A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Heb je je access point al gereset? 'k heb ook wel eens dat ik via WIFI geen ip meer krijg, overigens werkt het handmatig invoeren van een ip dan weer wel maar goed. Wat werkt er niet als je handmatig een IP ingeeft?koekeeghan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:53:
Ik heb Win7 geinstalleerd en kan mijn IP adres nu niet meer vernieuwen. Ik blijf 169.254.49.33 houden met een verkeerd subnetmask op mijn wireless verbinding. Met draad werkt wel.
IPconfig release/renew werkt niet. Foutmelding "er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk". Handmatig IP intikken werkt gek genoeg ook niet. FixWin tool gevonden op het inet en dat werkt ook niet.
Reboot, nada.
Tips?
Enneh...ipconfig release/renew werkt ook via het kabeltje? (dat niet toevallig je dhcp stuk is en dat je kabel-connectie nog geen renew van z'n adres hoeft te doen) Zijn er troubles met je Access Point verder..kun je wel inloggen op de webinterface enneh..draait dhcp daar nog (of op je router natuurlijk..weet niet waar je dhcp op hebt draaien natuurlijk
Maar goed m'n voorgangers gaven het ook al aan.... : Heb je meer info?
Lees anders nog een keer de regeltjes door (mocht je ff vergeten zijn waar een TS aan moet voldoen
[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 20-01-2010 23:26 ]
Ik heb verder een router zonder Wifi met een los accesspoint eraan gekoppeld. Ik heb 192.168.1.254 voor de router met subnet 255.255.255.0. Nu komt mijn laptop steeds met een 169.254.x.x en 255.255.0.0 adres. Dat is denk ik het probleem. Ik weet overigens niet meer wat het IP van de accesspoint is. Ik heb in de clientlist van de router gekeken en alle adressen geprobeerd in een browser maar ik kom het menu van de accesspoint niet meer in.

Het lijkt erop dat er met het draad een correct IP adres gekomen is. Heel vreemd dit allemaal. Vooral dat ik aan de lopende band foutmeldingen had met die commando prompt.
/me Orac mompelt iets met F5...
[ Voor 3% gewijzigd door Orac op 21-01-2010 00:37 ]
Heb je al gekeken wat voor IP adres je andere machines krijgen over de draadloze verbinding? Heb je deze ook vernieuwd? ( ipconfig /release en dan ipconfig /renew )koekeeghan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:19:
Ik heb geen MAC filtering en wel WPA-personal beveiliging met AES encryptie. De probleemlaptop heeft verder Eset Smart Security 4 met personal firewall. Dit heeft gewerkt en ik denk niet dat dit het probleem is. Het netwerk werkt gewoon en de draadloze verbinding werkt ook met twee andere laptop (Vista én Win7). Wanneer ik inlog op het Wireless netwerk maakt hij wel verbinding, maar zonder internettoegang. Het lijkt erop dat het echt aan mijn laptop config ligt.
Dat 169.254.x.x adres is een door windows gegenereerd adres dat meestal wordt gegeneerd als er geen DHCP response is.Ik heb verder een router zonder Wifi met een los accesspoint eraan gekoppeld. Ik heb 192.168.1.254 voor de router met subnet 255.255.255.0. Nu komt mijn laptop steeds met een 169.254.x.x en 255.255.0.0 adres. Dat is denk ik het probleem. Ik weet overigens niet meer wat het IP van de accesspoint is. Ik heb in de clientlist van de router gekeken en alle adressen geprobeerd in een browser maar ik kom het menu van de accesspoint niet meer in.
ARPA?Orac schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:34:
Je wifi netwerkkaart staat op DHCP en krijgt geen ip address van een DHCP server. Je hebt dus geen verbinding. Na een bepaalde tijd krijgt je netwerkwerk een willekeurig ip address in de 169.254.x.x reeks (ARPA). Op moment dat je een vast ip address in de netwerkkaart zet en je hebt geen connectie, dan zie je dat address ook niet met ipconfig. Concentreer je op de verbinding, daarna pas je encrypte instellen enzo. Dedecteert je wifi netwerkkaart wel een signaal? Kan bijvoorbeeld ook een kanaal zijn dat een andere PC al gebruikt.
/me Orac mompelt iets met F5...
Maak daar maar APIPA van
[ Voor 4% gewijzigd door Mental op 21-01-2010 00:47 ]
Handleiding erbij pakken en kijken wat het IP adres is wat standaard in dat ding staat. Je wifi in die reeks knallen en kijken of je erop kan komen, desnoods reset je het ding naar factory defaults en ga je via kabel erop. Configureer 'm vervolgens stap voor stap, eerst zonder beveiliging, wifi testen, met WEP, weer testen, dan WPA, weer testen. Zo kan je stapsgewijs precies vinden waar het probleem zit.koekeeghan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:19:
Ik heb verder een router zonder Wifi met een los accesspoint eraan gekoppeld. Ik heb 192.168.1.254 voor de router met subnet 255.255.255.0. Nu komt mijn laptop steeds met een 169.254.x.x en 255.255.0.0 adres. Dat is denk ik het probleem. Ik weet overigens niet meer wat het IP van de accesspoint is. Ik heb in de clientlist van de router gekeken en alle adressen geprobeerd in een browser maar ik kom het menu van de accesspoint niet meer in.
Router is 192.168.1.1/24
DHCP reeks loopt van 192.168.1.100 tm x.150 oid.
WPA-2 - geen mac filter.
Met een UTP kabeltje heb ik vrolijk internet omdat ik dan wel een ip krijg. Als ik er met de hand een ip in zet, bijv 192.168.1.188, dan werkt het wel.
Ipv6 uitzetten had geen effect.
Windows 7 eraf gemikt, Windows XP geinstalleerd en je krijgt wel een IP.
Toch een Windows 7 probleem denk ik dan?
1x heb ik op een wonderlijke wijze toch verbinding met een DHCP IP gehad toen ik de laptop een paar uur aan had staan. Bij tcp/ip properties, waar hij op "Obtain an IP address automaticly" stond...was alles greyed-out (dat is goed) maar stond er bij "Default gateway: 192.168.1.1", ook greyed-out. Dat vond ik een beetje vreemd.
-Router heb ik ook meerdere malen herstart en ook reset to factory defaults gedaan. Het is een Linksys WRT610N.
[ Voor 6% gewijzigd door RvV op 22-01-2010 10:46 ]
Y'24
NIC bleef maar 169.254.x.x IP adres krijgen, en handmatig veranderen hielp niet.
Waarschijnlijk iets mis met de DHCP service in Windows, maar ik moet er nog naar kijken of dit inderdaad het geval is
Ik heb het uiteindelijk opgelost door handmatig een IP adres via het register in te voeren ( geloof in local machine\system\currentcontrolset\services\tcpip\parameters\interfaces\ - Of in het register naar IPAddress zoeken - ipaddress aan elkaar geschreven)
[ Voor 8% gewijzigd door 6Pac op 22-01-2010 14:05 ]
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Ik weet vrijwel zeker dat het aan mijn Win7 laptop ligt. Met een andere machine werkt de wireless verbinding namelijk wel.
Kan het een driverprobleem zijn? Misschien dat Win7 64 niet goed werkt met mijn wireless adapter. Ik heb echter gezocht op de Dell (het is een latitude D630 laptop nl) site en heb geen 64 bits driver gevonden.
Ik heb de manual van het accesspoint gedownload en daar staat dat het standaard IP 192.168.2.1 is. Dit past niet in mijn 192.168.1.x netwerk dus die moet ik aangepast hebben. Ik kan dus nog steeds niet het config menu van de accesspoint in. Als ik in de webinterface van de router kijk zou ik bij de client list het IP van de accesspoint moeten vinden. Maar als ik die adressen intik in de browser krijg ik geen webinterface. Hoe kan ik het IP vd webinterface achterhalen?
[ Voor 46% gewijzigd door koekeeghan op 30-01-2010 16:20 ]