HD klikt niet meer bij ontwaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een 13'' MacBook unibody uit halverwege 2009. Vanmorgen deed mijn scherm ineens vreemd (alle kleuren van de regenboog in een distorted scherm), heb een SMC reset gedaan en gelukkig is hij tot nu toe goed. Voor en na die reset viel me nog iets anders op.

Als je de computer opstart, hoor je altijd een "zwiep-zwiep" geluid van de HD die wakker wordt. Alsof e naald van een grammafoon plaat even heen en weer gaat. Tot gisteren maakte hij datzelfde geluid als hij uit de sluimer/slaapstand kwam. Nu niet meer. Hij is muisstil. Ik vraag me af wat het probleem is, of die schijf zichzelf dan nog wel vast zet. Als je je oor rechtsboven bij de HD houdt, kun je nog wel horen dat hij ophoudt met draaien, en als hij weer wakker wordt, gaat hij weer aan. Maar dat grammafoonplaatnaald-achtige geluid is pleite. Ik heb geen opname van dat geluid, maar iedereen die eenzelfde soort MacBook heeft, kent het wel. Denk ik.

Wat is er aan de hand? Heb nog geen diagnose gedraaid want heb de computer nodig. Misschien morgenavond...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Enige dat ik altijd hoor bij het booten is de dvddrive. Dit maakt zo'n soort geluid als jij beschrijft, maar de hardeschijf kan ik bijna niet horen (met mijn oor erop misschien). Test het eens door een dvdtje erin te stoppen ofzo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Aloys op 20-01-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Je hebt gelijk: het geluid komt van de DVD (kan de titel niet meer aanpassen). DVD-speler doet het nog prima. Rest de vraag... Waarom maakt ie dat geluid nu niet meer als ie wakker wordt? Overigens deed ik net een dvdtje erin, en een fractie van een seconde voor hij begon zag ik dus weer een scherm met veelkleurige sneeuw. Diezelfde dvd deed dat niet toen ik hem in de DVD-speler bij de televisie stopte... Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds de efi firmware 1.4 update doet hij dat niet meer. Is erin uitgezet, niks mis met je superdrive of HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, zo. Dank u.