Wake on Lan icm Logmein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02
Ik maak op verschillende systemen gebruik van Logmein Free. Deze kan ik allen opstarten via Wake on Lan via Logmein.

Nu heb ik een nieuw systeem gebouwd. Met als moederbord een Asrock A780GMH/128M.
Deze ondersteunt WoL. Ook heb ik dit in de bios aangevinkt-> Boot From Onboard LAN: Enabled.

Ook in het programma Logmein heb ik het aangevinkt.

Toch krijg ik het op mijn nieuwe systeem niet aan de praat. Heeft er iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eigenschappen van je NIC in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Realtek RTL8168D(p)/8111D(p) PCI-E Gigabit Ethernet NIC.

Of wil je iets anders weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil weten of je WOL in Windows ook aan hebt gezet of alleen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb niets aangezet in Windows. Waar zou dit moeten?
Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden onder geavanceerd bij de eigenschappen van mijn NIC is Mogelijkheden wake-on-lan, deze staat op Patroonovereenkomst&Magisch Pakket.
En wake-on-lan afsluiten en deze staat op ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan staat het in Windows dus ook aan.

Werkt wake on lan binnen je netwerk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Deze pc niet, de rest van mijn pc's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het zit m ergens in deze pc. Andere versie drivers geprobeerd, gewoon voor het geval dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ja ik heb vanochtend de nieuwste drivers gedownload van mijn typ NIC. Zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je PC uit staat, brandt er dan wel een ledje bij de RJ45 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik weet niet of dat nodig is, ik zet ook mijn pc aan met LogMeIn, en dat werkt gewoon, terwijl mijn ledje niet is ingeschakeld als hij uit staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Het lampje brand. Oranje. Zodra de pc aangezet wordt gaat er ook nog een 2e lampje branden welke groen brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
Volgens mij is de optie die je aan hebt gezet niet bedoeld als WOL, maar zodat je PC kan booten van een netwerk server of share.
De optie die je op enabled moet zetten is "Ring-In Power On"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Hmmm, ik ga dit gelijk even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb deze optie aangezet in de bios, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Je moet de powersettings ook aanpassen.
Je moet aangeven dat dit device je machine uit standby mag halen, en uitvinken dat enkel management machines dat mogen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Staat ook aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik zie nu dat als ik de optie dat alleen netwerkbeheerstations dit mogen doen aan blijft staan.

Ik vink hem uit. Herstart de computer en en vervolgens staat de optie toch weer aangevinkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ccc op 22-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Hebben net hetzelfde probleem gehad hiero.

Alles aanvinken behalve netwerkbeheerstations. Dan 'OK' en properties opvragen. Net zolang klooien met de instellingen dat ie uit staat. Ook al staat ie enabled-greyed-out dan werkt het niet. Hij moet disabled-greyed-out zijn.

Overigens; de pc waarmee werkte kon daarna alleen uit standby gehaald worden en niet als ie helemaal uit staat.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Hmmm hij blijft bij mij aan staan.

Maar goed, ik wil hem kunnen starten vanuit de "uit" stand. Dus de computer gaat niet in standby. Zo werkt het bij mijn andere systemen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
Ik zat eerst ook met dit probleem. Ik heb toen de settings van mijn netwerkkaart in windows aangepast.
Ik heb toen 'Herstarten vanuit Afsluiten' aangezet, en Herstart-opties op magic packet. Daarna werkte het wel.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://rware.nl/imghost/setting.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Deze opties heb ik niet ertussen staan die jij zegt.
Wel heb ik: Mogelijkheden wake-on-lan, deze heb ik nu op Magisch Pakket gezet, maar zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
De opties die je krijgt verschillen per netwerkkaart. Maar zoals je zegt, heb je soortgelijke instellingen geprobeerd.

Ik heb ook ooit problemen gehad met ARP instellingen van mijn switch. Als een pc uitstaat heeft deze normaal geen ip adres. Dus de switch weet niet naar welke pc het magic packet verzonden moet worden. Door statische ARP toewijzingen te gebruiken koppelt de switch een ip adres aan een mac adres. Zo kan deze de pakketjes ook versturen als je pc uit staat.

Het vreemde is alleen dat andere pc's in je netwerk wel werken. Heb je daarvoor ooit dergelijke instellingen aangepast?
Is je nieuwe systeem op dezelfde manier aan je netwerk verbonden als de andere pc's? Met andere woorden, hangt deze aan dezelfde switch en router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb voor geen enkele pc iets moeten instellen. (Behalve dan in de bios iets aanzetten.)

De pc waarmee ik het op aan de gang probeer te krijgen is rechtstreeks op de router aangesloten.

De andere pc's zitten op een switch aangesloten op de router. Dus dit lijkt mij niet veel verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:49
Dat denk ik wel.
De switch zal wel weten waar welk ipadres aangesloten zit (werk van een switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
tlpeter schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:26:
Dat denk ik wel.
De switch zal wel weten waar welk ipadres aangesloten zit (werk van een switch)
Ja oke, maar dit doet mijn router dan toch ook?
Op de andere systemen heb ik ook geen statisch ip adres ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
Een switch koppelt het mac adres van je pc aan een ip adres. Dit wordt opgenomen in een arp tabel. Veel switches onthouden deze tabel een tijdje. Waarschijnlijk doet jouw switch dit vrij lang, waardoor het lijkt alsof je arp tabel statisch is.

Een tweede punt is je router. Je geeft aan dat je gebruikt maakt van de logmein wakeup service. Je kunt je pc's dus op afstand aanzetten, overal waar je internet hebt. Dit betekent dat het wakeup-pakketje (magic packet) van buitenaf binnenkomt bij je router. Je router stuurt dit pakketje door naar een aparaat in je netwerk. In dit geval stuurt hij het door naar je switch, deze kan i.c.m. de arp tabel het pakketje naar de juiste computer sturen.

Echter als je de nieuwe computer rechtstreeks op de router aansluit, komt het magic packet nooit bij die computer aan, omdat deze al naar de switch gestuurd is.

Om een lang verhaal kort te houden, probeer je nieuwe computer eens aan te sluiten op de switch, en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Deze ondersteunt WoL. Ook heb ik dit in de bios aangevinkt-> Boot From Onboard LAN: Enabled.

[...]
Boot From Onboard LAN is waarschijnlijk geen WoL. Boot From LAN is waarschijnlijk iets PXE-achtigs, waardoor je PC van een image op een server kan booten (dus zonder OS op de harddisk).

Ah, dat was al geopperd. Overheen gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb even wat omgegooid met kabels om het een en ander te testen maar niets werkt. Als ik men pc aansluit op de switch start de pc nog steeds niet op met Wake on Lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Niemand die een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb vandaag nog wat zitten te proberen met resetten van router en verwisselen van kabels etc.
Maar nog steeds zonder resultaat. Is er iemand die mij misschien verder op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Ccc schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:46:
Ik heb vandaag nog wat zitten te proberen met resetten van router en verwisselen van kabels etc.
Maar nog steeds zonder resultaat. Is er iemand die mij misschien verder op weg kan helpen?
Hey kan in ieder geval schelen dat je pc zonder switch ertussen op je router is aangesloten.
En in je router ingesteld staat dat het MAC adres van die pc altijd een specifiek ip adres krijgt (dat stel je in bij je DHCP server)
En verder, als het intern niet werkend krijgt dan gaat het extern ook niet werken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:39
Knippert er wel een lampje achter op je moederbord van je NIC als de pc uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Misschien staat er in je BIOS iets als het volgende:
In ACPI computers, if you are using an ACPI aware OS (such as Windows* XP), and wish to be able to power up the system from a power off state, look for an ACPI specific setting such as "Wake on LAN from S5" and enable it.
Ik weet niet of je BIOS een dergelijke optie heeft maar je zou er even naar kunnen kijken.

Pwnd

Pagina: 1