Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Heeeele duidelijke topic titel maargoed daar ben ik niet zo'n ster in.

Zoals een aantal mensen van de Amsterdamse waterleidings duinen-met zich misschien nog herinneren had ik laatst wat probleempjes met m'n grip.
Zo was ik lekekr aan het schieten met de grip onder m'n cam en accu erin (zonder gaat wat lastiger), toen m'n camera aangaf dat de batterij leeg was. Prima, kan gebeuren ookal had ik nog niet erg veel shots gemaakt maar het was onder nul.... Accu geleend en die erin, 1 shot en weer leeg.
Dat vond ik dus niet kloppen, dus daarom grip eraf geschroefd en accu rechtstreeks in de body en voilá hij was weer vol (volgens de indicator).
Nu dacht ik dat het aan de kou lag misschien en anders aan het feit dat ik een Phottix grip gebruik.
Ondertussen heb ik dus een originele Canon BG-E4 grip maar de problemen zijn niet direct opgelost. Ik kan wel meer shots maken (wss omdat ik niet in de kou heb gestaan :+) maar nogsteeds is en batterij sneller "leeg" in de grip dan gewoon in de body.
Dit is dus met een 5D, maar met mijn 30D en BG-E2n had ik dit ook bij koud weer.

weet iemand of dit normaal is, hoe dit komt oid?

En voordat eth geroepen gaat worden aan de opmerking "dan koop je toch een extra accu" heb ik weinig want dat lost eht probleem am sich niet op ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Misschien vieze contacten tussen je grip en body zodat er ergens een te hoge spanningsval ontstaat?
(en dan waarschijnlijk de contacten in je body)

Dus wellicht de hele handel eens goed schoonmaken :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
owja dat vergat ik dus te vermelden....alles is schoongemaakt :)

Tenzij dat betekend je contacten schuren :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Inderdaad. Gewoon met het gummetje dat acherop een potlood zit.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2