Toon posts:

Geluidsniveau en airflow bij Aopen hx-08

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aopen hx-08 alleen maakt de ventilator vooronder vrij veel lawaai. :(
Ik heb nu de gaten uitgeboord met een 6mm boor maar het helpt niet veel. Ik zit er nu aan te denken om in de voorkant van de kast een gat te boren om het geluid omlaag te krijgen. Weten iemand of dat helpt.

Verwijderd

Hoe groot is die fan voorin? Anders laat eens dat plastickapje weg dat ervoor zit.

Verwijderd

Ik heb ook de HX-08 en er gaatjes onder in geboord, maar ik heb er geen last van, het kan dat je er een andere ventilator in moet zetten, die wat minder lawaai maakt, maar over het algemeen is het zo dat des te beter ze blowen, ze ook meer geluid produceren.
http://dit.is/super7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sunon 8mm fan erin zitten. Dat plastic dingetje wat ervoor zit had ik al weggesloopt. Ik heb achterin ook zo'n ventilator zitten, maar die maakt een stuk minder lawaai. Ik denk omdat het komt omdat hier de lucht er rechtstreeks uitkan. Vooronder moet de lucht eerst een bocht maken.

Verwijderd

Ik heb een gewone Big Tower, met 3 demontable panelen. Ik heb voor onder ook een fan, die maakt inderdaad ook iets meer kabaal dan normaal volgens mij, is dit dan op te lossen door een gat te boren, ik heb de fan zo gezet dat ie lucht in de kast blaast en van buiten lucht aanzuigt.
Ik denk dat ik inderdaad een gat ga boren

Mzzls

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb m'n 8mm Sunon met een paar bussen één cm afstand gegeven. Die herrie komt door dat zuigen door die gaatjes. Het is bij mij nu een stuk minder, hoewel die Sunon dingen toch een beetje herrie blijven maken !!!

Verwijderd

Topicstarter
Steenvoorde Als je de ventilator op 1 cm zet zuigt je ventilator dan niet te weinig lucht van buiten aan. Volgens mij zuigt ie dan ook lucht vanuit je kast aan. Dan circuleert de lucht teveel in je kast.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Je moet gewoon wat ruimte voor airflow maken anders komt er herrie van. Dus gaten boren. Of je kunt je muziek wat harder zetten. Dit doe ik tenminste. Heb je ook nergens last van :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ben laatst even in de weer gegaan met de decoupeerzaag, dat reduceerde het lawaai van een straaljager tot een bescheide stofzuiger.
Het rooster aan de achterkant is iets gewelfd wat dus al voor wat afstand zorgt, ergo stiller.
De fan op bussen zetten is qua geluid een strakke actie alleen laat je nu hoofdzakelijk de (warme) lucht IN de kast circuleren.
Laat zo min mogelijk de luchtstroom blokeren en zet de fans ook goed vast i.v.m. trillen (dus niet met die lame plastic klemrekjes)
Laat eventueel de fans op een lager voltage lopen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1