Toon posts:

hoge temperatuur Radeon HD 4350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn grafische kaart, Radeon HD 4350, heeft te hoge temperaturen bereikt, ik heb 81 graden gezien (toen meteen computer uitgezet en oorzaak gaan bekijken). Hiervoor heb ik ook al spellen geprobeerd te runnen, en heeft de computer zich uit voorzorg uitgeschakeld omdat het te heet werd. Het probleem was een draadje die in de fan zat, waardoor deze niet meer draaide.
Ik werk zelf met printplaten en al deze componenten, en met het oog lijkt het erop dat alles goed is (geen opgezwollen condensators door hitte etc) maar de chips kan ik natuurlijk niet zien. Nu is mijn vraag dus: kan ik er vanuit gaan dat hij echt helemaal kapot is, of is het er gewoon erg slecht voor geweest maar kan hij het nog prima doen?
(De temperatuur hangt nu netjes rond de 40 graden)

Alvast bedankt,

Robbert

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 19:06 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:03
als de fan nu weer draait, kun je hem nog prima gebruiken hoor;) die 80 graden kan hij wel aan hoor, dus er is waarschijnlijk niks mis mee;)

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik volg niet volledig, als je het draadje uit de fan haalt gaat hij dan terug draaien?
Indien de fan terug werkt zou namelijk alles terug goed moeten werken, de kaart zichzelf immers uitgeschakeld om schade te voorkomen.

Trouwens 81 graden is voor een videokaart niet zo'n hoge temperatuur, die chips kunnen daar perfect tegen. Ik zou zeggen als de fan terug werkt gewoon testen die handel, waarschijnlijk is er niets beschadigd.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
stijnovinchi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:07:
als de fan nu weer draait, kun je hem nog prima gebruiken hoor;) die 80 graden kan hij wel aan hoor, dus er is waarschijnlijk niks mis mee;)
Ok bedankt! :)
Wouter.S schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:08:
Ik volg niet volledig, als je het draadje uit de fan haalt gaat hij dan terug draaien?
Indien de fan terug werkt zou namelijk alles terug goed moeten werken, de kaart zichzelf immers uitgeschakeld om schade te voorkomen.

Trouwens 81 graden is voor een videokaart niet zo'n hoge temperatuur, die chips kunnen daar perfect tegen. Ik zou zeggen als de fan terug werkt gewoon testen die handel, waarschijnlijk is er niets beschadigd.
Jep hij doet het weer :) bedankt voor je comment =)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 19:11 ]