HP dv9500 - Geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:02
Medetweakers :Y) ,

Ik heb een laptop van een kameraad gekregen, omdat 'hij niks meer deed'.
Laptop in ontvangst genomen als reparatie, en opgestart.
LED'jes van mediaknoppen etc beginnen wel te branden, maar het beeld blijft zwart.

Daarna de laptop via HDMI op mijn TV aangesloten, en daar gaf hij wel gewoon beeld.
Ik liet hem doorstarten en hij kwam met een BSOD over nvdllmkm.sys.
Opnieuw laten opstarten, en hij startte Opstartherstel op. Gaf daarna de melding dat er problemen waren, en dat die gerepareerd konden worden. Gewoon op volgende geklikt, en de laptop zijn gang laten gaan.

Ondertussen was ik op mijn eigen pc bezig, en merkte dat de laptop aantal keren opnieuw opstartte en ik zag opeens het TV scherm uitgaan ( No Signal ), terwijl de laptop nog gewoon aanstond.

Nu komt het vreemde, ik deed de laptop open, en ik had beeld. Hij gaf aan de Opstartherstel niet compleet was uitgevoerd, en moest opnieuw opgestart worden. Opnieuw opgestart, en het beeld was daarna weer verdwenen. Weer via HDMI aangesloten en op de TV wel gewoon beeld. Maar ik krijg nu het beeld niet meer op de laptop.

Conclusie dus, beeldscherm zelf is niet kapot. Maar ik vraag me nu af waar de fout ligt.

Hopelijk kan één van jullie mij uit de brand helpen..

Grtz Powerplay :X

(OS : Vista Home Premium)

-

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
opgefikt nvidia 8600 soldeer ;)

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:02
Euh, kun je een nadere toelichting geven op je antwoord?
Begrijp het niet helemaal!

*update na herinstallatie* Als ik op het externe scherm, in Vista naar andere monitoren zoekt, vind hij zijn eigen interne display ook niet. Dus hij vind het hele scherm niet meer..

-

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hier even een nadere toelichting ;)

Er zit hoogst waarschijnlijk een nvidia 8600 grafische kaart in?
Zoja mag je er zeker zijn dat deze stuk is.
nvidia heeft toen der tijd verkeerde soldeer gebruikt in zijn chip waardoor ze na een tijd allemaal stuk gaan.
Dus helaas vallen deze chips als vliegen dood en er valt niet veel aan te doen helaas.
Dit is niet enkel bij hp maar ook bij andere merken die deze grafische kaart hebben...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica