Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VPS] Zoek een VPS hosting die aan mijn eisen voldoet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een VPS. Dit omdat mijn thuis internet verbinding dermate onstabiel is dat ik mijn server liever ergens ander heb. Omdat ik geen zin heb om ook hardware te moeten ondersteunen ben ik opzoek naar een VPS. Het probleem is dat ik nogal specifieke eisen heb waar maar weinig hosting provider aan lijken te voldoen. Verder adverteren maar weinig hosting providers met mijn eisen, maar na navraag blijken mijn eisen soms wel mogelijk te zijn. Omdat ik niet elke provider wil bellen met mijn eisen dacht ik: ik post het hier. Waarschijnlijk zijn er hier wel mensen die mij een hosting provider kunnen aanraden.

Even een lijstje van dingen die ik zoek.
- Allereerst het liefst goedkoop natuurlijk. Ik ben student dus het moet wel binnen dit budget vallen. 25 euro is wel het max.
- Ik heb geen speciale eisen qua uptime garantie. Het is een server waar ik en nog een aantal andere gebruik van maken, niks kritieks. Als het er een paar dagen per jaar uit ligt, so be it.
- Het moet een bare-metal VPS zijn. Dit omdat ik een custom kernel wil draaien (of iig hier de mogelijkheid toe wil hebben).
- Het moet mogelijk zijn om het boot proces te monitoren, dit omdat ik wel eens in single user mode moet booten en hier dan geen SSH heb.
- Qua ruimte zoek ik ongeveer 10GB, CPU en MEM maken niet zoveel uit, er draaien geen zeer zware applicaties op (mail, svn e.d.).
- Ik moet FreeBSD/OpenBSD kunnen draaien. Ik vindt Linux echt een prachtig systeem, maar ik vindt het echt een desktop OS. Ik wil het niet op mijn server hebben.
- Verder zoek ik een hosting provider waarvan ik weet dat deze enigszins secure omgaan met hun servers. Full-disk encryption zal ik sowieso doen op mijn VPS, maar dit heeft weinig zin als de host zo lek is als een mandje. Er zullen geen hele geheime dingen draaien, maar ik wil ook niet dat iedereen toegang heeft tot mijn SVN server e.d.
- Oja het is een pre als de provider in Nederland gestationeerd is (eigenlijk gewoon een eis).

De enige die ik tot nu toe gezien heeft die aan dit volledige lijstje voldoen is PCExtreme. Deze hebben voor 17 euro een VPS met 5GB (wat te weinig is). Wil je 10GB dat moet je gelijk een pakket hoger voor 29 euro (inc btw). Je krijgt dan ook meer geheugen e.d., maar dat is voor mij niet belangrijk. Een mogelijkheid om voor een paar euro meer hardeschijf ruimte te krijgen is er niet.

Verder vind ik een hele hoop hosting providers die een stuk goedkoper zijn, maar die alleen het standaard lijstje van OS'es hebben (Debian, Ubuntu, CentOS). Navraag levert soms op dat een alternatief OS wel mogelijk is (maar dan voldoen ze bijv weer niet aan andere eisen).

Ik zou graag de keuze willen hebben uit meer dan 1 hosting provider zodat ik ze tegen elkaar af kan wegen.