Ben nu enige tijd bezig met het implementeren van jQuery voor een nieuw project. Geweldig framework dat jQuery, maar er is één ding waar ik niet uit kan komen.
Situatie:
Ik heb 2 divs, 1 met draggables en het andere venster is een droppable. De draggables zijn floating (left) divs van 100px * 80px met een margin van 10. Hij revert terug als er gedropped word op een invalid oppervlak (dus niet in de droppable)
Probleem:
Telkens als ik 1 van de droppables oppak en loslaat boven een invalid gebied, revert hij terug naar de plaats waar hij stond, maar schuift 10 pixels op (de margin). Doe ik dit meerdere malen, dan schuift hij steeds verder naar rechts&beneden.
jQuery: jquery-1.4.min.js
jQuery-UI: jquery-ui-1.7.2.custom.min.js
Het zou mooi wezen als iemand hier een oplossing voor heeft! Het is misschien niet echt een groot probleem, maar wel storend.
Alvast bedankt!
Situatie:
Ik heb 2 divs, 1 met draggables en het andere venster is een droppable. De draggables zijn floating (left) divs van 100px * 80px met een margin van 10. Hij revert terug als er gedropped word op een invalid oppervlak (dus niet in de droppable)
Probleem:
Telkens als ik 1 van de droppables oppak en loslaat boven een invalid gebied, revert hij terug naar de plaats waar hij stond, maar schuift 10 pixels op (de margin). Doe ik dit meerdere malen, dan schuift hij steeds verder naar rechts&beneden.
jQuery: jquery-1.4.min.js
jQuery-UI: jquery-ui-1.7.2.custom.min.js
Het zou mooi wezen als iemand hier een oplossing voor heeft! Het is misschien niet echt een groot probleem, maar wel storend.
Alvast bedankt!
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $(".draggable").draggable({ revert: 'invalid', containment: '#content', activeClass: 'ui-state-hover', hoverClass: 'ui-state-active' }); $("#your_offer").droppable({ activate: function(event, ui) { $(this).css('background-color','silver'); }, deactivate: function(event, ui) { $(this).css('background-color','transparent'); }, drop: function(event, ui) { $('#content').load('load.php?p=trade', { action: 'add_item', item_id: $(ui.draggable).attr('id') }); } }); |
[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 20-01-2010 20:14 ]