hallo bedankt voor je hulp.
Het betreft een Targa Traveller 826 T, de dvd brander is een Pioneer DVR-K15.
De garantie is verlopen, maar ik heb een goede reden om de brander (of speler is ook goed) te vervangen.
Het probleem is dat hij af en toe nog wel herkend wordt, en als ik bijvoorbeeld een audio-cd afspeel, speelt Windows Media player hem wel af. maar na 15 tot 25 seconden beginnen de problemen. Dan lijkt het net alsof de dvd-brander geen info meer geeft naar het moederbord toe.
Zelf dacht ik aan het volgende:
- De DVD-brander is stuk en dan met name de rails van de lens. Zodat hij bijv het begin van de cd/dvd nog wel kan lezen, maar niet verder kan.
- Er zit iets goed los in de dvd brander
- Of er is iets mis met de overgang van dvd naar moederbord etc. (sorry als ik hier nu een onlogische conclusie trek, ik ben niet zo heel erg ver in de materie van een notebook als het om hardware gaat)
Iig fijn dat iemand me wil helpen!
Targa leverde overigens geen diagnose tool mee. In apparaatbeheer van Windows XP wordt de zaak herkend en zijn er geen foutmeldingen. Ow ja, een externe DVD-brander werkt wel, daar heb ik dan ook een nieuwe system recovery mee uitgevoerd, in de verwachting dat de zaak zo goed geinstalleerd zou zijn.
Mijn inziens is het dus geen softwarematig probleem.
Wat kan ik zoal proberen?
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 339710 op 20-01-2010 15:57
]