Ik heb een virtual hosts probleem waar ik niet uit kom.
Heb Ubuntu 9.04 met Apache 2.2.x draaien. De hostname is zaas.
De beheer ik via ssh en staat gewoon thuis bij mij. Via een windowsmachine probeer ik
dan de testen of die resolved of hoe dat dan ook mag heten.
Op http://zaas krijg ik prima mijn var/www directory te zien. (heb ik ook een apache vhost voor gemaakt)
Nu wil ik voor een au pair site te maken in Zend framework het fictieve domein: zendaupair.lan
lokaal draaien en deze naar de map /var/www-zendaupair/zend_au_pair/public laten wijzen.
Deze site staat in sites-available EN is met a2ensite geactiveerd en apache is gerestart.
Dit is mijn ports.conf
Ik heb in /etc/hosts ook al geprobeerd aliassesn aan te maken en andere ip nrs maar ik kan de server niet pingen of benaderen vanuit een browser.
De documentatie geeft mij geen aanwijzingen hiervoor.
Iemand een idee? Ik word wat hopeloos...
Heb Ubuntu 9.04 met Apache 2.2.x draaien. De hostname is zaas.
De beheer ik via ssh en staat gewoon thuis bij mij. Via een windowsmachine probeer ik
dan de testen of die resolved of hoe dat dan ook mag heten.
Op http://zaas krijg ik prima mijn var/www directory te zien. (heb ik ook een apache vhost voor gemaakt)
Nu wil ik voor een au pair site te maken in Zend framework het fictieve domein: zendaupair.lan
lokaal draaien en deze naar de map /var/www-zendaupair/zend_au_pair/public laten wijzen.
Deze site staat in sites-available EN is met a2ensite geactiveerd en apache is gerestart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <VirtualHost *:80> ServerAdmin david@davidmosterd.nl DocumentRoot /var/www-zendaupair/zend_au_pair/public ServerName zendaupair.lan <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> <Directory /var/www-zendaupair/zend_au_pair/public> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride All DirectoryIndex index.php Order allow,deny allow from all </Directory> ErrorLog /var/log/apache2/error.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn CustomLog /var/log/apache2/access.log combined </VirtualHost> |
Dit is mijn ports.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| # If you just change the port or add more ports here, you will likely also # have to change the VirtualHost statement in # /etc/apache2/sites-enabled/000-default # This is also true if you have upgraded from before 2.2.9-3 (i.e. from # Debian etch). See /usr/share/doc/apache2.2-common/NEWS.Debian.gz and # README.Debian.gz NameVirtualHost *:80 Listen 80 <IfModule mod_ssl.c> # SSL name based virtual hosts are not yet supported, therefore no # NameVirtualHost statement here Listen 443 </IfModule> |
Ik heb in /etc/hosts ook al geprobeerd aliassesn aan te maken en andere ip nrs maar ik kan de server niet pingen of benaderen vanuit een browser.
De documentatie geeft mij geen aanwijzingen hiervoor.
Iemand een idee? Ik word wat hopeloos...
mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P