Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 15:18

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om met 3 stuks Matrox TripleHead2Go apparaten
maar liefst 9 monitoren met DVI aansluiting (onafhankelijk van elkaar, dus elke monitor een andere content)
aan te sturen met slechts 1 Ati Radeon HD5750 grafische kaart?

Ik heb het onderstaande in gedachten (niet voor mezelf maar voor een werkproject)
om 9 monitoren aan te sturen op 1 computer met 1 grafische kaart, in de hoop dat dit werkt uiteraard (onder Windows7):
Een HD5750 heeft als ik me niet vergis 2x Dual Link DVI & 1x Displayport (+1 HDMI1.3) aan boord.
Als ik dan:

1. de 1e TripleHead2Go Digital aansluit op PC DVI poort 1
2. de 2e TripleHead2Go Digital aansluit op PC DVI poort 2
3. de 3e TripleHead2Go Digital aansluit op PC Displayport via een actieve DP naar DVI adapter

Kantnoot: Bovenstaande is uiteraard niet met het oog op gaming doeleinden, maar voor kantoor applicaties.

[ Voor 10% gewijzigd door PaulX op 20-01-2010 14:10 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een PC kopen met meer grafische kaarten is volgens mij goedkoper? :X Draai ze niet in Crossfire/SLI en je kan elke uitgang los aansturen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Wel, 'meer' gewone grafische kaarten zal neerkomen op in ieder geval
5 grafische kaarten[/url] met elk 2 DVI poorten. (zonodig 1 van de kaarten met 1 DVI poort)
Bijvoorbeeld 5 van deze kaarten zijn best interessant gezien de prijs. (kom ik op ongeveer 180 euro uit voor de grafische kaarten)
Er is alleen een grote MAAR, dan heb ik een moederbord nodig met in ieder geval 5 fysieke PCI-e x16 sloten.
(Hoe dat electrisch zit met de PCI-e lanes doet er verder niet zo toe, dat is me bekend).
Welk moederbord had je daarvoor in gedachten, als ik vragen mag?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:23

mendel129

Radioactivator

Misschien dat je iets bent met 2 Eyefinity kaarten?

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 19:52
Nee ik denk niet dat dat kan.
Wat die Matrox TripleHead2Go doet is het beeldscherm signaal spilten over twee monitoren.
Maar ik denk dat je met 9 monitor over de maximale resolutie van DVI gaat, laat staan of de Matrox TripleHead2Go het onder steund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 17:07

Colan

sucks @ solderen

wat ^hij^ zei

ik denk dat je een betere oplossing hebt in de vorm van 3 losse kaarten, dan zijn die actieve converters nog het lastigst te krijgen

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 09-07 11:26
Dat zou moeten kunnen. Je hebt ook een Tripplehead2Go voor DisplayLink.

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/

2x Matrox TripleHead2Go Digital Edition
1x Matrox TripleHead2Go DP Edition

Je zou alleen wel moeten uitzoeken of de videokaart de gewenste resolutie kan uitsturen.

[ Voor 41% gewijzigd door bredend op 20-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 08-07 19:52
bredend schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:18:
Dat zou moeten kunnen. Je hebt ook een Tripplehead2Go voor DisplayLink.

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/

2x Matrox TripleHead2Go Digital Edition
1x Matrox TripleHead2Go DP EditionLeuk
Het kan dus niet, reken maar uit.
Met drie monitor is de max. resolutie 3 x 1680 x 1050 als je hem aansluit op ene DVI Dual channel.
DVI kan de volgende resoluties aan:
(Single) WUXGA 1920 × 1200 @ 60 Hz
(Dual) WQXGA (2560 × 1600) @ 60 Hz
Source WIKI

[ Voor 17% gewijzigd door TUX2K op 20-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 14:28
Je vroeg om een moederbord?

Dit is ook een oplossing; Asus P6T7 Supercomputer

Paar van die goedkope kaartjes erop en je kunt tot 14 beeldschermen (of 21 als je er kaarten opzet met 2x DVI + 1x HDMI en HDMI -> DVI converters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

Onafhankelijk van elkaar gaat niet lukken. Een Matrox TripleHead2Go werkt door zichzelf voor te doen als één monitor met een hoge resolutie, en dat dan vervolgens op te knippen in 3 signalen. Als je dus een applicatie gaat maximaliseren, dan maximaliseer je hem over 3 monitoren tegelijk. Je stuurt die eigen;ijk 3x 3 monitoren tegelijk aan (je computer zal ook maar zeggen dat je 3 monitoren hebt)

Er zijn moederborden met 3 PCI-e sloten, en volgens mij zelfs al met 4 (vraag me niet welke). Je zou met 3 sloten 3 videokaarten kunnen plaatsen met ieder 3 aansluitingen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 09-07 11:26
Afbeeldingslocatie: http://www.tut.fi/units/arc/amltech/proimg/pics/display_properties.jpg

Als je monitor 1,2 en 3 onder elkaar zet heb je dan 3 x 3 x 1680 x 1050. Tenzij de resolutie door de software beperkt wordt. Als het hardwarematig is hebben die drie aansluitingen niets met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
Hoe staat het eigenlijk met de daisychain ontwikkeling van displayport? Dit was toch 1 van de features?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Het is vragen om problemen. Zoals Touchdomex zegt, meerdere grafische kaarten is goedkoper, en dat is de normale oplossing voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 15:51
Helaas kan je niet meer dan 2 dualhead of trippleheads tegelijk op een systeem hebben, zie de volgende link:

http://www.matrox.com/gra...xm/connect_multiple_gxms/

Dus meer dan 6 monitoren via een matrox dual/tripplehead to go gaat niet werken op een systeem, maar je kunt natuurlijk wel meerdere videokaarten kunnen gebruiken, dus 5 dual head videokaarten of 3 tripple/quad head videokaarten.

Bijvoorbeeld 1 monitor op de onboard videokaart van een moederbord en dan 2 keer een 4850x2 (quad head versie's) in een systeem, dan heb je 9 uitgangen op een systeem en heb je maar 2 keer een x16 slot nodig (mechanisch x16, electrisch kan x4 natuurlijk ook voor kantoorgebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso, ondersteunt die videokaart het wel om alledrie de aansluitingen tegelijk te gebruiken? Want vaak zie je in zo'n geval dat er maar 2 RAMDAC's aanwezig zijn en je dus maar 2 aansluitingen tegelijk kan gebruiken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:13
Een AMD met Eyefinity voor 6 schermen en een voor 3 schermen en je bent klaar. Uiteraard moet je dan wel veel schermen met displayport hebben.

Ik bedenk me net dat de "Eyefinity 6"kaarten nog helemaal niet te krijgen zijn 8)7

Uiteraard werkt 3x 5750 wel gewoon. Als je tenminste 2 displayport monitoren hebt.

@ Orion84:
De kaarten kunnen 3 monitoren aansturen. Dat was de reden voor alle ophef rond Eyefinity.

[ Voor 49% gewijzigd door Crahsystor op 20-01-2010 15:25 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 22:59

mvh

State Governor

E-Vix schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:26:
(...)
Er zijn moederborden met 3 PCI-e sloten, en volgens mij zelfs al met 4 (vraag me niet welke). Je zou met 3 sloten 3 videokaarten kunnen plaatsen met ieder 3 aansluitingen.
MSI 790FX-GD70. Deze heeft 4 PCI-e slots met 2x x16 snelheid (dual crossfire) of 4x x8 snelheid (quad crossfire).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Crahsystor schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:11:
@ Orion84:
De kaarten kunnen 3 monitoren aansturen. Dat was de reden voor alle ophef rond Eyefinity.
Dat klopt maar ze hebben maar 2 DAC's. Daarom kan je ook niet elke DP naar DVI converter gebruiken. Je hebt een nodig die een klok(of dac) heeft. Ook wel actieve DP DVI converter genoemd as opposed een passieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bovendien heb je voor kantoor applicaties geen PCI-E kaart nodig lijkt me. Elke PCI videokaart moet voldoen, je hebt niet veel snelheid nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
E-Vix schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:26:
Onafhankelijk van elkaar gaat niet lukken.
Een Matrox TripleHead2Go werkt door zichzelf voor te doen als één monitor met een hoge resolutie, en dat dan vervolgens op te knippen in 3 signalen. Als je dus een applicatie gaat maximaliseren, dan maximaliseer je hem over 3 monitoren tegelijk. Je stuurt die eigen;ijk 3x 3 monitoren tegelijk aan (je computer zal ook maar zeggen dat je 3 monitoren hebt)
.......
Over dat onafhankelijk... Het gaat mij erom dat ik per monitor een ander venster ernaar toe kan slepen zodat bijvoorbeeld 't outlook venster gemaximaliseerd op monitor 1 kan worden getoond en winamp op 2, IE venster op 3, verkenner op 4 etc.
Can I run a different application on each monitor?
Yes. The included PowerDesk software lets you manage where your windows pop-up and expand to, allowing you to drag different application windows onto each monitor. Maximizing each window will result in the corresponding application going full-screen on a single monitor. PowerDesk also lets you extend your application window across multiple monitors if you choose to.
Maar het is inderdaad zo dat er maar maximaal 2 identieke GXM's per systeem mogelijk zijn.
5 dualheaded DVI grafische kaarten (PCI-e x16) met geschikt moederbord zal het gaan worden!
8)

[ Voor 26% gewijzigd door PaulX op 20-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PaulX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:06:
Wel, 'meer' gewone grafische kaarten zal neerkomen op in ieder geval
5 grafische kaarten[/url] met elk 2 DVI poorten. (zonodig 1 van de kaarten met 1 DVI poort)
Bijvoorbeeld 5 van deze kaarten zijn best interessant gezien de prijs. (kom ik op ongeveer 180 euro uit voor de grafische kaarten)
Er is alleen een grote MAAR, dan heb ik een moederbord nodig met in ieder geval 5 fysieke PCI-e x16 sloten.
(Hoe dat electrisch zit met de PCI-e lanes doet er verder niet zo toe, dat is me bekend).
Welk moederbord had je daarvoor in gedachten, als ik vragen mag?
Wat dacht je van gewoon 5 stuks PCIe 1x kaarten met twee uitgangen, of nog gewoner, met ouderwets PCI gaan werken.

Je zou met drie triplehead PCI kaarten (Matrox P750 of Parhelia) of 5 dualhead PCI kaarten (van alles mogelijk, Matrox G450 gevallen die je goedkoop 2e hands kunt krijgen, Radeon 9250 voor (iets) moderner spul) al een eind in de richting zijn. En er zijn zat borden met >=5 PCI sloten (P3B-F FTW!)

Je zou ook een combo kunnen doen van PCI met PCIe en/of AGP - qua slots zou je 2x Eyefinity PCIe kunnen doen en 2x dualhead PCI. Dat zou op een uATX bord (o.a. mijn GA-P55M-UD2) nog kunnen :z
al moet je dan wel single-slot koelers op je Eyefinity-gevallen hebben

Beetje creatiever denken in termen van oplossingen ipv problemen en je komt een heel eind.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ongeacht of het wel of niet werkt, een triplehead2go digital kost rond de 400 piek, daar kunnen heeeel wat videokaarten vanaf, plus dat ieder scherm ook als een eigen scherm word gezien, ipv een ultrabreedbeeldscherm waar door op "maximaliseren" te klikken de programma's dus ook super uitgerekt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Anoniem: 134818 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:45:
[...]

Dat klopt maar ze hebben maar 2 DAC's. Daarom kan je ook niet elke DP naar DVI converter gebruiken. Je hebt een nodig die een klok(of dac) heeft. Ook wel actieve DP DVI converter genoemd as opposed een passieve.
waren DACs niet uit de tijd van de analoge connectie (DAC = Digital Analogue Converter)? Dus als je ze aansluit via DVI-D (en enkel de digitale troep gebruikt) eigenlijk vrij weinig van doen hebt met RAMDACS?

edit: wiki zegt: "As the use of DVI, HDMI, and other digital interface technology becomes increasingly mainstream, the "DAC" portion of the RAMDAC will likely become obsolete. Digital interfaces use a TMDS module."

Dus ik weet niet of het RAMDAC gedeelte nu helemaal geschrapt wordt in een simpele digitale interface, framebuffer in main geheugen, of dat het RAM gedeelte nog iets nuttigs te doen heeft op zo'n kaart.
dion_b schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:01:
Je zou ook een combo kunnen doen van PCI met PCIe en/of AGP - qua slots zou je 2x Eyefinity PCIe kunnen doen en 2x dualhead PCI. Dat zou op een uATX bord (o.a. mijn GA-P55M-UD2) nog kunnen :z
al moet je dan wel single-slot koelers op je Eyefinity-gevallen hebben
of tactisch met PCI-E riser kaartjes te werk gaan. (flexibele dan...)

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 20-01-2010 19:20 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AlexanderB schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:08:
ongeacht of het wel of niet werkt, een triplehead2go digital kost rond de 400 piek, daar kunnen heeeel wat videokaarten vanaf, plus dat ieder scherm ook als een eigen scherm word gezien, ipv een ultrabreedbeeldscherm waar door op "maximaliseren" te klikken de programma's dus ook super uitgerekt worden...
Yup, voor iets als dit lijkt de 'ouderwetse' oplossing van meerdere kaarten het simpelst. 2x HD5750 PCIe 16x (a EUR 100) en 2x HD4350 PCIe 1x (a EUR 40) en je bent voor EUR 280 klaar. 2x HD5750 PCIe 16x en 2x R9250 PCI zou hetzelfde kosten.

Voordeel van de HD4350 boven de R9250 is dat het dezelfde drivers kan gebruiken als de twee HD5750 gevallen.

Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik nog niet met >1 GPU onder Windows 7 gewerkt heb, maar naar verluid zijn de problemen met Vista op dat gebied grotendeels verholpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Goed, ik heb inmiddels 5 PCI-Express grafische kaarten met ieder 2x DVI...
Wat is het goedkoopste moederbord met in ieder geval 'mechanisch' 5 PCI-e x16 sloten?
Klopt het dat de ASUS P7P55 WS SuperComputer waarschijnlijk dan de goedkoopste is die momenteel verkrijgbaar is of zijn er ook oudere moederborden met 5 of meer PCI-e x16 sloten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik had persoonlijk voor de oplossing van dion_b gegaan. Mag ik vragen welke kaarten je hebt gekocht?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 16-04 23:54
PaulX schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:46:
Wat is het goedkoopste moederbord met in ieder geval 'mechanisch' 5 PCI-e x16 sloten?
Goedkoopste geen idee, maar het is wel vrijwel zeker dat je om moet kijken naar een moederbord met een 790FX, X38, X48 of X58 chipset. Al deze chipsets hebben 32+ PCIe 2.0 lanes en beschikken waarschijnlijk over 4 of meer PCIe 16x sloten.

Verder moet het een ATX of EATX bord zijn, mATX is te klein voor 5 of meer sloten.

De meeste van die moederbord hebben vaak 4x PCIe 16x. Maar sommigen hebben ook een 'open' PCIe 4x of PCIe 1x slot. Daar past een PCIe 16x kaart dan ook in. Je kunt natuurlijk ook een gewoon PCIe 1x slot aan het uiteinde 'open' maken, maar waarschijnlijk wil je liever een bord waar dit al voor je gedaan is (scheelt garantie).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
wel, ik heb 5 identieke Geforce 7300LE 256MB kaarten voor weinig op de kop kunnen tikken
(20 euro per stuk, 2e hands), zijn single slot en passief gekoeld.
De oplossing van dion_b is inderdaad helemaal niet slecht. Maar ach, ik dacht:
"voor 100 euro heb ik mooi die 5 kaartjes"
Nu alleen nog een geschikt moederbord waar ik die kaarten in kan proppen zodat het een werkend geheel wordt. 8)
Het eerder aangegeven P7P55 supercomputer moederbord van Asus zal waarschijnlijk de beste optie zijn in dit geval. Ben van plan om daar een Intel Pentium G6950 in te plaatsen. De goedkoopste Socket 1156 cpu.
Goede combo toch? Het hoeft toch nooit echt zware taken uit te voeren en ook geen zware 3D renderingen.

[ Voor 28% gewijzigd door PaulX op 23-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het zullen wel geen high-end graka's zijn geworden, ivm met de beperkte beschikbare ruimte tussen de PCI-E sloten op vrijwel elk moederbord met een veelvoud aan PCI-E sloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 20:30
Klinkt als een mooi oplossing, stop ze alle 5 maar op het moederbord en post maar een mooi pic ervan.

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat en of het dan gewoon inpluggen en gaan is :P

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Ik kan geen goedkopere vinden.
Voor 200 euro zo'n moederbord lijkt me een reële prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sefyu schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:05:
Het zullen wel geen high-end graka's zijn geworden, ivm met de beperkte beschikbare ruimte tussen de PCI-E sloten op vrijwel elk moederbord met een veelvoud aan PCI-E sloten...
High-end is ook voor een office applicatie niet nodig, werd er al vrij snel aangegeven. Vaak zie je dergelijke setups op de beurs (AEX en zo). Dan zijn het echte muren vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook een MB met on-board graphics en 4 PCI-e sloten nemen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Juup schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:04:
Je kunt ook een MB met on-board graphics en 4 PCI-e sloten nemen.
dat gaat vaak niet werken, en zul je dus per moederbord op moeten zoeken, want bij sommige moederborden wordt de onboard grafische chip uitgeschakeld zodra er iets in het eerste PCI-E sleufje hangt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 18:06

painkill

Pain(k)(ill)

De cpu maakt trouwens weinig uit, maar als je echt actief met 8 of 9 programma's bezig gaat dan raad ik toch wel iets mid range aan en niet het aller goedkoopste ;)
En ook zeker de Harde schijf word dan een limiterende factor, ik zou een SSD overwegen. En die zijn al voor 90 euro te krijgen voor 40 GB, en dat is meer dan genoeg voor al je programma's en Windows 7.

[ Voor 18% gewijzigd door painkill op 24-01-2010 01:40 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

painkill schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:39:
De cpu maakt trouwens weinig uit, maar als je echt actief met 8 of 9 programma's bezig gaat dan raad ik toch wel iets mid range aan en niet het aller goedkoopste ;)
En ook zeker de Harde schijf word dan een limiterende factor, ik zou een SSD overwegen. En die zijn al voor 90 euro te krijgen voor 40 GB, en dat is meer dan genoeg voor al je programma's en Windows 7.
vergeet niet dat je ook programma's op verschillende schijven kunt zetten. Als twee apps per schijf goed draait, dan kun je ook overwegen om voor 10 apps, er 5 schijven in te zetten. (en dan zijn het wel de meest extreme apps, waar waarschijnlijk andere componenten een limiterende factor gaan worden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PaulX schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:04:
wel, ik heb 5 identieke Geforce 7300LE 256MB kaarten voor weinig op de kop kunnen tikken
(20 euro per stuk, 2e hands), zijn single slot en passief gekoeld.
De oplossing van dion_b is inderdaad helemaal niet slecht. Maar ach, ik dacht:
"voor 100 euro heb ik mooi die 5 kaartjes"
Nu alleen nog een geschikt moederbord waar ik die kaarten in kan proppen zodat het een werkend geheel wordt. 8)
Het eerder aangegeven P7P55 supercomputer moederbord van Asus zal waarschijnlijk de beste optie zijn in dit geval. Ben van plan om daar een Intel Pentium G6950 in te plaatsen. De goedkoopste Socket 1156 cpu.
Goede combo toch? Het hoeft toch nooit echt zware taken uit te voeren en ook geen zware 3D renderingen.
Goede combo? Je koopt uit zuinigheid een stel low-end GPUs en gaat vervolgens dat combineren met een mobo dat 3x zoveel kost als nodig is... 8)7

Als het echt low-end zut is kun je die dingen gewoon in PCIe 1x sloten prikken als je de achterkant van de sloten eruit snijdt. Dan zijn er meerdere mobo's <EUR 75 die in aanmerking komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:06
Even in de gaten houden:
Ik heb begrepen dat Windows gelimiteerd is tot max 4 schermen. Een matrox triplehead/eyefinity wordt door de OS gezien als 1 scherm omdat de resolutie wordt vergroot en de triplehead/videokaart deze resolutie verdeeld over meerdere monitoren.

De aankomende eyefinity6 kan dus wel 6 schermen aansturen die als 1 scherm van 6780x3200 wordt gezien maar kan geen 6 separate schermen van 2560x1600 aansturen (door de OS limitatie)

[ Voor 25% gewijzigd door Blastpe op 25-01-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53
Blastpe schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:13:
Even in de gaten houden:
Ik heb begrepen dat Windows gelimiteerd is tot max 4 schermen. Een matrox triplehead/eyefinity wordt door de OS gezien als 1 scherm omdat de resolutie wordt vergroot en de triplehead/videokaart deze resolutie verdeeld over meerdere monitoren.
Nope, Vista kon al tot 256 beeldschermem. Win7 weet ik niet.
Pagina: 1