Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik ben bezig mijn home server (gebaseerd op windows 2003 Server) een 2e taak te geven namelijk het draaien van XBMC.

Nu heb ik een Saphire Ati HD4550 (hdmi) aangeschaft maar krijg ik jammergenoeg mijn Directx Niet op gang omdat de Drivers niet WHQL zijn voor win2k3.

Dat is natuurlijk wel de bedoeling. Maar bij Ati vind je ze alleen voor de gangbare os'en en niet voor Server based os'en zoals WHS. XBMC start dus nu ook geheel nog niet op maar vliegt er direct uit.

Hoe krijg ik het zootje nou wel aan de gang ???

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Waarom XBMC op een server? Zoveel serverfunctionaliteit voegt dat niet toe.

Werken OpenGL/Save mode/Software rendering versies van XBMC wel? Standaard staat alle 3D/Multimedia functionaliteit namelijk uit in server OS-en. En met goede redenen. Je kunt de services echter handmatig wel toevoegen. Niet-WHQL drivers kun je toevoegen door je server te starten in unsigned mode, en de driver dan te installeren. Voorwaarde is echter wel dat je hem altijd in unsigned mode laat dan, en het is maar de twijfel of dat gewenst is bij een productieserver.

De enige 'server' functionaliteit die XBMC ondersteunt is bij mijn weten alleen manieren om het pakket zelf remote te bedienen, zoals een functionaliteit die met W7's 'play to' functionaliteit werkt, en een webserver die de media laat bedienen. Mijn advies is om de server te gebruiken als Media NAS (via FTP of SMB), of een andere UPnP mediaserver te overwegen zoals PS3 Mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.petri.co.il/en...ation_in_windows_2003.htm

En zoals hierboven aangegeven: alle gebruik op eigen risico. Die stappen zijn overigens prima terug te vinden via google:
[google=2003 enable d3d] [google=disable signed driver prompt 2003] enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2010 15:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Tnx mannen het werkt perfect met die link van Alt-92 , ik zat gewoon verkeerd te zoeken dus, ik zocht aangepaste drivers etc, maar de oplossing was ow zo simpel, de singed driver issue is geen issue meer, xbmc werkt naar behoren. zelf me Control panel van Ati doet het top.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!