Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik heb pas geleden een sweex KVM switch gekocht, zo een die je via het toetsenbord met de scroll lock knop van computer laat wisselen. Verder heeft hij ps/2 ingangen voor toestenbord+muis en als uitgang een usb kabel (samen met de beeldscherm kabel)

Nu bleek al vrij snel dat het apparaat niet goed leek te functioneren. Altans, bij het in stand-by gaan van de computer kon je hem er niet meer uitkrijgen. Eerst dacht ik nog dat de computer gecrasht was, maar later bleek de switch te 'hangen'. Als je het usb toetsenbord rechtstreeks in de computer stopt kun je hem wel weer uit stand-by halen (maar dat was juist niet het doel van die switch :/ )

Nu is mijn vraag, is het normaal dat een KVM switch niet in staat is de computer uit stand-by te halen? Ik kan hier niets over vinden op internet, maar bij de winkel beweren ze dat dit normaal gedrag is voor een switch.

Als laatste willen ze in die winkel nu €12,- in rekening brengen om zij hebben moeten onderzoeken dat de switch inderdaad geen computer uit stand-by kan halen (En dat hebben ze nog bevestigd ook na hun 'onderzoek'). De afspraak hierover was dat ik ze €12,- verschuldigd zou zijn als het product niet defect is, iets wat ik ook dubieus vind omdat de diagnose juist bevestigd is.

ps. ik hoop dat ik het juiste product heb gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Zit ik hier op het verkeerde forum, of gebruikt geen enkele tweaker een KVM switch?

Alleen al de informatie of een KVM switch normaal in staat is een computer uit de stand-by stand te halen zou mij erg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Het lijkt mij dat die switch ook na een standby gewoon zou moeten werken, het is dan ook erg vreemd dat je moest betalen voor een bevestiging van dit 'defect'. Ik lees in de handleiding van de switch dat je handmatig en automatisch kan switchen tussen de pc's. Speel eens met die instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Elke KVM switch kan een pc gewoon uit standby halen. Anders zou zo'n switch een groot stuk van zijn nut verliezen.

De pc's die aan zo'n switch hangen "weten" toch ook niet dat er geen directe verbinding met het keyboard etc. is, aangezien zo'n switch een redelijk simpel stukje techniek is. Hij lust alleen je keyboard, video en muis door naar de door de gebruiker geselecteerde pc.

Je zou inderdaad even de handmatige versus de automatiche instelling kunnen proberen. Als jij via de scroll lock toets kan wijzigen zal er toch een stukje software geinstalleerd moeten zijn dat dit mogelijk maakt. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Mijn KVM werkt alleen met een knop op het ding zelf en standby, hibernate etc. werkt allemaal perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door firebird_1979 op 22-01-2010 07:15 . Reden: niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
vlgens mij kan je geen wijzigingen aanbrengen in de "software"

dat hij op scr-lk werkt komt omdat he gewoon de scan codes op je ps-2 poort bekijkt en de code van scr-lk staat gevoon ingebakken als "schakel commando"

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Oké, bedankt. Lijkt er op dat mijn switch dan ook gewoon kaduuk is :)
Pagina: 1