Toon posts:

Wat is er mis met Tele2?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het vergelijken van providers valt er maar weinig te vinden over Tele2. Ik ben momenteel zelf op zoek naar een abonnement met toestel, maar als ik andere providers wil vergelijken kan ik de nadelen van Tele2 niet achterhalen.

Ik heb bijvoorbeeld zojuist gekeken naar de Samsung Jet op de Tele2 website met een voordeelbundel van 200 minuten (5c/min), 250 smsbundel (3c/sms) en 10euro/maand voor 1Mb/s internet. Dit kwam neer op 27.50 euro, maar vergeleken met andere providers leek me dat geen slechte keus. Op de site kan je aangeven of je door een Tele2-medewerker gebeld wilt worden, dus dat heb ik gedaan. Ik had uitgelegd waar en waarom ik twijfelde en ik vroeg of hij me eerlijk kon beloven of dit de beste deal was met de Samsung Jet. Hij zei dus nee.

Ik ben ondertussen al een paar uur aan het zoeken voor een betere deal, maar bij Telfort bijvoorbeeld heb je dat gerotzooi met kiezen tussen 100 of 1000 smsjes, en de rest halen de 5c/min of 3c/sms nauwelijks. Dus ik vraag me nu echt af: wat is er mis met Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:18

mvh

State Governor

Is die abonnementsprijs vast, of wordt deze hoger na bijvoorbeeld 6 maanden?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok de prijs wordt hoger na 1 jaar ja, dan betaal je 22 ipv 10 euro voor de 200 minuten.

De mobiele pricewatch zie ik Tele2 meteen wegvallen als ik in die categorie kijk. Zodra ik schuif met de minuten of smsjes wordt die er meteen uitgefilterd.

Maar ik vraag me af wat ik dan over het hoofd zie. Lijkt Tele2 nou gewoon goedkoop of zijn ze dat ook echt, vergeleken met Hi, T-mobile, Vodafone of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik in de mobile pricewatch kijk vanaf 200 minuten voor een 2jarig abonnement zie ik dus Tele2 op de tweede plek staan, na Telfort met die belachelijke smsbundels. Maar dat is het dus: als het zo goedkoop en zo zou zijn, waarom is er dan zo weinig over te vinden of wordt het nergens aanbevolen? Zelfs de medewerkers zeggen dat ik beter zou moeten kunnen vinden. Wat mis ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ze zeggen niet dat het slecht is, ze beloven alleen niet dat het niet beter zou kunnen. ;)

De prijs zou best kunnen kloppen, ze maken gebruik van het T-Mobile netwerk wat het netwerk is met de minste dekking en dus ook lagere kosten. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 19:06

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Zelf heb ik met mijn vorige abonnement 2 jaar gebruik gemaakt van Tele2 en dat beviel prima. De kosten worden na een jaar niet opgeschroefd en buiten je bundel bellen en smsen kost net zoveel als binnen je bundel. Volgens mij is er niet zoveel mis met Tele2. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 15:19

netblade

Sunrise

MensionXL schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:15:
Ze zeggen niet dat het slecht is, ze beloven alleen niet dat het niet beter zou kunnen. ;)

De prijs zou best kunnen kloppen, ze maken gebruik van het T-Mobile netwerk wat het netwerk is met de minste dekking en dus ook lagere kosten. ;)
Het GSM netwerk is anders prima in orde hoor, ik geef je gelijk dat het 3G netwerk niet geweldig is.
Maar als de TS alleen maar belt en SMSt (wat ik even snel uit zijn ts haal) moet dat geen probleem voor hem zijn gezien hij/zij het toch niet gebruikt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel van plan om mobiel internet aan te schaffen.

Bewaar je bij Tele2 de minuten en smsjes die je over hebt van de vorige maand? Dat zou ook een hoop verklaren. Buiten de bundel kost wel meer, maar toch net iets minder vergeleken met andere providers: 0.25€/min of sms.

Maar als de nadelen opwegen tegen de voordelen denk ik dat ik voor een Histudent abonnement ga. Bellen en smsen uit dezelfde bundel, 11c/min en de helft voor sms de volle 2 jaar en KPN-netwerk.

Maar ik ben nog steeds aan het twijfelen over de kwaliteit van Tele2. Zijn er meer mensen die er ervaring mee hebben? Want als ik er iets over lees is het heel goed of juist heel slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf ook de afgelopen 2 jaar een abonnement bij Tele2 gehad en dat was technisch prima.
Toch overgestapt naar een andere provider omdat ze mijn toestel wat ik wou niet hadden en ik de rekeningopbouw onduidelijk vond.

Zou bij een goede aanbieding weer terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vergelijking met andere providers kan je bij Tele2 met lage maandlasten een toestel gratis krijgen. Het grote nadeel van Tele2 is dat beltegoed 1 maand geldig is. het is dus niet mee te nemen naar de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het internet van Tele2 heeft een prehistorische F.U.P. van 20mb dacht ik, zijn veel klachten over omdat de snelheid niet verlaagd wordt na het bereiken van 20mb, maar dat het internet wordt geblokkeerd tot de nieuwe maand is begonnen: Tele2 Onbeperkt Mobiel Internet toch niet zo onbeperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 09:01
Ik heb erg slechte ervaringen met Tele2 en vooral met het internet. Ik heb het topic pas geleden geopend waar aigle009 het net over had. Zo heeft Tele2 een hele aparte F.U.P. en komen ze daarnaast ook hun eigen voorwaarden niet na terwijl ze klanten hard en onterecht afrekenen als ze over het datalimiet van wél *roffel* 20MB heen gaan. Ook de helpdesk van Tele2 is waardeloos... niet behulpzaam en zéér ondeskunding. Bij een hele hoge uitzondering en bij lang doordrammen kom je wel eens in contact met iemand van de technische dienst waar je in ieder geval een fatsoenlijk verhaal mee kan bakken... afgezien van dat is hun klantenservice bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PeRKoniX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:51:
Ik heb erg slechte ervaringen met Tele2 en vooral met het internet. Ik heb het topic pas geleden geopend waar aigle009 het net over had. Zo heeft Tele2 een hele aparte F.U.P. en komen ze daarnaast ook hun eigen voorwaarden niet na terwijl ze klanten hard en onterecht afrekenen als ze over het datalimiet van wél *roffel* 20MB heen gaan. Ook de helpdesk van Tele2 is waardeloos... niet behulpzaam en zéér ondeskunding. Bij een hele hoge uitzondering en bij lang doordrammen kom je wel eens in contact met iemand van de technische dienst waar je in ieder geval een fatsoenlijk verhaal mee kan bakken... afgezien van dat is hun klantenservice bagger.
De discussie is Tele2 als GSM provider, geen internet provider. Als ik jou zo lees, dan lijkt het alsof je daar mee in de war bent? Kan me niet voorstellen dat men je door verbind naar een techneut voor GSM of zo... :9

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken jij een internetprovider waar een datalimiet van 20 megabyte geldt dan? Hij heeft het dus over het mobiele internet van Tele2, naast je voice-abonnement. (op je gsm dus zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

netblade schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:41:
[...]

Het GSM netwerk is anders prima in orde hoor, ik geef je gelijk dat het 3G netwerk niet geweldig is.
Maar als de TS alleen maar belt en SMSt (wat ik even snel uit zijn ts haal) moet dat geen probleem voor hem zijn gezien hij/zij het toch niet gebruikt.
Het is het netwerk van T-Mobile en dat laat af en toe wel te wensen over hoor, vooral op afgelegen plaatsjes. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:56:
[...]

Het is het netwerk van T-Mobile en dat laat af en toe wel te wensen over hoor, vooral op afgelegen plaatsjes. ;)
Betekent dit dat Tele2 en T-Mobile samen 1 klantenbestand hebben? Dus dat klanten van Tele2 in werkelijkheid klanten van T-Mobile zijn en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:00:
[...]

Betekent dit dat Tele2 en T-Mobile samen 1 klantenbestand hebben? Dus dat klanten van Tele2 in werkelijkheid klanten van T-Mobile zijn en andersom?
Nee, jij bent klant bij Tele2 en Tele2 is weer klant bij T-Mobile.

Net als dat je vast internet bij een ander bedrijf kunt hebben dat toch via de KPN-kabels loopt.
Pagina: 1