Imation Apollo externe HDD aansluiten via usbhub werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 10:28
Ik heb voor mijn verjaardag een Imation Apollo externe HDD gekregen (160 GB)
Deze werkt prima via de direct usbpoorten op mijn computer. Ik heb echter ook een usb hub aangesloten. Dan gaat het lampje wel branden, maar gebeurd er verder niets. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag. De HDD heeft zelf geen externe voeding, maar de hub wel. Deze had ik eerst niet aangesloten, maar nu ik deze wel heb aangesloten werkt het nog steeds niet.

Heeft iemand tips zodat het eventueel wel kan werken, zonder dat ik steeds achter mn bureau moet duiken om de HDD los te koppelen? (dit gebeurd namelijk dagelijks)

Extra info:
HDD: Imation Apollo
Hub: Merk weet ik niet meer. Computer noemt 'm 'generic usb hub'
PC: Foxconn A6VMX
AMD athlon 64x2 2800+
2 gb geheugen
Ati Radeon HD3400

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat het niet werkt is op zich best verklaarbaar, dan levet die hub gewoon net te weinig stroom per poort, dat doen heel veel van die hubjes namelijk.
Je kunt eens kijken naar een andere hub (of misschienf front USBpoortjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Is het ook mogelijk een andere adapter aan te sluiten op de hub? Ik heb er namelijk niet een bijgekregen, maar gewoon een uit de la geplukt (6V, 400mA)

Ik heb de usb-hub in mijn bureau verwerkt, dus een nieuwe kopen is zonde, en geen nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

400mA is sowieso aan de lage kant, als je bedenkt dat je hub waarschijnlijk zo'n 100mA zal gebruiken en je dus maar 300mA overhoudt voor de poortjes. Daarbij is 6V 1V te hoog, dat kan op den duur gezeik geven (niet alle USBapparaten zijn heel goed gezekerd, dus kan 1V problemen geven).
Een HDD trekt waarschijnlijk 500mA per poortje, dus zul je te weinig stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Ja dat vreesde ik al. Nog tips voor de eisen van een nieuwe adapter dan? 5V, 1A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

als het 4 poorts is dan is 2.1A aan te raden. 100mA voor de hub, en 500 per poort. Dit is natuurlijk als je ze allemaal gaat gebruiken. Maar met 1A zou je in principe al een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Ik gebruik normaal gesproken alleen 1 voor de usb, of soms nog een extra voor een camera oid. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe!
Ik zal laten weten of het gelukt is,
Bedankt!
Pagina: 1