(Tele2) IPTV i.c.m. Fiberspeed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 19:22
Hey luitjes!

Ik vroeg mij af hoe het nou zit met Tele2 Fiberspeed en IPTV. Toen de monteur de verbinding een tijdje geleden kwam installeren had hij het over bepaalde RJ-45 poorten op het modem die bestemd waren voor IPTV. Sinds kort begint mijn Digitenne abo'tje mij toch echt te irriteren. Ik heb al een paar jaar Digitenne en sinds kort is de ontvangst zeer slecht, veel storen en ik mis gewoon een stuk of 10 zenders, niet dat ik zoveel TV kijk maar daar gaat het niet om. De bedoeling is natuurlijk dat als ik ergens voor betaal dat ik dan ook kwaliteit kan verwachten.

Anyway toen bedacht ik me dat ik altijd nog IPTV kon bestellen en Digitenne dumpen. Vreemde is dat dit volgens Tele 2 nog niet leverbaar is. Weet iemand hier wat vanaf? Wordt er aangewerkt en wanneer kunnen Fiberspeed klanten deze service verwachten? Misschien dat hier iemand wat weet, de tele2 webservice personen misschien?

-Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Wat ik begrijp zijn er gewoon niet genoeg van die kassies dus vandaar dat het op dit moment slecht leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Ja maar dit was volgens die knakker bij Tele2 die ik aan de telefoon had niet het geval. Hij maakte er van dat VDSL een nieuwe techniek is enzo blah lah. Nou ja nieuw........voor ons nederlanders misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Bunta

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:09:
Geachte Bunta

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
Leuke copy / paste reply :P

Nou er is niets aan de hand hoor, ik zou alleen graag willen weten of er vooruitgang zit in het IPTV i.c.m. Fiberspeed. Misschien is het beter om dit een open discussie te houden, dan weten andere mensen ook of deze combi er aan zit te komen. Ik zou het graag willen hebben, en misschien zijn er nog vele met mij.

m.v.g.

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Volgens de klantenservice, die ik afgelopen week sprak ivm aanmelden HDTV, is er geen tv icm fibrespeed in een pakketvorm, maar kunnen ze klanten wel een maatwerk aanbieding doen. Dit omdat fibrespeed nog op niet heel veel plaatsen beschikbaar is en de nieuwe decoders vanaf februari gaan worden uitgerold. Dus ik zou even contact zoeken met de klantenservice van Tele2 voor een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
koen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:38:
Volgens de klantenservice, die ik afgelopen week sprak ivm aanmelden HDTV, is er geen tv icm fibrespeed in een pakketvorm, maar kunnen ze klanten wel een maatwerk aanbieding doen. Dit omdat fibrespeed nog op niet heel veel plaatsen beschikbaar is en de nieuwe decoders vanaf februari gaan worden uitgerold. Dus ik zou even contact zoeken met de klantenservice van Tele2 voor een aanbieding.
Ohhhhhhh Ok, bedankt voor de tip. Wel vreemd dat die mensen van de klanten service langs elkaar praten. Ik zal de webservice man die op tweakers rond zwerft eens gaan mailen. Hou jullie op de hoogte.

-Bas

*Edit*
Heb een mailtje gestuurd naar de webservice mensen, nu maar afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bunta op 26-01-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik ben ook wel heel benieuwd hier naar. Volgens de postcode check van Tele2 is Fiberspeed60 op mijn postcode in Almere mogelijk en voor het bedrag wat ze ervoor vragen ben ik benieuwd of ze me een leuke aanbieding zouden kunnen doen icm. IPTV.

Wel vraag ik me af hoe de kwaliteit van IPTV is in verhouding tot de IPTV dienst van KPN, die ik nu heb maar een beetje zat begin te worden.

Verder weet ik dat het modem heel erg dicht getimmerd zit, maar wat is dicht? Ik zou het nieteens zo'n probleem vinden om op dat apparaat port forwards en zo te moeten instellen, maar is het mogelijk de ingebouwde wireless AP en ingebouwde DHCP server uit te zetten? Of die laatste te overriden met een (non-)authoritative DHCP server?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Valt mij een beetje tegen van Tele2 ik heb nog steeds geen reactie op mijn vraag gekregen van de Webservice mensen. Vorige keer toen ik ze nodig had hingen ze gelijk aan de telefoon, nu nog niet eens een mailtje terug. Misschien moet ik ze nog maar een keertje lastig vallen.
eymey schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:50:
Ik ben ook wel heel benieuwd hier naar. Volgens de postcode check van Tele2 is Fiberspeed60 op mijn postcode in Almere mogelijk en voor het bedrag wat ze ervoor vragen ben ik benieuwd of ze me een leuke aanbieding zouden kunnen doen icm. IPTV.

Wel vraag ik me af hoe de kwaliteit van IPTV is in verhouding tot de IPTV dienst van KPN, die ik nu heb maar een beetje zat begin te worden.

Verder weet ik dat het modem heel erg dicht getimmerd zit, maar wat is dicht? Ik zou het nieteens zo'n probleem vinden om op dat apparaat port forwards en zo te moeten instellen, maar is het mogelijk de ingebouwde wireless AP en ingebouwde DHCP server uit te zetten? Of die laatste te overriden met een (non-)authoritative DHCP server?
Dicht is:
DHCP staat standaard aan en kan naar mijn weten niet uitgezet worden.
WiFi kan wel uitgezet worden indien nodig en bevat volledige opties zoals elk ander AP.
Het NAT tabje bevat; Virtual Server, Port triggering en DMZ Host.
Dit is het dan toch echt wel hoor, ik heb liever ook veel meer opties maar ja het is niet anders. Dat takke ding wil nog wel eens haperen als je een switch er op aansluit wanneer het modem al aan staat. Waarom dit is snap ik niet, als alles aangesloten is en je zet dan het modem aan is er niets aan de hand.

De kwaliteit van IPTV van Tele2 kan ik niet echt over oordelen aangezien ik het zelf niet heb :P. Wat ik van IPTV van KPN heb gezien viel mij echt niet tegen hoor, waarom ben je dat zat dan?

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK.... DMZ host zou eventueel nog een optie zijn, dan :).

Waarom ik genoeg heb van KPN? Well... eigenlijk ook de beperktheid van de Experiabox (hoewel ik daar omheen heb weten te werken) maar vooral dat de Motorola 1960 settopbox ondoenlijk traag blijft, je geen opnames vrij kan programmeren (alleen maar op de EPG die de week vooruit nog nieteens haalt), de beeldkwaliteit achteruit gegaan is sinds september 2009 en er nu ook nog eens vaak vastlopers zijn. Bovendien zijn ze voor hun glasvezel versie het hele pakket aan het uitkleden en moet je voor alles wat nu nog standaard is gaan bij betalen (zodat het veruit duurder wordt dan bv. tele2).

Ik hoop stiekem dat dit bij Tele2 allemaal wat beter geregeld is, vooral ben ik benieuwd naar de settopbox. Helaas heb ik nog geen winkel gezien waarin ze het hebben draaien.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
eymey schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:09:
OK.... DMZ host zou eventueel nog een optie zijn, dan :).

Waarom ik genoeg heb van KPN? Well... eigenlijk ook de beperktheid van de Experiabox (hoewel ik daar omheen heb weten te werken) maar vooral dat de Motorola 1960 settopbox ondoenlijk traag blijft, je geen opnames vrij kan programmeren (alleen maar op de EPG die de week vooruit nog nieteens haalt), de beeldkwaliteit achteruit gegaan is sinds september 2009 en er nu ook nog eens vaak vastlopers zijn. Bovendien zijn ze voor hun glasvezel versie het hele pakket aan het uitkleden en moet je voor alles wat nu nog standaard is gaan bij betalen (zodat het veruit duurder wordt dan bv. tele2).

Ik hoop stiekem dat dit bij Tele2 allemaal wat beter geregeld is, vooral ben ik benieuwd naar de settopbox. Helaas heb ik nog geen winkel gezien waarin ze het hebben draaien.
Op tweakers loopt er een afzonderlijke Tele2 topic. Ik zou daar je vraag nog eens voorleggen over de ervaringen met de 'oude' Tele2 tv kastjes. Wat ik voorheen las was het niet al te best. Volgens mij werd er rond deze tijd wel de nieuwe HD decoder gelanceerd.

In het FAQ bij Tele2 spreken ze overigens over dat HD 2x betere kwaliteit dan SD terwijl het toch echt meer is. In het Tele2 gebruikers.eu forum zitten ook wel wat gebruikers van tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, ik denk dat ik daar maar eens moet gaan kijken :). Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Het is nu een week geleden dat ik een mailtje heb gestuurd naar tele2 met mijn vragen en nog geen antwoord ontvangen. Heb maar even een nieuw mailtje verzonden, dus ik ben benieuwd.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf heb ik ook nog niet veel duidelijkheid kunnen krijgen over de mogelijkheden bij tele2. De webcare agents en andere gebruikers op het tele2 gebruikers.eu forum zijn redelijk vaag over het fiberspeed abbo en de pakket mogelijkheden daarbij en ook over het gewone abbo met de nieuwe HD box die in februari komt kunnen ze niet veel vertellen of krijg ik onvolledige antwoorden (bv. of het ook zonder telefonie kan e.d.).

Jammer, geeft niet veel reden voor vertrouwen.

Misschien toch maar een jaartje kpnglasvezel gaan doen. Op ipbforum.nl gloort eindelijk hoop aan de horizon dat KPN serieus overweegt om ook geavanceerde gebruikers tegemoet te gaan komen (met een soort van bridging modus in de EB) dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
edit: laat maar...

[ Voor 90% gewijzigd door winkbrace op 04-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Nou ik heb bericht gekregen hoor! Hier komt het...

[i]Beste Tele2 Klant,
Vanaf heden is dit email adres niet meer actief.
Voor al je vragen en opmerkingen helpt onze virtuele assistent ( http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html ) je graag verder.
Ook kun je contact opnemen met onze telefonische Klantenservice. Deze is bereikbaar op 0900-2411602 (lokaal tarief).[/i]

Dat is niet zo mooi, zou dat betekenen dat de webservice mensen ook hier niet meer actief zullen zijn? Dan ga ik die link maar even bekijken. Blijf jullie weer op de hoogte houden.

*EDIT*
Heb even op die link gekeken maar daar krijg je zo'n script voor je kiezen die je niet begrijpt 8)7. Naar tele2 bellen is ook niet een geweldige optie want bij die helpdesk zijn ze ook niet al te slim. Iemand nog ideeen?

[ Voor 13% gewijzigd door Bunta op 05-02-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunta schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:58:
Nou ik heb bericht gekregen hoor! Hier komt het...

[i]Beste Tele2 Klant,
Vanaf heden is dit email adres niet meer actief.
Voor al je vragen en opmerkingen helpt onze virtuele assistent ( http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html ) je graag verder.
Ook kun je contact opnemen met onze telefonische Klantenservice. Deze is bereikbaar op 0900-2411602 (lokaal tarief).[/i]

Dat is niet zo mooi, zou dat betekenen dat de webservice mensen ook hier niet meer actief zullen zijn? Dan ga ik die link maar even bekijken. Blijf jullie weer op de hoogte houden.

*EDIT*
Heb even op die link gekeken maar daar krijg je zo'n script voor je kiezen die je niet begrijpt 8)7. Naar tele2 bellen is ook niet een geweldige optie want bij die helpdesk zijn ze ook niet al te slim. Iemand nog ideeen?
Waarschijnlijk wordt het vanaf de derde of vierde kwartaal geintroduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klantenservice vertelde mij dit nieuws. Hij had het erover dat Tele2 de uitrol van het nieuwe tv product op adsl2+ goed wil laten lopen. Pas daarna gaan ze naar de fiberspeed klanten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
We zijn inmiddels al weer een paar maanden verder en aangezien Digitenne weer zijn uiterste best doet om mij te irriteren, vond ik het tijd om de oude discussie weer nieuw leven in te blazen. Wat is er nu veranderd in de Tele2 wereld? Wat weten mijn mede tweakers over de ontwikkelingen, of is het laatste nieuws van januari nog steeds onveranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:56
Nee, geen nieuws van het front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws!! Fiberspeed in combinatie met IPTV is zeer binnenkort mogelijk!! De verkoopafdeling noemde een termijn van 1-2 weken, de medewerker kon het al in het systeem zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:56
Correct.
Er kan al besteld worden via de telefoon.
Tele2 zit al Fiberklanten op te bellen met een tv aanbod.

[ Voor 36% gewijzigd door cornfed99111 op 08-10-2010 13:46 ]

Pagina: 1