Ervaringen / Kennis van AWS / EC2 / EBS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met de hosting services van Amazon. Ik heb net een server opgezet via EC2 en nu wilde ik een backup mogelijk hebben. Ik raak alleen een beetje de draad kwijt. Wat is de meest handige optie op dagelijks een backup te maken van mn Instance? Ik wil gewoon niet dat er data / instellingen verloren gaan. Maar moet dit aan de hand van EBS of S3 of ?? Hopelijk kan iemand mn een beetje helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je de vraag al aan de leverancier (Amazon) zelf gesteld?
Lijkt me een beetje een heel specifieke vraag die met 1 webform / mail zo opgelost kan zijn.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:18:
Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring heeft met de hosting services van Amazon. Ik heb net een server opgezet via EC2 en nu wilde ik een backup mogelijk hebben. Ik raak alleen een beetje de draad kwijt. Wat is de meest handige optie op dagelijks een backup te maken van mn Instance? Ik wil gewoon niet dat er data / instellingen verloren gaan. Maar moet dit aan de hand van EBS of S3 of ?? Hopelijk kan iemand mn een beetje helpen...
EBS is het beste te vergelijken met een netwerk-hd (SAN-achtig) en S3 is puur om bestanden die nooit veranderen neer te zetten.
Je kunt het beste een applicatie gebruiken om dergelijke beheer-taken te doen. Amazon heeft hun Console (http://aws.amazon.com/console/) waarmee je backups (snapshots) kunt maken van EBS volumes (en die backups worden inderdaad in S3 gezet).
Als je het lastig vindt om EC2 te beheren, kun je een applicatie als Scalr gebruiken (http://www.scalr.net). Daarmee kun je ook verschillende versie van je server-images beheren en automatisch extra machines laten opstarten etc.