Toon posts:

Asus P5N-T Deluxe nForce 780i SLI Freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds enige tijd heeft mijn pc het vreemde fenomeen dat hij plotseling hangt.
Tijdens gebruik bevriest hij. Beeld blijft aan maar bevriest. Erg vervelend.
Eerst was een reset nog uit te voeren, maar inmiddels freezed hij al in de BIOS post.
Ik heb de Voeding/banken/Videokaart uit een andere pc geprobeerd, maar zelfde resultaat.
Dacht eerst dat het mijn voeding (weer) was, maar inmiddels daar niet zo zekere meer van.
Weet iemand of dit mijn mobo of proc is, wil liever niet allebei opnieuw aanschaffen ;)
Of andere tips/trucs ;)

Onderstaand systeem overzicht;

Antec Midi Tower P182 Performance One
Asus P5N-T Deluxe nForce 780i SLI
Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333 4MB Box
XFX Videokaart PCI-e GeForce 9800GT 512MB (x2 SLI)
Antec Powersupply TruePower Quattro 850W
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ
Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 XMS

Verwijderd

Heeft je voeding dan eerder problemen gehad?
Die Antec voeding is in principe van goede kwaliteit.

Waarschijnlijk hangt je moederbord ergens, of je geheugen of een van de apparaten.
Dus eerst de bios instellingen op veilig proberen te krijgen, en dan alles gaan testen.
Als je niet meer in de BIOS komt, dan de componenten gaan uitwisselen met een andere computer.

Het kan echt van alles zijn (wat het meest waarschijnlijk is, zet ik vooraan): moederbord, geheugen, grafische kaart, harde schijf, voeding, processor.

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Wanneer komt het voor, ik heb zelf dit bordje ook gehad, ik had er alleen last van als ik dingen via de lan deed, het bleek dus ook verholpen te zijn door een pci netwerkkaartje te plaatsen, het kan zijn dat je via je router een keer overspanning op je lankabletje hebt gehad, deze kan dan je onboard NIC beschadigd hebben.

Het hoeft dus niet perse meteen het gehele mobo te zijn, maar het kan ook 1 van de onboard apparaten zijn, om deze te vervangen ben je iedergeval goedkoper uit dan als je een nieuw mobo koopt

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen