weinig bereik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00
Hallo mede tweakers!

Ik heb een nieuwe router gekocht, WRT160N. Hij werkt goed, snelheid is beter dan de vorige.
Alleen het probleem is, ik heb een playstation 3 in mijn kamer en die kan steeds net niet, soms wel verbinding maken. Dit is best irritant, dat begrijpen jullie vast. de afstand is misschien 20 meter, dichterbij kan de router/ps3 niet, er zit een betonnen laag tussen.

mijn vraag is dus, wat kan ik hier aan doen, dat ik snel internet heb op mijn playstation 3?

Groeten Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien is een homeplug een optie ?

Anders zou je er een externe antenne op aan kunnen sluiten ? (ik zie dat hij alleen interne heeft)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Volgens mij is er geen ruimte voor een externe ruimte op de router.

Kan je ook een extra ontvanger op de ps3 plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
externe antenne is niet mogelijk op de 160n
extra ontvanger is naar mijn weten jammer genoeg ook niet mogelijk
homeplug zou de beste optie zijn.

Je kan ook even kijken wat je nog kan doen met dd-wrt en het opschroeven van de tx power. Maar dan moet de ps3 ontvanger/verzender wel krachtig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Hoe doe je dat dan precies, dd-wrt en tx power opschroeven?,
Ben er niet echt bekend in:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DD-WRT is een alternatief voor de standaard linksys firmware, daarmee kun je bijvoorbeeld het zendvermogen van je router opschroeven. Google maar eens op DD-WRT, dan vind je meer informatie en download / installeer instructies. Zo kun je ook vinden of deze uberhaupt te installeren is op jou router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Gewapend beton is gewoon funest voor WiFi, als het opschroeven van het vermogen met 3rd party firmware (bijv. dd-wrt) niet helpt ben je het beste uit met het trekken van een kabeltje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die betonnen laag is natuurlijk niet super, probeer idd. eens DD-WRT en anders Homeplug of toch een kabeltje ?
Craven87 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:19:
externe antenne is niet mogelijk op de 160n
extra ontvanger is naar mijn weten jammer genoeg ook niet mogelijk
homeplug zou de beste optie zijn.

Je kan ook even kijken wat je nog kan doen met dd-wrt en het opschroeven van de tx power. Maar dan moet de ps3 ontvanger/verzender wel krachtig genoeg zijn.
Wel, dat is niet volledig correct. Je kan een externe ontvanger op je Linksys aansluiten, ik heb op mijn 320N een 33dBi wokfi aangesloten en daar haal ik een bereik van een paar kilometer mee. Het is echter zo dat het geen standaard connector (dikke connector) is, omndat er in de Linksys 160N eigenlijk gewoon een MiniPCI kaartje zit.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je kunt ook halverwege een wireless repeater ertussen zetten :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 22:24
Lex_brugman schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:32:
Gewapend beton is gewoon funest voor WiFi, als het opschroeven van het vermogen met 3rd party firmware (bijv. dd-wrt) niet helpt ben je het beste uit met het trekken van een kabeltje denk ik.
Mee eens :)
Ik zou zelf sowieso een apparaat als een PS3 met een snoertje aansluiten.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Craven87 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:19:
Ja dat laatste moet wel gelden, want in één richting het signaal versterken heeft weinig zin. Dus dat werkt alleen wanneer de WRT160N een relatief zwak zendvermogen heeft in zijn huidige setup, ten opzichte van de verbonden apparaten.

De snelste oplossing is een extra AP bedraad aansluiten op de WRT160N en die plaatsen zodat je geen/minder last hebt van de betonnen wand. Vervolgens configureer je dat AP met exact dezelfde security en SSID zodat je apparaten seamless roamen tussen de APs.

[ Voor 20% gewijzigd door gertvdijk op 20-01-2010 16:53 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heel soms heeft het zin een ander kanaal op de router te kiezen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Kan iemand DD-WRT nader uitleggen?

Zeer bedankt iig al voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKrijger
Waar kan je je Revision zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
je revision? Je bedoelt de hardware revision van het apparaat misschien? Tja, meestal vrij duidelijk op een label op het apparaat met "v 2" o.i.d.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

leuk_he schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:55:
Heel soms heeft het zin een ander kanaal op de router te kiezen.
Nou, afhankelijk van de band is dat niet heel soms maar eigenlijk heel vaak.
@TS: ik denk dat de firmware niet gaat bieden waar je naar op zoek bent, kijk naar welke netwerken op welke kanalen in jouw buurt zijn en stel indien mogelijk een ander kanaal in. Ik denk dat dat je eerste stap moet zijin.

Verder is het handig en verstandig als je je eens gaat verdiepen in WiFi, ik weet een hele toegankelijke plek, namelijk hier.

:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1