Toon posts:

Mijn nieuwe PC doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiesmiddags

Ik baal als een stekker, ik heb gister mn nieuwe pc gebouwd, alles werkte prima zoals het hoort, maar toen ik een extra IDE schijf in mijn kast had gezet en mn pc wilde aanzetten, deed hij helemaal niks meer. Ik kwam erachter dat 4 pinnen van mn 20+4 pins voeding aansluiting los zaten, maar toen ik die vast had gezet deed hij nog steeds niks. Ik heb nu mijn hele pc uit elkaar gehaald en laat alles even rusten maar weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alles is ESD veilig gedaan.

Processor: AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
Harddisks: Samsung HD502HJ 500 GB Harddisk
Weet zo niet welk type maar het is een IDE Samsung Spinpoint van 80GB (ouwe meuk)
Geheugen: GeiL Black Dragon 4 GB DDR2-800 Kit
Moederbord: GigaByte GA-M720-US3
Voeding: CoolerMaster eXtreme Power Plus 550W

Greetz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:03 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien handig om even de gebruikte hardware te vermelden.
Wat voor schijven zitten er nog meer in? En gaat die wel aan zonder die hardeschijf?

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Jep
Even je geinstalleerde hardware hier plaatsen.
Niet vergeten je voeding ook !
Waarschijnlijk dat er teveel spanning werd getrokken, die je voeding niet aankon.
Maar plaats de gebruikte hardware hier

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Simpel beginnen door alle (rand) apperatuur uit de PC los te koppelen, dus HDD's los, DVD's los, Floppy los, etc...
Dan opnieuw proberen. Bij geen success alle stekkers nalopen en nogmaals aanduwen. Ook grafische kaart nakijken of die goed zit.
Je beschrijft niet wat het niet doet..geen beeld?

Kortom: zo kaal mogelijk maken je PC en dan lanzaam aan alles weer eraan gaan hangen.
Check ook of je voedingfan nog draait en al je andere fans.

Als je helemaal kaal wilt beginnen: alleen mobo onder stroom, CPU erin met koeler en grafische kaart (meer niet)

specs | 3360wP met SE3000

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Misschien kan je proberen door je moederbord handmatig te resetten door de batterij eruit te halen en er weer terug in te stoppen.
Klinkt misschien stom.. maar bij mij deed me pc het ook opeens niet meer toen ik een 6pin pci-e kabel op me videokaart aansloot. Moederbord gereset en toen deed hij het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja haha sorry,

Processor: AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
Harddisks: Samsung HD502HJ 500 GB Harddisk
Weet zo niet welk type maar het is een IDE Samsung Spinpoint van 80GB (ouwe meuk)
Geheugen: GeiL Black Dragon 4 GB DDR2-800 Kit
Moederbord: GigaByte GA-M720-US3
Voeding: CoolerMaster eXtreme Power Plus 550W

Verwijderd

Topicstarter
bladerash schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:55:
Misschien kan je proberen door je moederbord handmatig te resetten door de batterij eruit te halen en er weer terug in te stoppen.
Klinkt misschien stom.. maar bij mij deed me pc het ook opeens niet meer toen ik een 6pin pci-e kabel op me videokaart aansloot. Moederbord gereset en toen deed hij het weer.
Al gedaan, werkt niet :/

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

en mijn adviezen?

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik dus aan het doen :p Heb alles losgekoppeld en als ik weer thuis ben ga ik eerst alleen de processor en het geheugen aansluiten, kijken wat hij dan doet.. Hoop dat hij door de POST komt alwel überhaupt aan gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles naar Alternate terug gestuurd, toch bedankt voor de hulp
Pagina: 1