Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:19
Ik zit hier met een Tomtom XL maar deze vind van het ene op het andere moment wil deze geen positie meer bepalen.

De tomtom gaat wel gewoon aan en werkt normaal. Als ik ga kijken bij de gps instellingen zie ik dat er 6 a 7 balkjes helemaal grijs zijn. en dit beperkt zich ook naar 1 of 2 als ik weer naar binnen loop.

Maar hoe lang ik ook buiten blijf staan, deze balkjes blijven gewoon grijs en deze horen blauw te worden. En ook na een half uur heeft ie nog nix gevonden.

Ik heb de tomtom gereset naar fabrieks instellingen. Ik heb via tomtom home de huidige satelliet posities gedownload. Maar nogsteeds niets.

Heeft er iemand een idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 27-10 06:10

Nik

Anders even updaten of helemaal opnieuw installeren?

Als dat niet werkt: RMA naar TomTom (waar je het ding gekocht hebt uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Nou kijk het apparaat is van een goede vriend van me. Deze is er al eens mee naar de dixons geweest waardie hem gekocht heeft. Maar die hebben hem afgescheept met "sluit hem maar aan op je computer en installeer de satelliet posities. "

Ik zal eens kijken of ik hem kan updaten op de een of andere manier. Tomtom home wist me te vertellen dat blijf up to date niet meer beschikbaar was voor mij (denk dat da maar een bepaalde periode na aankoop is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Die up to date is voor kaartupdates (laatste kaart garantie). Gewone updates werken wel. Vaak krijg je ook een QuickFix GPS update. Wellicht dat die uitkomst kan bieden. Mochten de updates of het volledig opnieuw installeren (vergeet geen backup te maken via TomTom Home!!!) niet helpen, dan gewoon terug naar de Dixons en aangeven dat je alles geprobeerd hebt, en dat het systeem gewoon defect is. Volgens mij mogen ze dan niet weigeren. Laat desnoods het probleem voor de winkel zien om je gelijk te krijgen. Zij moeten dan zorgen voor een werkend product (door middel van reparatie binnen redelijke termijn of vervanging).

Dat Dixons je eerst 'afscheept' met de updates heeft te maken met het feit dat updates een hoop problemen oplossen (ze zijn er niet voor niets...). 80% van de TomTom klachten zijn op die manier op te lossen. Het is sneller en goedkoper dan een reparatie. Ik vraag me af hoeveel mensen nu daadwerkelijk aan de slag gaan met zo'n handige tip...

Vergeet niet goed te lezen wat er staat, want aan de reactie "Tomtom home wist me te vertellen dat blijf up to date niet meer beschikbaar was voor mij" is duidelijk te merken dat je maar de helft van de informatie op het scherm leest, wat nu juist zo cruciaal is bij dit soort dingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Nik op 20-01-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
QuickFix GPS heb ik gedaan. En bij het updaten verteld de updater dat er geen items beschikbaar zijn.

Ik vind het gewoon zo raar dat hij wel satellieten ziet maar geen positie kan bepalen. De balkjes zitten helemaal vol maar ze willen niet blauw worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Retour Dixons is dan nog de enige oplossing voor zover ik weet. Of neem anders even direct contact op met TomTom. Tel.: 020 850 10 07. Te bereiken van maandag tot vrijdag: 09.00 - 18.30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Nik bedankt voor je hulp. Morgen gaat de tomtom naar de Dixons en hopelijk willen ze de tomtom voor me opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Om het enigzins simpel te zeggen: het is niet voldoende als je TomTom een sateliet ziet, het signaal moet sterk genoeg zijn om er iets mee te kunnen. Als je een half uur lang grijze balkjes hebt, dan is de QuickGPSFix verder niet meer belangrijk.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1