Toon posts:

Bekende BSOD Inspiron 1520 a00

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers O-) ,

Mijn Dell Inspiron 1520 heeft weer last van de bluescreen problemen. Ik gebruik hem 24/7 voor al mn werk (renderen, tekenen, films, studie) en als ie nu stuk gaat heb ik big-trouble. Ik ben nu bezig om al mn gegevens van c: op een externe hdd te proppen voor de zekerheid, want ik had geen backup gemaakt. :/

Ik heb op andere fora gelezen dat deze laptop met bios A00 ofzo deze problemen had, en dat de batterij eruit halen, adapter aansluiten, en opstarten het probleem zou oplossen, echter ben ik nu bezig met al mijn gegevens over te zetten, dus kan ik het niet testen. Dom dom.

- Elke veilige modus start gewoon op
- Na een biosreset startte hij gewoon op, maar na een restart niet meer.
- Na de Vista recovery cd op te starten (met F12) laadde ie windows en leek het probleem klaar, maar na een reboot ging ie weer hangen bij het blauwe scherm
- Het probleem is dat ie gewoon de Vista-bar laadt, maar als hij naar windows wil gaan, gaat het scherm op donker, en daarna nòg donkerder (alsof het scherm uitvalt) en daarna (soms) krijg ik hèèl even de muiscursor te zien en gaat ie naar het blauwe scherm.

Zijn er andere oplossingen? (behalve dan de batterij eruit halen...) Ik heb zo`n vermoeden dat een herinstallatie (waar ik niet echt aan wil beginnen) niet echt gaat helpen als het aan de hardware ligt.

groeten!