Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ClamWinPro portable betrouwbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoe betrouwbaar is ClamWinPro portable?
Tijdens het scannen werd er een worm gevonden in een bestand welke niet herkend wordt door mijn Symantec scanner (deze is up to date), ook een online scan van Trend Micro heeft niets gevonden, evenals AVG free op een andere machine.
Kortom de "grote jongens" kunnen niets vinden en ClamWinPro vind wel iets.

Ik heb meer het idee dat het om bestanden gaat waar een bepaald script inzit welke gewoon niet gedefineerd kunnen worden door ClamWinPro en het dan als een worm beschouwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 11:16 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 21:36
Je kan voor de zekerheid je bestand eens uploaden bij http://virusscan.jotti.org/nl, deze scant hem met 20 verschillende virusscaners.

Persoonlijk vind ik Symantec antivirus nog wel 1 van de betere antivirus producten, maar het zal me niets verbazen dat Symantec, net als elke andere virus scan wel eens een steekje laat vallen.

100% detectie krijg je toch nooit, al helemaal als je kijkt naar de snelheid waarmee nieuwe virussen verschijnen.

[ Voor 56% gewijzigd door eXcyle op 20-01-2010 11:14 ]

Verwijderd

op den duur weet je niet meer wat je meot kiezen, het zelfde als AMD-Intel ATI-Nvidia, neem wat jezelf goed vindt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd en helaas maakt iedereen elkaar een beetje gek hier waardoor je gaat twijfelen of je Symantec oplossing wel voldoet.
Ik ga die link even proberen, goede tip!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de site gebruikt en van de 20 scanners vond alleen Clam ietst.
Kortom betrouwbaarheid is bij mij niet zo hoog meer. Zeker omdat dit waarschijnlijk een bestand is welke door onze software engineers zelf ontwikkeld is.

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:46
Ik heb hetzelfde voorgehad met ClamWin Portable. Hij gaf veel false positives én false negatives... Sindsdien draai ik andere gratis antivirusprogramma's zoals Antivir en tegenwoordig Microsoft Security Essentials.
ClamWin is echt niet te vertrouwen...
Pagina: 1