[MobileMe] Syncen met Nokia telefoon (evt. via Google)?

Pagina: 1
Acties:

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 21:01
Hallo,

Ik ben sinds gisteren overgestapt op MobileMe vanaf hosted exchange. Hoewel MobileMe niet een exchange vervanger is omdat je geen eigen domeinnaam kan gebruiken, heb ik besloten de mail via IMAP ergens anders te doen.

Ik heb op mijn thuis pc, thuis macbook, werk pc, en iphone zonder problemen draaien. Mijn agenda's en contactpersonen worden keurig gesynced. Mijn agenda van het werk ziet hij als aparte agenda.

Naast mijn iphone die ik hoofdzakelijk privé gebruik, heb ik van het werk een nokia/symbian telefoon. Ik heb echter op google geen software voor de nokia telefoon kunnen vinden om agenda's en contactpersonen te syncen.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is? en hoe?

Misschien als het niet mogelijk is, zou ik wel graag de mogelijkheid willen onderzoeken om mobileme met google te syncen, zodat ik google als "exchange" in kan stellen op de nokia, zoals dat ook moet als je de iphone met google moet synchroniseren.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik heb de titel wat minder algemeen gemaakt, zodat het goed je probleem / vraag omschrijft: "[MobileMe] Syncen met Nokia telefoon (evt. via Google)?"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• paauwej
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 13:30
zoek eventjes op mail for exchange. dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

succes

• N1traat
Hoedje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:41:
Ik heb de titel wat minder algemeen gemaakt, zodat het goed je probleem / vraag omschrijft: "[MobileMe] Syncen met Nokia telefoon (evt. via Google)?"
bedankt!

• N1traat
paauwej schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:48:
zoek eventjes op mail for exchange. dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

succes
Dit heb ik geinstalleerd, en gebruikte ik voor de hostedexchange. Deze voorziet alleen niet in een sync met MobileMe.

Ik ben er nog niet achter hoe ik vanuit mobileme eventueel naar google zou kunnen syncen. Het liefst zonder tussenkomst van een pc natuurlijk :)

• N1traat
Ik ben er uit. Helaas kan MobileMe mij niet voldoende mogelijkheden bieden om te syncen met een hoop devices.

Ik heb nu het volgende scenario gemaakt;

Agenda sync via calldav/webdav met google. Deze sync loopt op de pc elke 30 min met outlook, op de devices (volgensmij) redelijk realtime.

Contacts sync ik via soocial.com elke 30 min vanaf de pc.. alleen helaas een handmatige sync op de mobile devices (of ik heb nog geen manier gevonden om dit automatisch in te stellen) Gelukkig hoeft dat syncen niet elke dag natuurlijk.

Ik ben nu wel tevreden. Het is misschien een omslachtige oplossing, maar het werkt. En dat is belangrijk :)
Pagina: 1