harde schijf behuizingen - waarom zo duur?

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
ik ben op zoek naar 2 behuizingen om 2 3.5" sata harde schijven via esata met een expresscard aan m'n laptop te hangen, maar nu volg ik het even niet meer.
sata is bijna hetzelfde als esata, het enige verschil is de stekker (deze is iets steviger). dus in zo'n behuizing hoeft alleen een adapter te zitten.

maar toch beginnen de prijzen van behuizingen bij de 20 euro 8)7, hoe kan dit? is dat beetje aluminium zo duur? En wat ik ook niet snap, de 2.5" behuizingen met esata & een usb controller erbij gaan over de toonbank voor 12 euro.

bekijk ik de pricewatch gewoon verkeerd of klopt er iets niet?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

n.v.t.

[ Voor 97% gewijzigd door Onbekend op 20-01-2010 16:58 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

oddish2211 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:52:
ik ben op zoek naar 2 behuizingen om 2 3.5" sata harde schijven via esata met een expresscard aan m'n laptop te hangen, maar nu volg ik het even niet meer.
sata is bijna hetzelfde als esata, het enige verschil is de stekker (deze is iets steviger). dus in zo'n behuizing hoeft alleen een adapter te zitten.

maar toch beginnen de prijzen van behuizingen bij de 20 euro 8)7, hoe kan dit? is dat beetje aluminium zo duur? En wat ik ook niet snap, de 2.5" behuizingen met esata & een usb controller erbij gaan over de toonbank voor 12 euro.

Sinds wanneer is 20 euro veel dan?
Zolang mensen het ervoor betalen gaat het niet goedkoper worden, simple as that.
Dit is geen fout in pricewatch maar de oerhollandse gierigheid die weer boven komt borrelen ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit zijn de kabels die je nodig hebt:
http://www.nextag.com/esata-to-sata-cable/compare-html

en dit is om de hardeschijf te beschermen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14270

moet je alleen een power aansluiting fixen, iet van het stopcontact naar een molex

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

oddish2211 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:52:
Vreemde conclusie gezien je 20 euro voor een behuizing te duur vind, en dat gewoon de reden van je quest voor een goedkopere behuizing heeft. Staat de hele pricewatch natuurlijk los van.......

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

brilsmurfffje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:00:
moet je alleen een power aansluiting fixen, iet van het stopcontact naar een molex
Zoiets heet een voeding ja.. Laat dat nou net het duurste onderdeel zijn, en dat is tevens de reden waarom 3.5" behuizingen duurder zijn dan 2.5'': daar zit geen voeding bij!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:24

the mod man

iets van beeldmaker

oddish heb je ondertussen al een behuizing gevonden? en zo ja welke en hoe bevalt die in combinatie met de express kaart?

Ik wil zelf graag een externe behuizing 3,5'' en een express kaart aanschaffen voor de laptop. ik wil echter wel preformance hebben. Iemand die een goede externe behuizing weet met e-sata die flinke snelheden haalt?

I can't wait to shoot!

Pagina: 1