Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Hoi allen,

Ik plaats mijn vraag omdat ik het niet heb kunnen vinden, althans geen oplossing kunnen vinden.
Ik heb hier windows 7 en XP naast elkaar draaien, windows 7 draait prima maar sinds een aantal dagen start XP niet meer op.
Eerst kwam ik niet verder dan keuze van OS, dat punt is opgelost met behulp van FIXNTLDR. Maar nu komt komt het xp laden logo tevoorschijn en net voordat het loginscherm tevoorschijn moet komen knalt ie er weer uit.
Terugzetten laatst bekende config helpt ook niet. Veilige modus wil hij wel doen, maar van daaruit systeemherstel heeft ook geen zin, zegt dat herstel niet is uitgevoerd. Verder weet ik dus nu niet waar ik het moet zoeken. Heb ook al met de Windows XP CD gewerkt met de recovery optie, fixboot en fixmbr. Maar maakt allemaal niets uit.
Ik kom er niet meer uit, hopelijk heeft iemand hier een idee. Het is mijn inziens geen hardwarematig probleem, omdat Win 7 op dezelfde PC draait, wel op een andere HD. Maar Win XP start wel op in veilige modus, dus lijkt mij die HD ook OK. De win XP HD is ook gewoon te benaderen in Win 7.

Win XP opnieuw installeren is echt mijn allerlaatste optie omdat ik dan bijna een week bezig ben om alle software opnieuw te installeren... ;(

Bij voorbaat dank,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in veilige modus bent, heb je dan al eens gekeken in de Logboeken (Administrative Tools in het Configuratiescherm), kan je daar iets terugvinden van foutmelding die misschien naar de oorzaak zou kunnen leiden waarom Windows niet start?

Anders zal het testen & testen worden, alle mogelijke oorzaken uitsluiten (virus, drivers, ...) en misschien, toch een keertje de hardware controleren met simpele diagnose software? Je zegt dat de HDD van XP & Win7 verschillend en zelfs al kan je hem benaderen, dat wil niet zeggen dat hij niet stuk zou kunnen zijn.

off-topic, wat in godsnaam installeer jij allemaal :9 ... ik ben meestal na een uurtje of 2 klaar met mijn systeem terug up-to-date te brengen en alle programma's die ik nodig heb te installeren, mocht er toch iets ontbreken dan installeer ik het wel wanneer ik het nodig heb. Misschien toch eens overwegen om een image te maken in de toekomst als je tijd wil besparen bij een herinstallatie
rmberendsen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:54:
...
Win XP opnieuw installeren is echt mijn allerlaatste optie omdat ik dan bijna een week bezig ben om alle software opnieuw te installeren... ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmberendsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:22:
Als je in veilige modus bent, heb je dan al eens gekeken in de Logboeken (Administrative Tools in het Configuratiescherm), kan je daar iets terugvinden van foutmelding die misschien naar de oorzaak zou kunnen leiden waarom Windows niet start?

Anders zal het testen & testen worden, alle mogelijke oorzaken uitsluiten (virus, drivers, ...) en misschien, toch een keertje de hardware controleren met simpele diagnose software? Je zegt dat de HDD van XP & Win7 verschillend en zelfs al kan je hem benaderen, dat wil niet zeggen dat hij niet stuk zou kunnen zijn.

off-topic, wat in godsnaam installeer jij allemaal :9 ... ik ben meestal na een uurtje of 2 klaar met mijn systeem terug up-to-date te brengen en alle programma's die ik nodig heb te installeren, mocht er toch iets ontbreken dan installeer ik het wel wanneer ik het nodig heb. Misschien toch eens overwegen om een image te maken in de toekomst als je tijd wil besparen bij een herinstallatie

[...]
Dank je voor de reactie, ik heb even een paar dagen geen tijd gehad om achter m'n eigen PC te zitten.
Met betrekking tot de HDD waar XP op staat, het klopt dat hij ook stuk kan zijn als je 'm wel kunt benaderen, maar aangezien ik dus wel in de veilige modus kan komen lijkt het mij dattie toch nog wel functioneerd.
Heb je misschien nog suggesties met betrekking tot diagnose software, ik heb hier nog wel wat maar moet ik eerst ff kijken of het wat is.

En wat ik allemaal installeer. Nou ik heb hier ook SAS Data Integration & Busines Intelligence Suite geïnstalleerd en ook wat Oracle pakketten en nog wat andere ontwikkelprogrammatuur. Helaas moet ik daarom XP nog gebruiken omdat ie dat onder Win 7 bij mij niet trekt. Anders was mijn oplossing ook gewoon XP eraf mieteren. En daarbij natuurlijk alle drivers, videoprogrammatuur, audioshit, Office, fotoprogrammatuur, update (hij is niet de snelste meer, dus dat duurt ook even) en alle verwijzingen weer kloppend maken.
OK het is geen week werk maar wel een paar dagen en aangezien ik overdag werk moet ik daar minimaal een weekend voor uittrekken.
Maar goed het is misschien wel een idee om een image te maken, maar omdat ik nooit echt serieuze problemen heb gehad met deze pc is het er nooit echt van gekomen.

Ik ga nog wel ff proberen. Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag.

Remco