"Wii Play over 15 jaar best verkochte consolegame in de VS"

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31
Artikel: nieuws: Wii Play over 15 jaar best verkochte consolegame in de VS

De titel is een beetje vreemd geformuleerd. Nu insinueert de titel dat het spel over 15 jaar vanaf nu het best verkochte spel is...
Dus meer iets van "Wii Play best verkochte consolegame in de VS van de afgelopen 15 jaar".

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Wii Play over 15 jaar best verkochte consolegame in de VS
vs
Wii Play best verkochte consolegame in de VS van de afgelopen 15 jaar

Laatste is een stuk langer (en past dus niet). Ik vind het ook een vreemde titel, dacht precies hetzelfde als jij, maar echt een beter alternatief heb ik niet. Misschien "Wii Play best verkochte game in VS afgelopen 15 jaar", dus o.a. woordje 'console' weglaten, want ik gok dat er meer consolegames zijn verkocht dan dat er pc- en handheldgames zijn verkocht (alhoewel ik van handheld het niet helemaal zeker weet).

The devil is in the details.

Verwijderd

Wii Play: best verkochte game in 15 jaar?

"van/over 15 jaar" slaat trouwens helemaal nergens op, aangezien Wii Play toen nog lang niet uit was. Dus dat is pure marketing prietpraat.

En trouwens ik begrijp hieruit dat Wii Play beter verkocht heeft dan Tetris en Mario games? Ik zou haast denken dat in de afgelopen 15 jaar Mario/Tetris meer verkocht zou zijn dan een relatief nieuwe game als Wii Play...Hoe kan die game over de afgelopen 15 jaar het best verkocht zijn, terwijl die game pas net in de winkel ligt??

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 23:50 ]

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Wat is er mis met simpelweg: "Wii Play breekt verkoopsrecords" Klopt, al is het nu niet zo'n fantastisch record, dat van best verkochte consolegame in de VS van de laatste 15 jaar...

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

• Hahn
Titel is inmiddels al aangepast zo te zien. Het is nu "Wii Play afgelopen 15 jaar best verkochte consolegame in de VS".

Verwijderd

maar hoe kan het de beste verkochte consolegame van de afgelopen 15 jaar zijn, als de game pas net nieuw is? En waarom 15 jaar?? En niet 20, 25 of 30 jaar? Ik snap er niks van. Van moet volgens mij gewoon zoiets als "in" zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 00:11 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:08:
maar hoe kan het de beste verkochte consolegame van de afgelopen 15 jaar zijn, als de game pas net nieuw is?
Omdat het blijkbaar nu al meer heeft verkocht dan welke andere consolegame de afgelopen 15 jaar?
En waarom 15 jaar?? En niet 20, 25 of 30 jaar?
Omdat het onderzoek die periode heeft gepakt? Zou je die vraag ook hebben gesteld als het om 10 of 20 jaar ging?
Ik snap er niks van.
Dit lijkt me niet echt de plek om dat te gaan bespreken eigenlijk.

edit:
Wat snap je er nou niet aan? 8)7 Zo moeilijk is het niet hoor. Stel Wii Play is 20 miljoen keer verkocht. Als geen enkele andere game zóveel heeft verkocht in de afgelopen 15 jaar, dan is Wii Play toch de meest verkochte game in de afgelopen 15 jaar? Dan kan je wel aan komen zetten met Mario 1 ofzo, maar die zal dan wel niet 20 miljoen keer zijn verkocht.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 21-01-2010 00:14 ]

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 13:02
Jemig, wellicht optellen en kijken wie er bovenaan eindigt?

Oorspronkelijke titel was overigens prima, elegant en slim.

Verwijderd

Mute schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:12:
edit:
Wat snap je er nou niet aan? 8)7 Zo moeilijk is het niet hoor. Stel Wii Play is 20 miljoen keer verkocht. Als geen enkele andere game zóveel heeft verkocht in de afgelopen 15 jaar, dan is Wii Play toch de meest verkochte game in de afgelopen 15 jaar? Dan kan je wel aan komen zetten met Mario 1 ofzo, maar die zal dan wel niet 20 miljoen keer zijn verkocht.
Precies jij zegt nu in ja. Maar niet over. En dat stond in het artikel (eerst) niet. Toen was die hele game nog niet te koop. En als je dat onderscheid snapt, snap je ook gelijk de rest van mijn verhaal en verwarring.......Maar niet subtiel van 'over', 'in' maken please en dan gaan lopen bekritiseren..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 00:23 ]

• Hahn
Ik heb helemaal nergens van 'over' 'in' gemaakt.

En jij leest het gewoon fout, de titel was eerst "Wii Play over 15 jaar...", daarmee bedoelden ze natuurlijk "Wii Play over 15 jaar genomen...", maar dat zou te lang zijn. Maar dat was dus het verwarrende aan die titel, vandaar dit topic.

Ik snap alleen nog steeds niet hoe jij bij het woordje 'over' kan denken aan het verleden :?

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 21-01-2010 00:30 ]

Verwijderd

@TS:
"Wii Play over 15 jaar best verkochte consolegame in de VS"
Mute schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:12:
(...)
heeft verkocht in de afgelopen 15 jaar, dan is Wii Play toch de meest verkochte game in de afgelopen 15 jaar?.
vv
Ik heb helemaal nergens van 'over' 'in' gemaakt.
:X

Nogmaals, in de afgelopen 15 jaar zal het best wel eens de beste verkochte consolegame kunnen zijn. Maar niet over de afgelopen 15 jaar, want "over de afgelopen 15 jaar" lag die game nog niet eens in de handel. :P Of kon je Wii play 14 jaar geleden al kopen 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 00:42 ]

• Hahn
En daar maak jij dus een denkfout, zo moet je het dus niet lezen. Maar ik mag hopen dat je dat inmiddels al wel door had.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Grote genade zeg. De oorspronkelijke titel was op zich goed, maar uiteraard voor tweeerlei uitleg vatbaar en dus is 'ie aangepast. Gemeten over de afgelopen 15 jaar was die Wii-titel de best verkochte, gepiep over dat de meeste titels 15 jaar geleden nog niet uit waren slaat natuurlijk nergens op. Dan kan je alleen een vergelijking maken over periodes dat alle besproken games al verschenen zijn, i.e. dan kunnen we niet verder terugkijken dan de release van de meest recente game en dat is dan, uh, vandaag.

Kortom, dit is een hoop herrie vanwege moedwillig niet begrijpend lezen en daar heb ik zo vroeg op de ochtend echt totaal geen zin in. Meestal niet, eigenlijk.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.