijn al een tijdje gestopt met de P3V4X.

Suc6 !

• gabberjoost
Mooi, dan ga ik die bios maar is ff proberen.

Hé, RTBravo, heb jij je geheugen wel op 133 mhz lopen???

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb zelf ook zo'n probleem gehad en nog steeds

Op een ABIT VL-6 nieuwste bios er zat al 128 MB in dubbelzijdig en plaats een enkel zijdige er naast en gewoon vertikken om tot 256 Mb te booten en al in het bios gekeken en kom er maar niet

Help is het normaal dit probleem

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op woensdag 07 maart 2001 19:59 schreef gabberjoost het volgende:
Hé, RTBravo, heb jij je geheugen wel op 133 mhz lopen???
nope op 100 mhz

• gabberjoost
Ik heb net ff bios V1006.002 (beta) erin geflashed, maar dit werkt ook niet ;(

Morgen ga ik maar ff elk dimmetje in een ander slot proberen, kijken of dat effect heb.

Wat is trouwens het verschil tussen bios versie 1005 en 1006.002? Ik heb het niet kunnen ontdekken. :?

• gabberjoost
Ik heb net alle 2 de dimmetjes apart geprobeert om ze met een snelheid van 133 mhz te booten, maar het lukte niet. Geen van bijde boot bij een fsb van 133. Weer wel als je eerst naar windows gaat, opnieuw opstarten, dimm op 133 zetten en weer opstarten. Maar als ik dan mijn pc'tje aan en uit zet, doet ie het weer niet.
Ik heb nu een heel sterk vermoeden dat het niet aan het geheugen ligt maar aan iets anders.
Weet alleen nog niet wat... :(
Pagina: 1