[Win7] Media center niet fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hello,

Ik heb sinds kort m'n HTPC ge-upgrade naar Windows 7 Home Premium X64. Deze HTPC is aangesloten op mijn Panasonic TX-P42X10 plasma televisie, via HDMI.

Aan de andere kant van deze HDMI kabel bevindt zich de onboard AMD3200 van mijn Asus M4A78Pro moederbord.

Maar wat wil het geval; ik krijg geen fullscreen in Media Center.
Het bureaublad zelf is wel beeldvullend, maar zodra ik naar Media Center overschakel, verschijnt er een zwarte rand omheen. Nu kun je Media Center wel laten optimaliseren voor Televisie of Beeldscherm, maar dat verandert eigenlijk alleen maar de afmetingen van de objecten van Media Center, niet de grootte van het scherm.

Ik heb dit probleem met zowel de originele driver als de nieuwste Ati Catalyst. De enige manier is om de driver te veranderen (van origineel naar catalyst of van catalyst naar origineel is om het even), en dan niet te rebooten. Na een reboot is het kader namelijk weer terug.

De overlay instellingen van het catalyst control center is alleen van toepassing op de desktop, en biedt dus geen oplossing.

Meer ideeën heb ik persoonlijk niet, dus misschien dat een van jullie mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niemand die hetzelfde probleem ervaart?

Heb overigens DVI-HDMI ook nog geprobeerd, wat geen relaas bood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Is er niet een mogelijkheid om je overscan in je desktop omgeving, te groot te zetten.
Zodat als je naar mediaportal gaat - het wel beeldvullend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Heb je dit probleem als je iets afspeelt of is het probleem er al als je enkel media center opstart?

Als het met afspelen is moet je dan niet gewoon even de zoom van de media center goed zetten? Als je met de rechtermuisknop klikt in het beeld (als er iets afspeelt) heb je de optie 'zoomen' of iets dergelijks waar je door verschillende settings heen kunt bladeren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@ppeterr: De overscan functie werkt prima voor de desktop, echter, heeft totaal geen invloed op de Media Center omgeving.

@Rupie: Het doet zich voor tijdens afspelen en de interface. Zoomen kan wel, maar binnen het reeds bestaande kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je geeft in je TS trouwens aan dat je recent hebt geuprade naar Win7. Wat draaide je daarvoor? Had je daarmee het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Had hiervoor (met andere hardware overigen) Vista met media center, en daar ging het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
okay, dan zijn er dus heel wat mogelijke oorzaken (drivers, hardware et cetera ;)) Ik las trouwens wel op internet dat het toch te maken kan hebben met de instellingen van MCE. Op het moment dat je bij het configureren van het beeldscherm kiest voor 'TV' kan het zijn dat je rondom een zwarte balk krijg van 5% of iets dergelijks. Dit zou op te lossen zijn door te kiezen voor 'flat panel'. Wellicht dat je daar nog iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb alle modi al geprobeerd, maar het enige wat dat doet is de inhoud van het "vak" veranderen...

Het kader blijft zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Niemand een ander idee? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waar dit zich voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie niks nada noppes zilch niente nichts rien over je aanwezige en ondersteunde resoluties in je posts? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Zit wat in ;)

Heb zo'n beetje alle resoluties die een fatsoenlijk breedbeeldformaat inhouden geprobeerd...
Maakt helaas geen verschil...
576p, 720p, 1080i, 1080p, allemaal hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dan maar een nieuwe televisie...

Ben nu overgeschakeld naar een fullHD Panasonic 42g10. Maar dit heeft ook geen zin gehad...

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Enkele malen spelen met de overscan, afgewisseld met wat WMC en Win7 reboots hebben er nu voor gezorgd dat m'n desktop buiten het beeld valt, maar m'n media center full screen is.

Blijft een vreemde kwestie, aangezien beiden wat mij betreft dezelfde ruimte zouden moeten innemen, maargoed, ik ben voorlopig gered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 13:26
Misschien een wat late reactie, maar voor mensen die dit probleem nog steeds hebben (ik had het met m'n ATI Radeon 5450):

http://social.technet.mic...ad-4e09-b957-cdc57ac9731d
Pagina: 1